Gå til innhold

urinretensjon / graviditet

Anbefalte innlegg

Jeg fikk urinretensjon for 2 års siden etter en fødsel. (brukte kateter i 6-9 mnd etterpå)Jeg hatt problemer helt til nå nylig... føler blæren min begynner å fungere igjen. Det er nå sjelden jeg opplever at blæren svikter.

Jeg lurer på å bli gravid igjen og lurer derfor på om hormonene under graviditeten vil gjøre at problemene mine vil komme tilbake... i begynnelsen og i slutten av svangerskapet så er jo blæren veldig aktiv. Er det da vanlig med ekstra oppflølging ? eller vil ikke graviditeten innvirke på blærefunksjonen i utgangspunktet ? bør jeg ta kontakt med lege før jeg evt blir gravid for å forhøre meg ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47932-urinretensjon-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sigurd Kulseng-Hanssen, gynekolog

Urinretensjon etter en fødsel skyldes oftest trykk på nerver i bekkenet under fødselen. Dersom blæren fungerer normalt nå, er det ikke grunn til å være redd for at den ikke skal gjøre det i svangerskapet. Det er ikke grunn til å foreta spesiell oppfølging i svangerskapet. Hvordan du skal forløses bør du avtale med fødselslegene der du skal føde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...