Gå til innhold

Hva skal vi gjøre med Ukraina?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Om vi fortsetter som før, så vil Russerne vinne krigen. Men virker ikke være mye på gang av endringer.

Er planen vår at russerne skal få Ukraina, også skal ukrainerne flytte til Norge/EU ? I så fall er det en veldig dårlig plan synes jeg.

Så mye penger Norge har tjent på olje/gass priser økt pga krigen, kan vi vel bygge litt fabrikker for artilleriproduksjon bla.a, og donere litt mer penger f.eks. Ting går fryktelig sakte....

Hva mener dere, skal vi la russerne vinne, eller ikke? Ukraina har ikke sjangs uten oss (Vesten) det skjønner dere vel ?

Kjør debatt !

_131150391_total_aid-nc.png.webp

Anonymkode: 42467...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir-

Følger du ikke med på nyhetene? Ikke spydig ment, men er det en ting Europa og Nato ( om det består etter at Trump blir president ) har bestemt seg for, så er det at Russland ikke skal få vinne dette. 

Vi blir informert jevnlig nå om at vi må forberede oss på "uroligheter" ( dvs krig ) i Europa. "Vi"  klarer bare ikke å skjønne at det vil skje. Men det blir nok i ikke så fjern fremtid dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123

Ukraina  vil nok tape denne krigen. Og vi blir de neste. Bare å Grue seg. Så får vi millioner av flyktninger.  Noe vi ikke ønsker. Alternativt så må Nato gripe inn i krigen, for russerne  må stoppes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
erik123 skrev (11 minutter siden):

Ukraina  vil nok tape denne krigen. Og vi blir de neste. Bare å Grue seg. Så får vi millioner av flyktninger.  Noe vi ikke ønsker. Alternativt så må Nato gripe inn i krigen, for russerne  må stoppes. 

Jeg tror Nato vil gripe inn. Det virker sånn ut fra hva ulike statsledere sier, og siden Putin advarte Tyskland om at russerne har våpen som lett når dit. 

Men jeg er ikke akkurat ekspert. Jeg bare mener å høre hvordan de formulerer seg. 

Problemet er jo USA som har valget mellom en dement president på en side, og en livsfarlig narsissist på den andre- som president og kandidat. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (6 minutter siden):

Jeg tror Nato vil gripe inn.

Og starte WWIII og sivilasjonens undergang. Ja, det er nok smart.

Anonymkode: 3edb1...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og starte WWIII og sivilasjonens undergang. Ja, det er nok smart.

Anonymkode: 3edb1...8c5

Jeg har ikke sagt det er smart. 

Nå tror jeg at det har litt å si hvem som starter, for det blir enten Nato/ Europa eller Russland. 

Å starte selv gir noen fordeler. Det viser handlekraft og selvsikkerhet. Det er nok lurt å vise det ovenfor Putin, for han er iskald. Han endrer knapt uttrykk i blikk eller mimikk uansett omstendigheter og tema. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke sagt det er smart. 

Nå tror jeg at det har litt å si hvem som starter, for det blir enten Nato/ Europa eller Russland. 
 

er du villig til å sende dine barn til slagmarken i Ukraina?

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Å starte selv gir noen fordeler. Det viser handlekraft og selvsikkerhet. Det er nok lurt å vise det ovenfor Putin, for han er iskald. 

Nei, en  altutslettende atomkrig gir virkelig ingen fordeler for noen!

Folk var livredde for covid. Dette er potensielt mye mye farligere enn covid noen gang var, men folk flest ser ikke ut til å bry seg mye, og bare trekker på skulderene. Jeg forstår det ikke.

Anonymkode: 3edb1...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (37 minutter siden):

Ukraina  vil nok tape denne krigen. Og vi blir de neste.
 

Det er det  ingen grunn til å tro.

erik123 skrev (37 minutter siden):

Bare å Grue seg. Så får vi millioner av flyktninger.  Noe vi ikke ønsker. Alternativt så må Nato gripe inn i krigen, for russerne  må stoppes. 

Du vil heller ha en atomkrig som legger hele europa (og resten av verden?) i grus, enn noen flykninger? Jesus.

Anonymkode: 3edb1...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

er du villig til å sende dine barn til slagmarken i Ukraina?

Nei, en  altutslettende atomkrig gir virkelig ingen fordeler for noen!

Folk var livredde for covid. Dette er potensielt mye mye farligere enn covid noen gang var, men folk flest ser ikke ut til å bry seg mye, og bare trekker på skulderene. Jeg forstår det ikke.

Anonymkode: 3edb1...8c5

Jeg har ikke noe jeg skulle sagt, så hva min vilje er, betyr nada. 

Noen ganger er krig nødvendig for at det skal bli fred. 

Andre ganger for å forhindre et verre scenario . Starter Russland, så kan det bli verre. Mest sannsynlig har de snikstartet med sabotasjer osv. "Vi" kan ikke bare sitte med hendene i fanget heller. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke noe jeg skulle sagt, så hva min vilje er, betyr nada. 

Noen ganger er krig nødvendig for at det skal bli fred. 

Andre ganger for å forhindre et verre scenario . Starter Russland, så kan det bli verre.

Uansett hvem som starter er det slutten på sivilisasjon. Den dagen Putin er i ferd med å bli jaget ut av Ukraina fyrer han av det han har av atomraketter. Det er det verste scenarier. 

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Mest sannsynlig har de snikstartet med sabotasjer osv. "Vi" kan ikke bare sitte med hendene i fanget heller. 

