Gå til innhold

Har du vært frivillig innlagt og blitt holdt igjen på nødrett?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selv når man er innlagt frivillig så plikter man seg på en måte til å holde seg til noen regler som f. Eks å ikke dra midt på natten "fordi man vil hjem å sove" eller annet. Man må gjennom utskrivelse samtale først. Sånn er det for alle. Men dersom du er så redd for å bli holdt igjen så er det vel bare å holde tyst å ikke snakke om de tingene du godt VET at høres sykt ut. Med mindre man ønsker å fremstå syk. For noen vil jo det også spesielt i sosiale medier er det veldig viktig virker det som å dokumentere at man er innlagt. 

Anonymkode: f5054...b8f

Annonse

Trinity80
psykedeliker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor ville du ha permisjon når du var frivillig innlagt?

Som med vanlig sykehus tenker jeg. Det må ikke være fare for livet ditt, samt at man er på et behandlingssted for å få behandling. Da kan man ikke komme og gå som det passer seg naturlig nok 😅

AnonymBruker
Trinity80 skrev (20 minutter siden):

Som med vanlig sykehus tenker jeg. Det må ikke være fare for livet ditt, samt at man er på et behandlingssted for å få behandling. Da kan man ikke komme og gå som det passer seg naturlig nok 😅

Joda det kan man! Sært hvis ikke.. 

Anonymkode: 8f0bb...f77

psykedeliker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

oda det kan man! Sært hvis ikke..

I den forstand at et sykehus ikke er et fengsel, stemmer det. Men når man er i behandling, må man jo være tilstede og følge opp sin del iht. medvirkningsplikten.

Fru2020

Jeg har blitt holdt igjen på nødrett en gang. Da hadde de ikke psykiater der til å gjøre en vurdering og omgjøring til tvang, si da holdt sykepleierne meg igjen på nødrett. 

Helt uvirkelig for meg idag at det var nødvendig

Annonse

Glitter
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er det alltid pga fare for liv?

Anonymkode: b8075...2a0

Vet ikke om det alltid er det. Det var det for meg. Jeg ble tvunget til å skrive under på frivillig tvang hvis ikke ble det tvang. En annen gang ble jeg bare truet til det, så da gikk jeg med på å bli værende. Dette er en del år siden nå. 

Glitter
psykedeliker skrev (5 minutter siden):

I slike tilfeller skal man nekte å skrive under. Da stiller man sterkere i en evt. klagesak.

Det var under min første innleggelse og jeg var "flink pike" som ville spare dem for mer papirarbeid. 

psykedeliker
Glitter skrev (10 minutter siden):

Det var under min første innleggelse og jeg var "flink pike" som ville spare dem for mer papirarbeid. 

I så fall regner jeg med du laget så mye papirarbeid du kunne ved innleggelse nr 2.

Det gjorde jeg, og da ville de plutselig ha meg ut så fort som mulig.

Glitter
psykedeliker skrev (17 minutter siden):

I så fall regner jeg med du laget så mye papirarbeid du kunne ved innleggelse nr 2.

Det gjorde jeg, og da ville de plutselig ha meg ut så fort som mulig.

Hehe nei jeg gjorde ikke det. Men skal sies at papirarbeid har de fått. Uten at det har vært et mål for meg å gi de arbeid. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...