Gå til innhold

Dere med bipolar 2. Hvor ofte har dere enten hypomani og depresjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hatt en hypoman episode etterfulgt av langvarig depresjon.

Anonymkode: ed895...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter

Da jeg var umedisinert hadde jeg ca to hypomanier i året og flere depresjoner. Var deprimert store deler av tiden, men så varierte den i grad. Jeg ble bare mer og mer plaget ettersom årene gikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Da jeg var umedisinert hadde jeg ca to hypomanier i året og flere depresjoner. Var deprimert store deler av tiden, men så varierte den i grad. Jeg ble bare mer og mer plaget ettersom årene gikk. 

Huff. Hvor lenge varte hypomaniene? Nå får du ingen av delene pga medisinering?

Anonymkode: ed895...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Huff. Hvor lenge varte hypomaniene? Nå får du ingen av delene pga medisinering?

Anonymkode: ed895...068

De varte fra en uke til flere uker. Min lengste var fortsatt stigende etter 5-6 uker, da ble jeg medisinert ned med Zyprexa. Ikke godt å si hvor lenge den hadde vart uten. 

Joda jeg får både depresjon og hypomani, men ikke like ofte, like langvarig og heller ikke like sterkt. Det var sånn at i desember i fjor da jeg hadde en hypomani så var den såpass mild at jeg skjønte det ikke helt selv, men jeg kjøpte meg hund på impuls og da jeg snakket med behandler gjorde hun meg oppmerksom på at jeg framsto noe hypoman. Da kunne jeg si meg enig. 

Depresjonene har ikke svekket funksjonsnivået i særlig stor grad og jeg er mye mye mindre innlagt. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (9 minutter siden):

De varte fra en uke til flere uker. Min lengste var fortsatt stigende etter 5-6 uker, da ble jeg medisinert ned med Zyprexa. Ikke godt å si hvor lenge den hadde vart uten. 

Joda jeg får både depresjon og hypomani, men ikke like ofte, like langvarig og heller ikke like sterkt. Det var sånn at i desember i fjor da jeg hadde en hypomani så var den såpass mild at jeg skjønte det ikke helt selv, men jeg kjøpte meg hund på impuls og da jeg snakket med behandler gjorde hun meg oppmerksom på at jeg framsto noe hypoman. Da kunne jeg si meg enig. 

Depresjonene har ikke svekket funksjonsnivået i særlig stor grad og jeg er mye mye mindre innlagt. 

Hund på impuls😅angrer du?

Anonymkode: ed895...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hund på impuls😅angrer du?

Anonymkode: ed895...068

Det er fjerde hund jeg har bestilt under hypomani. Men de andre gangene har jeg kræsjet i depresjon før jeg har rukket å hente den og da har jeg avbestilt den. Denne gangen kræsjet jeg ikke og tenkte at nå fikk jeg gjennomføre. 

Om jeg angrer... Tja. Både ja og nei. Det er veldig fint å ha henne, men det er jo mye arbeid. Også må jeg avstiv ene ankelen og da blir det vanskelig en periode. Med krykker og slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Det er fjerde hund jeg har bestilt under hypomani. Men de andre gangene har jeg kræsjet i depresjon før jeg har rukket å hente den og da har jeg avbestilt den. Denne gangen kræsjet jeg ikke og tenkte at nå fikk jeg gjennomføre. 

Om jeg angrer... Tja. Både ja og nei. Det er veldig fint å ha henne, men det er jo mye arbeid. Også må jeg avstiv ene ankelen og da blir det vanskelig en periode. Med krykker og slikt. 

Jeg skjønner. Fint å ha selskap av den. Kan jeg spørre om du ikke var medisinert tidligere da du bestilte hunder? Isåfall hvorfor ikke?

Anonymkode: ed895...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønner. Fint å ha selskap av den. Kan jeg spørre om du ikke var medisinert tidligere da du bestilte hunder? Isåfall hvorfor ikke?

Anonymkode: ed895...068

Tidligere hadde jeg ikke fått diagnosen bipolar lidelse. Tok lang tid å få diagnosen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Tidligere hadde jeg ikke fått diagnosen bipolar lidelse. Tok lang tid å få diagnosen. 

Akkurat😉Bra at du nå får riktig hjelp.

Anonymkode: ed895...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Akkurat😉Bra at du nå får riktig hjelp.

Anonymkode: ed895...068

Ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Depresjoner nesten en gang i året i snitt, bedre med medisiner. Varer to-tre måneder. Hypomanier av litt ulike styrke også ca. en gang i året. Virker som disse har blitt sterkere med årene. Varte et par måneder sist gang. Mye av det føltes fantastisk og hadde mye moro, men brukte også alt for mye penger, endte til slutt opp i Nord-Afrika og satt igjen med masse relasjonelt kaos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47

Vanskelig å si. Mønsteret har nok endret seg. Tror jeg lettere gled inn i korte hypomanier i tidligere år. Depresjoner minst en gang i året - heller fler. Men varte de lenge er det ikke så godt å si hvor grensa mellom den ene og den andre fasen går. 

Synes ikke jeg har hatt unaturlig mye energi nå siden 2021. Men allikevel perioder med mange symptom på hypomani. Dessverre blandet tilstand ved et par tilfeller. Det var skummelt. Har også hatt minst to alvorlige depresjoner de siste 5 år. Det er som om de lyse vanlige hypomaniene er sjeldne, imens blandet episode og depresjon har blitt mer fremtredende og dypere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...