Gå til innhold

Leser du på DOL, kupton?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan ikke tenke meg at han leser.

Anonymkode: 75031...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

- Han har åpenbart ikke slettet profilen sin. 

- Han skrev at "Kupton" slutter her. Ikke "jeg" 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 minutter siden):

- Han har åpenbart ikke slettet profilen sin. 

- Han skrev at "Kupton" slutter her. Ikke "jeg" 

 

Det reagerte jeg også på, og tenker det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
Kashmir skrev (57 minutter siden):

- Han har åpenbart ikke slettet profilen sin. 

- Han skrev at "Kupton" slutter her. Ikke "jeg" 

 

 

Vendi skrev (53 minutter siden):

Det reagerte jeg også på, og tenker det samme. 

Enig med dere. Han har heller ikke sluttet helt frivillig tror jeg. Men er bare en antakelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
Trinity80 skrev (10 minutter siden):

 

Enig med dere. Han har heller ikke sluttet helt frivillig tror jeg. Men er bare en antakelse. 

Jeg tviler ikke på at begrunnelsen han ga var riktig da. Det har som nevnt vært diskusjoner om reglene tidligere. 

At brukeren ikke er slettet, og at han har vært ganske aktiv her i 27 år veier nok 🙂 og å omtale "seg selv" i 3.person da. 

 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80 skrev (På 3.3.2024 den 12.47):

 

Enig med dere. Han har heller ikke sluttet helt frivillig tror jeg. Men er bare en antakelse. 

Jeg tipper at reglene her er ufravikelige hva gjelder at doseringsråd og signaturer som helsepersonell er uønsket. Og at Kupton ikke kunne eller ønsket å være her med de forutsetningene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet helt frivillig og på eget initiativ. 
Når jeg måtte bruke mer energi på å passe på at jeg ikke skrev noe ulovlig, enn på å skrive gode, faglige svar/råd, synes jeg at jeg heller kan gjøre noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
kupton skrev (9 minutter siden):

Jeg sluttet helt frivillig og på eget initiativ. 
Når jeg måtte bruke mer energi på å passe på at jeg ikke skrev noe ulovlig, enn på å skrive gode, faglige svar/råd, synes jeg at jeg heller kan gjøre noe annet. 

Takk for oppklaring. Ble oppriktig betenkt over dette. Jeg forstår valget, selv om jeg synes det er utrolig leit. Mange som fikk hjelp av deg. 
 

ISW skrev (28 minutter siden):

Jeg tipper at reglene her er ufravikelige hva gjelder at doseringsråd og signaturer som helsepersonell er uønsket. Og at Kupton ikke kunne eller ønsket å være her med de forutsetningene. 

Ja, du har helt rett virker det som. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (27 minutter siden):

Jeg sluttet helt frivillig og på eget initiativ. 
Når jeg måtte bruke mer energi på å passe på at jeg ikke skrev noe ulovlig, enn på å skrive gode, faglige svar/råd, synes jeg at jeg heller kan gjøre noe annet. 

Ønsker deg alt godt, Kupton! Takk for alt og lykke til videre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (27 minutter siden):

Jeg sluttet helt frivillig og på eget initiativ. 
Når jeg måtte bruke mer energi på å passe på at jeg ikke skrev noe ulovlig, enn på å skrive gode, faglige svar/råd, synes jeg at jeg heller kan gjøre noe annet. 

Ok. Lykke til videre, kupton :)💐

Anonymkode: f4e3a...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (25 minutter siden):

Jeg sluttet helt frivillig og på eget initiativ. 
Når jeg måtte bruke mer energi på å passe på at jeg ikke skrev noe ulovlig, enn på å skrive gode, faglige svar/råd, synes jeg at jeg heller kan gjøre noe annet. 

Hei Kupton.

For meg er denne saken veldig vanskelig, fordi jeg forstår begge sider av den. Jeg forstår Egmont sin risikovurdering og økonomiske vurdering. Samtidig forstår jeg dine følelser om dette, fordi du har vært her lenge, hjulpet mange, nok reddet mange liv, og så er det dette du ender opp med at skjer.

