Gjest Heggen Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Min eldste sønn på 6 år og jeg har i år vært utsatt for omgangsyke og magesjau fire ganger i år. Med oppkast og diare og det tar vel en uke før vi er i gang igjen. Er det normalt å bli smittet så mange ganger på kort tid, er det noe vi kan gjøre for å hindre dette i å komme igjen? Vi har vært hos lege og tatt blodprøver og min sønn skal til barnelege. Men hva andre ting kan det være enn en vanlig omgangssyke. Greier ikke vente til svarene kommer håper du kan gi oss litt informasjon om smittefare o.l. Kan vi smitte oss selv eller smitte hverandre i det uendelige innad i familien? Kan vi ha dårlig immunforsvar? Han kaster opp og har diare mens jeg har diare kvalme og vondt øverst i magen rett under ribbeina og tendens til magesyre. Håper dette er riktig forum og håper på et snarlig svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47953-omgangsyke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Kjære Heggen, Det at det er flere personer (du og din sønn) som har fått eller får liknende symptomer peker i retning av at det kan være noe infeksjon. Det kan egentlig heller ikke utelukkes at det er noe mat som dere ikke tåler, men kanskje ikke mest sansynlig. Det er egentlig ganske mange virus og bakterier som kan forårsake omgangsyke, men det er ikke vanlig at de kommer og går på denne måten som du beskriver. Kan det være noe kilde som begge dere får infeksjon fra? Jeg har desverre ingen mulighet til å stille en fjerndiagnose, men jeg ville gå til lege så snart neste gang symptomene oppstår og få tatt en avnføringsprøve som kan sendes til et mikrobiologisk laboratorium for å påvise eventuelle bakterier eller virus som kan forklare sykdommen. Prøv å observere nøye hva dere spiser, begge to, dagene før omgangsyken melder seg. De fleste infeksjner har en eller to dagers inkubasjonstid. Jeg ville i alle fall forsøke å utelukke infeksjoner før jeg gikk videre med andre undersøkelser. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47953-omgangsyke/#findComment-184284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.