Gå til innhold

Hatbrev i Valdres.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Kashmir-

Jeg har ikke fått med meg denne saken. Leste om den på tv2 nå. 

Hva er det skrifteksperten ser etter her? For meg virket det som om "kun" ord og formulering var det hun analyserte? 

Er det lov til å si noe her om hva en tenker om  hvilken type person som står bak brevene? Eller går det under spekulasjoner selv om det er aktuelt tema? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus
Kashmir skrev (50 minutter siden):

Jeg har ikke fått med meg denne saken. Leste om den på tv2 nå. 

Hva er det skrifteksperten ser etter her? For meg virket det som om "kun" ord og formulering var det hun analyserte? 

Er det lov til å si noe her om hva en tenker om  hvilken type person som står bak brevene? Eller går det under spekulasjoner selv om det er aktuelt tema? 

Dette er vel en gammel (om han, jeg tror det er en han, har holdt på i 20 år så begynner han å dra på årene!) grinebiter som er både rasist og homofob og ikke har noe bedre å ta seg til. Han tør jo ikke stå frem med navn så rimelig feig er han jo. Sannsynligvis har han det bare i kjeften, men at man blir skremt av å få slike brev skjønner jeg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
Lillemus skrev (7 minutter siden):

Dette er vel en gammel (om han, jeg tror det er en han, har holdt på i 20 år så begynner han å dra på årene!) grinebiter som er både rasist og homofob og ikke har noe bedre å ta seg til. Han tør jo ikke stå frem med navn så rimelig feig er han jo. Sannsynligvis har han det bare i kjeften, men at man blir skremt av å få slike brev skjønner jeg godt.

Du tror det er en han? 

Jeg er mer enig med skrifteksperten.

Jeg tror det er en godt voksen dame som har høy utdannelse. 

🤔

Jeg er forresten helt enig i at det må oppleves skremmende. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Du tror det er en han? 

Jeg er mer enig med skrifteksperten.

Jeg tror det er en godt voksen dame som har høy utdannelse. 

🤔

Aner ikke hvilket kjønn det er, men vedkommende må jo ha store problemer.  Synes slike brev er usmakelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
Kashmir skrev (4 minutter siden):

Du tror det er en han? 

Jeg er mer enig med skrifteksperten.

Jeg tror det er en godt voksen dame som har høy utdannelse. 

🤔

Jeg er forresten helt enig i at det må oppleves skremmende. 

Kan helt sikkert være en godt voksen dame også ja. Utdannelse eller ikke tør jeg ikke uttale meg om, men vedkommende må jo ha seriøse problemer. Håper de finner ut hvem det er og at hen blir stilt til ansvar for denne idiot-oppførselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
emilie321 skrev (Akkurat nå):

Aner ikke hvilket kjønn det er, men vedkommende må jo ha store problemer.  Synes slike brev er usmakelig. 

Helt klart store problemer! 

Det er grovt og ekstremt hatefullt, så jeg tenker det er noe langt forbi bitterhet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Kan helt sikkert være en godt voksen dame også ja. Utdannelse eller ikke tør jeg ikke uttale meg om, men vedkommende må jo ha seriøse problemer. Håper de finner ut hvem det er og at hen blir stilt til ansvar for denne idiot-oppførselen.

Kanskje intelligent passer bedre. I og med at hun åpembart har en grei fasade ( antar jeg siden ingen mistsanke mot noen ) Pen og ryddig skrift selv om hun ( hvis det er en "hun " altså ) gjør den "stygg". Store bokstaver og jålete D'er samt "krokete" skrift skal tyde på selvtillit, forfengelighet utover det normale, og aggresjon. Hun har også godt mellomrom mellom ordene, så det er jo tegn på ryddighet.

( Ikke sett meg i gapestokken pga denne "amalysen" her. Jeg syns det er interessant og er altså slett ikke sikker på noe!!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Jeg tror hun ( han ) er intelligent fordi å klare og psyke andre ned på så stygg måte er jo eksternt utspekulert. Mindre smarte angriper mer "primitivt" og "enkelt" 

Utrolig merkelig at de ikke har tatt personen på 20 år! Men det sier jo litt om selvsikkerheten til det memnesket da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
Kashmir skrev (6 minutter siden):

Kanskje intelligent passer bedre. I og med at hun åpembart har en grei fasade ( antar jeg siden ingen mistsanke mot noen ) Pen og ryddig skrift selv om hun ( hvis det er en "hun " altså ) gjør den "stygg". Store bokstaver og jålete D'er samt "krokete" skrift skal tyde på selvtillit, forfengelighet utover det normale, og aggresjon. Hun har også godt mellomrom mellom ordene, så det er jo tegn på ryddighet.

