Gå til innhold

Få vekk flekker med tomatsaus på hvit genser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har klart å søle tomatsaus på en hvit bomullsgenser og det gikk ikke vekk i vask når jeg vasket den med vanlig vaskepulver på 40 grader. Hva annet kan jeg gjøre for å få det vekk? Kan vanish oxi action funke? Jeg har aldri brukt det før så må såfall kjøpe dette, er spray best? Og hvor er det billigst å kjøpe dette? Rusta eller Europris f.eks? Eller er det andre ting som funker bedre kanskje?

Anonymkode: 51104...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

dersom du allerede har vasket den så er sjanene små for å få den ren. Du burde gått for 90 grader, 40 tar ikke flekker.

Anonymkode: 611c7...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekstilrens fra bl.a. Europris demper ofte skjolder: https://www.europris.no/p-textilrens-500-ml-sterling-161382

En annen gang er det lurt å behandle flekken med Zalo eller annet oppvaskmiddel, så snart som mulig - og skylle av før vask. 

Hvit bomull tåler ofte mer enn vaskelappen sier, den viser ofte lav temperatur "for sikkerhets skyld". Jeg ville nok ikke prøvd 90 grader uten videre, men 60 går ofte bra.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...