Gå til innhold

Når skal dere henge opp påskegardinene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg gleder meg like mye hvert år til mine gule gardiner skal opp i stua. 

Anonymkode: 6f266...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når henger du opp dine, TS?

Anonymkode: 2dc28...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Når henger du opp dine, TS?

Anonymkode: 2dc28...d43

Neste uke kanskje? Eller er det for tidlig? 

Anonymkode: 6f266...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Neste uke kanskje? Eller er det for tidlig? 

Anonymkode: 6f266...cf7

Folk feirer jo jul fra slutten av oktober til februar nå for tiden, så hvorfor bry seg om slike bagateller som når høytiden faktisk er?

Anonymkode: 2dc28...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Påskepynten kommer frem lørdag før palmesøndag. Den helgen der. Kjempe koselig :) 

Anonymkode: e9ab4...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Jeg er glad i påske og pynter mer da enn til jul. Påsken er mer høytidsstemt for meg, og samtidig en mer rolig høytid. Men påskegardiner har jeg ikke. Kanskje jeg skal sy et par. Men jeg orker ikke gult. De får bli hvite med gule border eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri pyntet noe særlig til påske, og påskegardiner kommer jeg nok aldri til å ha. Gule blomster, kanskje gule servietter og et par påskekyllinger barna laget som små - et puis voilà 🤗🐣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Tenker på noe påskelinjer i år. Kanskje sette i glass isteden for krukke. Ikke noe annet pynt. Påske-egg til de på jobb + nevø og niese 🐣🐥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Trinity80 skrev (3 timer siden):

@psykedeliker hvordan er det med påskegardiner kontra julegardiner hos deg?

Regner med at admin rydder tråden for avsporinger før jeg får kommet i gang med å henge dem opp, på samme måte som med julegardinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (1 minutt siden):

Hvor kjøper man påskegardiner?

sparkjøp 

Anonymkode: 3e31b...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus

Siden vi er på hytta i påska så pynter jeg som regel ikke noe her hjemme, pyntet litt da ungene var små da. :) På hytta har jeg en gul, liten duk og noen kyllinger, det får holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
psykedeliker skrev (11 timer siden):

Regner med at admin rydder tråden for avsporinger før jeg får kommet i gang med å henge dem opp, på samme måte som med julegardinene.

Vi snakker da om påskegardiner. Ingen fare🐥🐣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt sesong- eller høytidsgardiner, så ingen påskegardiner her :) 

Jeg har sånn ca en skoeske med påskepynt, i tillegg til et par arvede påskeløpere – det tas vel fram en ukes tid før påske, kanskje. Men på fredag kjøpte jeg påskeliljer i potter og satte ved inngangspartiet, sammen med vårlyng. Men det er mer vårpynt enn påskepynt. 
 

Før brukte jeg alltid å reise bort i påsken, og så derfor ikke behovet for å pynte hjemme. Det siste tiåret eller sådär har jeg vært mer hjemme enn jeg brukte, iallfall deler av påsken. Og da er det hyggelig å pynte litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker de samme gardinene hele året, uansett årstid eller høytid. Men jeg satte nylig noen påskeliljer i potten med "sesongpynt" på trappa ute. De er bare spirer foreløpig, med noen få gule knopper. 

Her er kopi av "påskepynt"-innlegget mitt fra i fjor, det var svar på når, hva og hvorfor:

Vi er ofte hjemme den siste helgen i påsken, og da har vi nesten alltid middagsgjester. Derfor pynter jeg litt

Jeg tar inn noen kvister som egner seg, setter dem i en vase og henger på eggformet pynt og noen gule filtblomster. Eggene er en blanding av noe ungene laget i sin tid og souvenirer kjøpt på ferieturer utenlands. Jeg har arvet en gammel løper med påskemotiv, den står under vasen. Dessuten har jeg noen få, små pyntegjenstander (kyllingvarianter og en hare) som får plass rundt.

Denne lille "påskekroken" er i hyllesystemet i stua. I tillegg setter jeg gule lys i stakene når gjestene kommer. 

Jeg har ikke kjøpt noe av dette, bortsett fra et par av dekor-eggene. Vi har iblant vært utenlands i påsken, og i de landene påsken preges mer av religion enn fjell og kvikklunsj, er det fantastisk utvalg av slike egg og liknende pynt. Alt annet er arv eller gaver. Jeg har bursdag i starten av påsken når den er tidlig, dessuten var gult min favorittfarge da jeg var barn. Derfor har jeg fått litt påskepynt i årenes løp, de fleste som "tullegaver" fra søsteren min. 

Under pandemien (i 2020 og 2021 satte jeg fram pynten selv om vi måtte være hjemme) rensket jeg ut det ungene hadde laget (av typen "dorull-kyllinger") som jeg ikke syntes var verneverdig lenger. Så det er grei kvalitet på det som er igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
slabbedask skrev (4 minutter siden):

Har ikke gardiner vel.

Er du ikke redd for at du har en stalker på utsiden som står å stirrer på deg? 

Anonymkode: 6f266...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er du ikke redd for at du har en stalker på utsiden som står å stirrer på deg? 

Anonymkode: 6f266...cf7

Nei. Bor så høyt oppe at det ikke er innsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...