Gå til innhold

Some fake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har vært på sosiale medier i årevis, men kjenner jeg begynner å bli lei. 
folk som ikke kan gjøre så lite som å drikke en kaffekopp uten å filme med søt bakgrunnsmusikk ved sjøen og legge ut på insta. 
så er det isbading.. det nye hotte som alle skal for tiden. 
Det er vel ikke en person som isbader uten å lage stemningsbilder de bruker halve dagen på, for å legge ut å sanke likes. 
synes det er blitt så fake hele den verden.

ikke fordi at jeg ikke har det bra selv, eller skulle ønske jeg kunne gjøre samme. 
Jeg har et rikt liv og kunne lagt ut mye om så mangt, men jeg klarer å møte venner og ha det gøy uten å sitte å redigere og legge ut «se hvor sosialt liv jeg har» på insta. 
vi er forresten i 30-40 åra.. 

jeg har hvertfall behov for å være litt privat, ikke alle trenger å vite hva jeg har til middag 

Anonymkode: 4602f...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker SoMe og jeg liker slike innlegg du snakker om. Ikke hvis det blir overdrevet mye eller overdrevet "tilgjort", men jeg liker å få et innblikk i hvordan venner, familie og bekjente har det i hverdagen.

Ja, man legger som regel ut det som er positivt og holder det negative litt mer privat. Det betyr ikke at det man legger ut er fake, bare at man velger hva man vil at andre skal se. Og det synes jeg er helt greit. Jeg gjør det samme selv.

Det er helt greit om man ikke ønsker å dele middager, isbading eller kaffedrikking. Det er også helt greit om man ønsker å gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

De som legger ut slike bilder har vel også behov for å være litt private antar jeg. De legger neppe ut alt de gjør og bedriver 🙂

Det kommer alltid trender- det blir som med å sanke vekster i naturen og lage produkter av det selv, det var toppturer og overnatting i hengekøyer. Det er å ikke bruke deodorant, lage mat fra bunnen,.ikke spise kjøtt og ikke fly.

Alt mulig. Noe av det er jo ren fornuft, annet er kreativt, og noe er en flokkmentalitet (  å vise at en "henger med i tiden" sammen med en gruppe ) 

Uansett irtiterer vi oss over noe, og vi liker, og vi deler annet. Jeg syns mye er underholdende, noe er interessant og annet syns jeg blir litt komisk. 

Så får vi som ikke deler også irritasjon rettet mot oss. Jeg vet ikke om noe er fake selv om de viser en fasade. Fasader er jo viktig!  De beskytter oss jo, og det tror jeg bør være forståelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vært på sosiale medier i årevis, men kjenner jeg begynner å bli lei. 
folk som ikke kan gjøre så lite som å drikke en kaffekopp uten å filme med søt bakgrunnsmusikk ved sjøen og legge ut på insta. 
så er det isbading.. det nye hotte som alle skal for tiden. 
Det er vel ikke en person som isbader uten å lage stemningsbilder de bruker halve dagen på, for å legge ut å sanke likes. 
synes det er blitt så fake hele den verden.

ikke fordi at jeg ikke har det bra selv, eller skulle ønske jeg kunne gjøre samme. 
Jeg har et rikt liv og kunne lagt ut mye om så mangt, men jeg klarer å møte venner og ha det gøy uten å sitte å redigere og legge ut «se hvor sosialt liv jeg har» på insta. 
vi er forresten i 30-40 åra.. 

jeg har hvertfall behov for å være litt privat, ikke alle trenger å vite hva jeg har til middag 

Anonymkode: 4602f...b32

Jeg synes Vhanja gir deg et fint svar. Jeg er enig i mye av det du skriver, men tenker også at for mange unge/unge voksne så er nettet en helt naturlig del av hverdagslivet. Instagram/facebook/snap/++ er bare en slags forlengelse av det fysiske rommet og ikke slik man anså det som tidligere - et separat rom man logget av/på.