( Ikke sett meg i gapestokken pga denne "amalysen" her. Jeg syns det er interessant og er altså slett ikke sikker på noe!!) 

Du har definitivt et poeng når det kommer til skriften, men er det ikke litt rart at hen skriver med kun store bokstaver? Akkurat det virker jo ikke spesielt intelligent for meg, men... På den annen side er nok vedkommende smart nok til ikke å skrive med sin vanlige håndskrift og skriver derfor kun store bokstaver. Smart allikevel altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Du har definitivt et poeng når det kommer til skriften, men er det ikke litt rart at hen skriver med kun store bokstaver? Akkurat det virker jo ikke spesielt intelligent for meg, men... På den annen side er nok vedkommende smart nok til ikke å skrive med sin vanlige håndskrift og skriver derfor kun store bokstaver. Smart allikevel altså.

Det er akkurat det. Hun/ han vil ikke avsløre skriften. Blokkbokstaver blir jo mer "anonyme", men.de D'ene i brevet jeg så, er jo avslørende. Menn bruker ikke å "pynte"sånn på bokstaver.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Kashmir skrev (På 3.3.2024 den 21.45):

Utrolig merkelig at de ikke har tatt personen på 20 år!

Ikke nødvendigvis. Vi vet ikke hvor mye ressurser politiet egentlig har brukt på denne saken. Jeg tviler på at det er særlig mange årsverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
psykedeliker skrev (2 timer siden):

Ikke nødvendigvis. Vi vet ikke hvor mye ressurser politiet egentlig har brukt på denne saken. Jeg tviler på at det er særlig mange årsverk.

Sto det ikke at det dreide seg om rundt 15 brev, som man vet om i alle fall. Det er ikke ett brev i året en gang og vi vet jo heller ikke hvor mye mottakerne har presset på for at politiet skal løse saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Lillemus skrev (1 time siden):

Sto det ikke at det dreide seg om rundt 15 brev, som man vet om i alle fall. Det er ikke ett brev i året en gang og vi vet jo heller ikke hvor mye mottakerne har presset på for at politiet skal løse saken.

Det avhenger ikke av hvor mye ofrene presser på, men alvorlighetsgraden i de anmeldte forhold. Hadde det f.eks. vært 15 uoppklarte drap ville nok politiet ha brukt mye større ressurser på å finne ut hvem som sto bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus
psykedeliker skrev (40 minutter siden):

Det avhenger ikke av hvor mye ofrene presser på, men alvorlighetsgraden i de anmeldte forhold. Hadde det f.eks. vært 15 uoppklarte drap ville nok politiet ha brukt mye større ressurser på å finne ut hvem som sto bak.

Det er klart at drap vil utløse adskillig mer enn teite hatbrev, heldigvis hadde jeg nær sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (På 3.3.2024 den 21.30):

Aner ikke hvilket kjønn det er, men vedkommende må jo ha store problemer.  Synes slike brev er usmakelig. 

Ja du syns det er usmakelig med sånne brev ja? For en overraskelse. 

Personen har åpenbart store psykiske problemer. Som psykologen sa så var det mest sannsynlig en sint og svært ensom person. 

Jeg kan ikke se for meg at dette er en dame middelaldrende dame med partner, barn og barnebarn og jobb. Og at hun har et dobbeltliv der hun lever normalt på ene siden og skriver hatbrev på andre siden. 

Anonymkode: 6a63f...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja du syns det er usmakelig med sånne brev ja? For en overraskelse. 

Personen har åpenbart store psykiske problemer. Som psykologen sa så var det mest sannsynlig en sint og svært ensom person. 

Jeg kan ikke se for meg at dette er en dame middelaldrende dame med partner, barn og barnebarn og jobb. Og at hun har et dobbeltliv der hun lever normalt på ene siden og skriver hatbrev på andre siden. 

Anonymkode: 6a63f...f83

Tror du hun har barn? 

Det tror ikke jeg. Men middelaldrene - eldre med ok fasade, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...