Vi velger verken våre ledere eller det regelsettet man må operere under. Det eneste man kan gjøre, er å gi innspill, og til slutt velge om dette er noe man ønsker å bruke sin tid og kompetanse på, eller ikke. Du må jo gjøre det valget som føles riktig for deg. Om du nå tenker at du vil fokusere på jobben din, hobbyer og familie når forutsetningene er som de er, så holder jeg det overhode ikke imot deg. Det er et helt forståelig valg. Selv om jeg personlig (og mange med meg) selvfølgelig hadde håpet på et annet utfall. Jeg har i alle fall mye å takke deg for. Du har vært modig og stått for din måte å behandle på, selv om noen har ment at du kanskje har vært i tøffeste og strengeste laget. Man lærer at det kan være mye kjærlighet i det også.

Når det gjelder dette forumet, så tenker jeg at aktiviteten som foregår nå mht nye innlegg, utgjør veldig lite inntektsmessig i forhold til databasen av hundretusenvis av innlegg som vises fra søkemotorer. Samtidig tror jeg vi er så "små" i forhold til Egmonts øvrige virksomhet, at vi har mest å tjene på å unngå negativ omtale oppover i systemet. Det kjennes urettferdig, det er jeg enig i. Men så lenge forumet lever videre, så kommer du til å fortsette og være relevant mht. de titusenvis av svar du har gitt. Google glemmer aldri, kan man vel si. Det er stadig 3-400 gjester fra Google innom forumet og leser gamle innlegg og får hjelp.

Jeg vil benytte anledningen til å ønske deg masse lykke til videre og takke for alt du har bidratt med. Du blir aldri glemt her inne.

Alt det beste

/ISW

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
ISW skrev (17 minutter siden):

Hei Kupton.

For meg er denne saken veldig vanskelig, fordi jeg forstår begge sider av den. Jeg forstår Egmont sin risikovurdering og økonomiske vurdering. Samtidig forstår jeg dine følelser om dette, fordi du har vært her lenge, hjulpet mange, nok reddet mange liv, og så er det dette du ender opp med at skjer.

Vi velger verken våre ledere eller det regelsettet man må operere under. Det eneste man kan gjøre, er å gi innspill, og til slutt velge om dette er noe man ønsker å bruke sin tid og kompetanse på, eller ikke. Du må jo gjøre det valget som føles riktig for deg. Om du nå tenker at du vil fokusere på jobben din, hobbyer og familie når forutsetningene er som de er, så holder jeg det overhode ikke imot deg. Det er et helt forståelig valg. Selv om jeg personlig (og mange med meg) selvfølgelig hadde håpet på et annet utfall. Jeg har i alle fall mye å takke deg for. Du har vært modig og stått for din måte å behandle på, selv om noen har ment at du kanskje har vært i tøffeste og strengeste laget. Man lærer at det kan være mye kjærlighet i det også.

Når det gjelder dette forumet, så tenker jeg at aktiviteten som foregår nå mht nye innlegg, utgjør veldig lite inntektsmessig i forhold til databasen av hundretusenvis av innlegg som vises fra søkemotorer. Samtidig tror jeg vi er så "små" i forhold til Egmonts øvrige virksomhet, at vi har mest å tjene på å unngå negativ omtale oppover i systemet. Det kjennes urettferdig, det er jeg enig i. Men så lenge forumet lever videre, så kommer du til å fortsette og være relevant mht. de titusenvis av svar du har gitt. Google glemmer aldri, kan man vel si. Det er stadig 3-400 gjester fra Google innom forumet og leser gamle innlegg og får hjelp.

Jeg vil benytte anledningen til å ønske deg masse lykke til videre og takke for alt du har bidratt med. Du blir aldri glemt her inne.

Alt det beste

/ISW

 

Ble litt sørgmodig dette her. Husker min første post i sommer da jeg hadde det skikkelig ille, fikk svar av @kupton og noen andre og du fulgte opp med masse gode råd @ISW

Takk ❤️

Har også fått enorm hjelp av flere andre her, prøver på min klønete rett frem måte å hjelpe andre. Dette er uten tvil beste Forum som finnes innen psykiatri i Norge, takket være de som holder i det operative. Spesielt de godt vante brukerne, og de som gir av seg selv.