Og selv om jeg må trekke pusten dypt og telle til ti når jeg sitter å spiser lunch og ser nabobordet knipse i herdig over rekesmørbrødet sitt ... så forstår jeg også at det å poste hverdagsligheter faller seg ganske naturlig for mange (og uten at det er noen big deal, eller noe spesielt gjennomtenkt ved det).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
XbellaX skrev (18 minutter siden):

Jeg synes Vhanja gir deg et fint svar. Jeg er enig i mye av det du skriver, men tenker også at for mange unge/unge voksne så er nettet en helt naturlig del av hverdagslivet. Instagram/facebook/snap/++ er bare en slags forlengelse av det fysiske rommet og ikke slik man anså det som tidligere - et separat rom man logget av/på.

Og selv om jeg må trekke pusten dypt og telle til ti når jeg sitter å spiser lunch og ser nabobordet knipse i herdig over rekesmørbrødet sitt ... så forstår jeg også at det å poste hverdagsligheter faller seg ganske naturlig for mange (og uten at det er noen big deal, eller noe spesielt gjennomtenkt ved det).  

Jeg synes det kan være litt kjedelig og oppbrukt. 
Synes det er kult når f eks funkygine legger ut når hun klikker på badet og skal prøve ordne seg mens ungene maser på døra. 
Jeg liker mer det ekte. 
om naboen tar bilde av kaffekoppen sin og legger til søt musikk er kjedelig. 
det er mye underliggende bak et bilde. Alle nyter og alle er i mindfullness rus, og livet er hærlig. 
fasade er ikke å beskytte seg selv, da de fleste ser at det er en fasade 

Anonymkode: 4602f...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg synes det kan være litt kjedelig og oppbrukt. 
Synes det er kult når f eks funkygine legger ut når hun klikker på badet og skal prøve ordne seg mens ungene maser på døra. 
Jeg liker mer det ekte. 
om naboen tar bilde av kaffekoppen sin og legger til søt musikk er kjedelig. 
det er mye underliggende bak et bilde. Alle nyter og alle er i mindfullness rus, og livet er hærlig. 
fasade er ikke å beskytte seg selv, da de fleste ser at det er en fasade 

Anonymkode: 4602f...b32

Funkygine er ikke spesielt mer "ekte" enn noe annet. Hun driver konstruksjon av virkeligheten på lik linje med "alle" andre. Funkygine er butikk, et stort selskap, og spiller jo nettopp blant annet på at du skal kjenne deg igjen i det hun poster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg synes det kan være litt kjedelig og oppbrukt. 
Synes det er kult når f eks funkygine legger ut når hun klikker på badet og skal prøve ordne seg mens ungene maser på døra. 
Jeg liker mer det ekte. 
om naboen tar bilde av kaffekoppen sin og legger til søt musikk er kjedelig. 
det er mye underliggende bak et bilde. Alle nyter og alle er i mindfullness rus, og livet er hærlig. 
fasade er ikke å beskytte seg selv, da de fleste ser at det er en fasade 

Anonymkode: 4602f...b32

Jeg mener absolutt av fasade beskytter. Hvis du velger den riktige som gjør deg tryggest. For mange er det å "gjøre som alle andre", som kolleger og omgamgskrets. Er du "helt vanlig" og ikke skiller deg ut, så er du rimelig trygg mot andres kritikk og også mer hets. Ingen finner en som er som seg selv som truende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Skrevet (endret)

Jeg bruker sosiale medier og liker det, fordi det er mye fint å se, for å følge med venner fra utlandet, for å dele mitt eget. Jeg deler ikke alt, jeg er ikke av de som legger ut bilde av en kaffekopp og musikk i bakgrunnen. 
Det som jeg irriterer meg over er når det er videoer, så har de lagt ved en sånn irriterende melodi i bakgrunnen! 
Det jeg ikke helt liker, er at mye begynner å bli ganske talentløst. Folk bruker filter eller AI, så du vet snart ikke hva som er ekte. AI er fint mtp idèer, men ikke når det skal fremstå som en ekte person. Det er mer spennende når det faktisk er en ekte person bak noe. 
 

Endret av UtakknemligDiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...