Gå til innhold

Kan schizofreni utløses av sosialt stress?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Leser på diverse nettsider at sosialt stress kan være en av årsakene. Noen som vet noe mer om dette eller hva det vil si?

Anonymkode: 0fad7...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror schizofreni blir verre av å bare gå hjemme og Ikke gjøre noenting. Å få seg en jobb tror jeg ville løst mange problemer. 

Anonymkode: 650b9...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg tror schizofreni blir verre av å bare gå hjemme og Ikke gjøre noenting. Å få seg en jobb tror jeg ville løst mange problemer. 

Anonymkode: 650b9...055

Svaret ditt har ingenting med spørsmålet å gjøre. Tvert om det motsatte.

Endret av Everybody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan oppstå akutt, eller komme gradvis. Mye stress, rus (alkohol og/eller cannabis) og sosial isolasjon kan være utløsende faktorer.

Anonymkode: d92c8...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror schizofreni blir verre av å bare gå hjemme og Ikke gjøre noenting. Å få seg en jobb tror jeg ville løst mange problemer. 

Anonymkode: 650b9...055

Vet du hva symptomene på schizofreni er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Trinity80 skrev (46 minutter siden):

Vet du hva symptomene på schizofreni er?

Det er en som stadig svarer at det å få seg jobb som den eneste løsningen.  Vedkommende har nok null peiling på psykiatri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker

Men hva menes egentlig med "sosialt stress"? Jeg har sett at begrepet ofte brukes på en måte som tar fokuset bort fra konkrete og reélle årsakssammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
psykedeliker skrev (7 minutter siden):

Men hva menes egentlig med "sosialt stress"? Jeg har sett at begrepet ofte brukes på en måte som tar fokuset bort fra konkrete og reélle årsakssammenhenger.

Å ikke passe inn? Ikke ha venner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Everybody skrev (3 minutter siden):

Å ikke passe inn? Ikke ha venner?

Dette er heller ikke så opplysende. Hva skal man passe inn i, og hvorfor? Hva kan grunnen være til at man ikke har venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Dette er heller ikke så opplysende. Hva skal man passe inn i, og hvorfor? Hva kan grunnen være til at man ikke har venner?

Hvis man har underliggende sosial angst og kanskje annen lidelse som gjør det vanskelig å fungere sosialt. Som igjen fører til sosialt stress fordi man aldri får til det andre gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...