Blir krangling og diskusjoner til tider, men jeg personlig synes at man lærer av det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
Skrevet (endret)
ISW skrev (46 minutter siden):

Hei Kupton.

For meg er denne saken veldig vanskelig, fordi jeg forstår begge sider av den. Jeg forstår Egmont sin risikovurdering og økonomiske vurdering. Samtidig forstår jeg dine følelser om dette, fordi du har vært her lenge, hjulpet mange, nok reddet mange liv, og så er det dette du ender opp med at skjer.

Vi velger verken våre ledere eller det regelsettet man må operere under. Det eneste man kan gjøre, er å gi innspill, og til slutt velge om dette er noe man ønsker å bruke sin tid og kompetanse på, eller ikke. Du må jo gjøre det valget som føles riktig for deg. Om du nå tenker at du vil fokusere på jobben din, hobbyer og familie når forutsetningene er som de er, så holder jeg det overhode ikke imot deg. Det er et helt forståelig valg. Selv om jeg personlig (og mange med meg) selvfølgelig hadde håpet på et annet utfall. Jeg har i alle fall mye å takke deg for. Du har vært modig og stått for din måte å behandle på, selv om noen har ment at du kanskje har vært i tøffeste og strengeste laget. Man lærer at det kan være mye kjærlighet i det også.

Når det gjelder dette forumet, så tenker jeg at aktiviteten som foregår nå mht nye innlegg, utgjør veldig lite inntektsmessig i forhold til databasen av hundretusenvis av innlegg som vises fra søkemotorer. Samtidig tror jeg vi er så "små" i forhold til Egmonts øvrige virksomhet, at vi har mest å tjene på å unngå negativ omtale oppover i systemet. Det kjennes urettferdig, det er jeg enig i. Men så lenge forumet lever videre, så kommer du til å fortsette og være relevant mht. de titusenvis av svar du har gitt. Google glemmer aldri, kan man vel si. Det er stadig 3-400 gjester fra Google innom forumet og leser gamle innlegg og får hjelp.

Jeg vil benytte anledningen til å ønske deg masse lykke til videre og takke for alt du har bidratt med. Du blir aldri glemt her inne.

Alt det beste

/ISW

 

Det er greit at det kan bli tap innholdsmessig ved at @kuptonikke er her. 

Jeg har heller ikke hatt mot at han har vært her! 

Men nå sier jeg ærlig rett frem at jeg syns det er deilig uten alt mas om diagnoser, doser, medisiner og rop på Kupton ved SPØRMÅL om hvilke diagnoser man KAN ha osv. De fleste som trenger det, har egne behandlere. 

Jeg har ingenting mot at brukere snakker om diagnoser ( SELVFØLGELIG ikke! ) og medisiner ( gjerne andres erfaringer ) , men det ble mye mas om slikt. Nå ser jeg at brukere kan dele egne erfaringer og info, og at de mer spør "hva kan jeg gjøre " istedenfor "kan jeg ha en annen diagnose " osv. 

Jeg tenkte at det ble et veldig mas og klaging her en lang stund etter at Kupton "forsvant" men det ble det ikke! Brukere er her og deltar i tråder, og det er ikke mye mas etter at han. 

Kanskje det faktisk er bra for flere å fokusere på annet enn kun psykdom og spekulasjoner om andre diagnoser og doser også? 

( du trenger ikke svare. Dette bør ikle bli en diskusjon 🙃 det var bare en side ved dette jeg har tenkt på og ville si noe om siden du var inne på det ) 

 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Trinity80 skrev (27 minutter siden):

Ble litt sørgmodig dette her. Husker min første post i sommer da jeg hadde det skikkelig ille, fikk svar av @kupton og noen andre og du fulgte opp med masse gode råd @ISW

Takk ❤️

Har også fått enorm hjelp av flere andre her, prøver på min klønete rett frem måte å hjelpe andre. Dette er uten tvil beste Forum som finnes innen psykiatri i Norge, takket være de som holder i det operative. Spesielt de godt vante brukerne, og de som gir av seg selv.

Blir krangling og diskusjoner til tider, men jeg personlig synes at man lærer av det også.