Man kan ta til vettet å forhandle før det er for sent.

Anonymkode: 3edb1...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Uansett hvem som starter er det slutten på sivilisasjon. Den dagen Putin er i ferd med å bli jaget ut av Ukraina fyrer han av det han har av atomraketter. Det er det verste scenarier. 

Man kan ta til vettet å forhandle før det er for sent.

Anonymkode: 3edb1...8c5

Det trenger ikke å bli slutten på sivilisasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Det trenger ikke å bli slutten på sivilisasjonen. 

Når atomstridshodene blir tatt i bruk blir det det.

Anonymkode: 3edb1...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når atomstridshodene blir tatt i bruk blir det det.

Anonymkode: 3edb1...8c5

Jeg tror det er lurt å tenke at målet deres er ikke å utrydde sivilssjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grendel

"Tidens store spørsmål blir ikke avgjort ved taler og flertallsbeslutninger – det var feilen fra 1848 og 1849 – men ved jern og blod" Bismarck 

Med andre ord hjelper det ikke at vesten er 10x større, har best argumenter og kansellerer Putin hvis det ikke resulterer i  våpen på bakken i Ukraina.

Norge brukte 2 år bare på å bevilge pengene til ny produksjonslinje. Resten av Europa er like treige.  Det ender med at Russland beholder en stor del av Ukraina og kaller det en seier. Kanskje hele hvis det virkelig rakner, men akkurat det tviler jeg på.

Hvis det ender med total russisk seier vil jeg i etterpåklokskapens navn si det ville vært bedre å ikke blande seg inn. De er ikke et NATO-land. Grunnen til det er nettopp at man ikke ønsker krig med Russland.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er det  ingen grunn til å tro.

Du vil heller ha en atomkrig som legger hele europa (og resten av verden?) i grus, enn noen flykninger? Jesus.

Anonymkode: 3edb1...8c5

Så hva vil du gjøre? Er du så feig at du vil at russerne okkuperer hele Ukraina, er det det du vil? Skjønner du ikke at da blir Norge det neste landet som blir tatt. Russerne må IKKEfå viljen sin!! At du er så glad i flyktninger , det må du bare være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
erik123 skrev (7 minutter siden):

Så hva vil du gjøre? Er du så feig at du vil at russerne okkuperer hele Ukraina, er det det du vil? Skjønner du ikke at da blir Norge det neste landet som blir tatt. Russerne må IKKEfå viljen sin!! At du er så glad i flyktninger , det må du bare være. 

Du har rett. Russerne kan ikke få viljen sin. Da er vi lost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Grendel skrev (1 time siden):

"Tidens store spørsmål blir ikke avgjort ved taler og flertallsbeslutninger – det var feilen fra 1848 og 1849 – men ved jern og blod" Bismarck 

Med andre ord hjelper det ikke at vesten er 10x større, har best argumenter og kansellerer Putin hvis det ikke resulterer i  våpen på bakken i Ukraina.

Norge brukte 2 år bare på å bevilge pengene til ny produksjonslinje. Resten av Europa er like treige.  Det ender med at Russland beholder en stor del av Ukraina og kaller det en seier. Kanskje hele hvis det virkelig rakner, men akkurat det tviler jeg på.

Hvis det ender med total russisk seier vil jeg i etterpåklokskapens navn si det ville vært bedre å ikke blande seg inn. De er ikke et NATO-land. Grunnen til det er nettopp at man ikke ønsker krig med Russland.

 

Det er jo mulig at du har rett. Det er med stor sannsynlighet. 

Men jrg har litt "uggen" følelse av at "VI" starter før noen seier for Russland. 

Vi får jo se... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (43 minutter siden):

Så hva vil du gjøre? Er du så feig at du vil at russerne okkuperer hele Ukraina, er det det du vil? Skjønner du ikke at da blir Norge det neste landet som blir tatt. Russerne må IKKEfå viljen sin!! At du er så glad i flyktninger , det må du bare være. 

 

Kashmir skrev (35 minutter siden):

Du har rett. Russerne kan ikke få viljen sin. Da er vi lost. 

Dommedagsklokka er 90 sekunder på midnatt. 

A moment of historic danger:
It is still 90 seconds to midnight

2024 Doomsday Clock Statement
Science and Security Board
Bulletin of the Atomic Scientists

Ominous trends continue to point the world toward global catastrophe. The war in Ukraine and the widespread and growing reliance on nuclear weapons increase the risk of nuclear escalation.

Det skal nå veldig lite til før det blir en atomkrig. Dette er Sarajevo på ny.

Anonymkode: 3edb1...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (45 minutter siden):

Så hva vil du gjøre? Er du så feig at du vil at russerne okkuperer hele Ukraina, er det det du vil?

Melder du deg frivillig som kanonføde for å sendes til fronten, eller er det du som er feig?

erik123 skrev (45 minutter siden):

Skjønner du ikke at da blir Norge det neste landet som blir tatt. Russerne må IKKEfå viljen sin!! At du er så glad i flyktninger , det må du bare være. 

Du forstår at det ikke blir noen nasjon igjen etter en atomkrig?

Anonymkode: 3edb1...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (37 minutter siden):

Det er jo mulig at du har rett. Det er med stor sannsynlighet. 

Men jrg har litt "uggen" følelse av at "VI" starter før noen seier for Russland. 

Vi får jo se... 

jepp, det planlegges nok en false-flag operasjon slik at man har en"moralsk rett" til å angripe.

Anonymkode: 3edb1...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...