Gå til innhold

Fler bipolare som har blitt trigget av PPI?


girlinyellow

Anbefalte innlegg

girlinyellow

Finner veldig lite info om dette på nettet, men ser at det har forekommet. Jeg begynte på PPI (protonpumpehemmere) for noen dager siden, og ble hypoman etter noen timer. Det kom utrolig overraskende på meg. Like ille insomni som med SSRI, og jeg føler meg fantastisk! Får forresten hjelp med dette, og ekstra meds for å sove. Uansett, nysgjerrigheten gjør at jeg spør her inne. Er det noen fler her enn meg med slik reaksjon på PPI? Eller har noen vært borti at andre har blitt trigget inn i en episode? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Krøll47
Sitat

Protonpumpehemmere er legemidler som brukes i behandlingen av halsbrann (refluks), magesår, og sår i spiserøret på grunn av tilbakestrømning av syre (såkalt «refluks-øsofagitt»). Protonpumpehemmere blokkerer pumpen som pumper ut hydrogenioner (H+) og som gjør det mulig for celler å produsere saltsyre i magesekken (ventrikkelen).

SNL 

Unlikely, lille troll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...