Til det siste : JA, man lærer av det! Ikke helt usaklige angrep, men at det glipper iblant og får og serverer frustrasjon/ irritasjon gjør absolutt ingenting. Noen kan som du helt riktig skriver, vokse på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
Kashmir skrev (14 minutter siden):

Til det siste : JA, man lærer av det! Ikke helt usaklige angrep, men at det glipper iblant og får og serverer frustrasjon/ irritasjon gjør absolutt ingenting. Noen kan som du helt riktig skriver, vokse på det. 

Enig. Det glipper for oss alle her til tider😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Trinity80 skrev (31 minutter siden):

Enig. Det glipper for oss alle her til tider😅

Ja, det gjør det absolutt 🙃 men det er som det er med dette forunet. Jeg syns jo at det stort sett "går seg til". Jeg får jo kjeft selv også, og når adrenalinet har kommet på nornalt nivå, så ser jeg både poeng og at det til og med er mer "personlig" på ok måte, enn hersketeknikk osv. 

Men visse grenser må vi holde 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken
Skrevet (endret)
Trinity80 skrev (2 timer siden):

Ble litt sørgmodig dette her. Husker min første post i sommer da jeg hadde det skikkelig ille, fikk svar av @kupton og noen andre og du fulgte opp med masse gode råd @ISW

Takk ❤️

Har også fått enorm hjelp av flere andre her, prøver på min klønete rett frem måte å hjelpe andre. Dette er uten tvil beste Forum som finnes innen psykiatri i Norge, takket være de som holder i det operative. Spesielt de godt vante brukerne, og de som gir av seg selv.

Blir krangling og diskusjoner til tider, men jeg personlig synes at man lærer av det også.

Jeg er blitt usikker på hvorvidt dette forumet kommer til/bør bestå når det gjelder psykiatridelen.  Når det ikke lenger gis faglig solide svar og blir krangel om helt meningsløse ting, så kan dette forumet fort bli et av de mange ikke veldig konstruktive stedene det diskuteres psykiatri på nett. 

Det er mange som opp gjennom tidene også har fått gode second opinion vurderinger på konkrete spørsmål  - og slik at forumet også kunne hjelpe folk til å skjønne når de ikke får god nok hjelp idag. 

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
frosken skrev (13 minutter siden):

Jeg er blitt usikker på hvorvidt dette forumet kommer til/bør bestå når det gjelder psykiatridelen.  Når det ikke lenger gis faglig solide svar og blir krangel om helt meningsløse ting, så kan dette forumet fort bli et av de mange ikke veldig konstruktive stedene det diskuteres psykiatri på nett. 

Det er mange som opp gjennom tidene også har fått gode second opinion vurderinger på konkrete spørsmål  - og slik at forumet også kunne hjelpe folk til å skjønne når de ikke får god nok hjelp idag. 

Faglige gode svar har blitt gitt ja. 

Men jeg ber deg vennligst gå tilbake til 2019, side 523. 

Hvor en pasient helt åpenbart uten tvil har blitt utsatt for seksuell trakkasering av sin psykolog. Les alle svarene nøye. 

Det har muligens vært et dilemma her? At en som folk tyr til for nettopp "solide faglige" råd også kommer med PERSONLIGE ytringer som i den tråden, blant annet :  Det er greit at vi er i metoo- tider, men litt objektive må vi være"  (nedlatende og diskriminerende) 

Det er heller ikke alltid HVA man skriver som er feil, men.også det man UNNLATER å skrive! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin
frosken skrev (46 minutter siden):

Jeg er blitt usikker på hvorvidt dette forumet kommer til/bør bestå når det gjelder psykiatridelen.  Når det ikke lenger gis faglig solide svar og blir krangel om helt meningsløse ting, så kan dette forumet fort bli et av de mange ikke veldig konstruktive stedene det diskuteres psykiatri på nett. 

Det er mange som opp gjennom tidene også har fått gode second opinion vurderinger på konkrete spørsmål  - og slik at forumet også kunne hjelpe folk til å skjønne når de ikke får god nok hjelp idag. 

Jeg tror ikke psykiatriforumet vil fungere uten en faglig autoritet. 

Det er allerede utvannet etter at den navngitte psykiateren gikk av med pensjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...