Gå til innhold

Tilleggsbehandling ved Brintellix for angst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For dere som bruker denne medisinen og har sosial fobi/angst i tillegg til depresjon, bruker dere noe i tillegg? Har nettopp startet på Brintellix så vet ikke hva jeg kan forvente.

Jeg har brukt cipralex i mange år, seponerte den høsten 2023 for var usikker på effekten og den hjalp bare litt på angst. Jeg har før den tid også prøvd Zoloft og Remeron (for søvn), det hadde bedre virkning enn kun Cipralex alene men Remeron førte til vektøkning. Prøvde også Effexor i 2 dager nå i januar men bivirkningene ble altfor heftige for meg.

Jeg har fått legemidlene av fastlege og har ikke vært hos psykiater.

Anonymkode: 0c576...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har selv gått på cipralex i mange år, men for et år siden opplevde jeg et stort traume som gjorde at angsten tok helt av. 
Hatt mye angst siste året og har ptsd symptomer, men ingen ptsd diagnose.

Opplevde å miste nevøen min i ei ulykke bare 19 år gammel, og det utløste mye angst og jeg var nesten bare en skygge av meg selv. Bedre nå, men kjenner mye på indre uro. 
fikk time hos psykolog i Jan. Men har problemer med å møte opp, da det er 2 timer i bil pluss ferge. Så tar det ofte på videokonsultasjon. 
Å gå med angst gjør en begrenset og det er vondt. 
Men jeg kommer meg på jobb, og holder hjulene i gang så godt jeg kan. 
 

Anonymkode: edcec...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...