Gå til innhold

Erfaring med å vaske dusj fliser med eddik og zalo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en dusj med fliser og tenkte på å bruke den blandingen med eddik og zalo for å vaske den ordentlig. Skal snart flytte ut så må jo vaske skikkelig ordentlig. Jeg fant oppskriften her: https://www.flisekompaniet.no/magasin/tips-og-rad/dette-trenger-du-for-vask-av-bad-og-dusjkabinett/ Det står at man skal blande en del zalo med en del eddik. Vil det si f.eks 1 dl eddik med 1 dl zalo? Skal det ikke være vann i blandingen? Det står man må skylle godt både før og etterpå fordi hvis ikke kan fugene bli skadet og det vil jeg jo ikke. Men er det sikkert at det vil gå bra så lenge jeg bruker mye vann både før og etter på? Eller burde jeg heller satse på å kjøpe sånn eget middel som er beregnet på å vaske flis og fuger? Såfall hvilket merke burde jeg satse på å kjøpe da?

Anonymkode: c80d5...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg har en dusj med fliser og tenkte på å bruke den blandingen med eddik og zalo for å vaske den ordentlig. Skal snart flytte ut så må jo vaske skikkelig ordentlig. Jeg fant oppskriften her: https://www.flisekompaniet.no/magasin/tips-og-rad/dette-trenger-du-for-vask-av-bad-og-dusjkabinett/ Det står at man skal blande en del zalo med en del eddik. Vil det si f.eks 1 dl eddik med 1 dl zalo? Skal det ikke være vann i blandingen? Det står man må skylle godt både før og etterpå fordi hvis ikke kan fugene bli skadet og det vil jeg jo ikke. Men er det sikkert at det vil gå bra så lenge jeg bruker mye vann både før og etter på? Eller burde jeg heller satse på å kjøpe sånn eget middel som er beregnet på å vaske flis og fuger? Såfall hvilket merke burde jeg satse på å kjøpe da?

Anonymkode: c80d5...deb

Men kjære vene oppskriften står jo til og med i punkter, bare følg den.....

Anonymkode: 71f1b...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det står at man skal blande en del zalo med en del eddik. Vil det si f.eks 1 dl eddik med 1 dl zalo?

Ja, én del Zalo og én del eddik betyr like mye av hvert. Det tydeliggjøres av at det står én og ikke en. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal det ikke være vann i blandingen?

Hvis du leser beskrivelsen ordentlig, framgår det at flisene skal fuktes godt med vann på forhånd og skylles etterpå. Blandingen skal være som over, uten vann.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller burde jeg heller satse på å kjøpe sånn eget middel som er beregnet på å vaske flis og fuger? Såfall hvilket merke burde jeg satse på å kjøpe da?

Prøv først med den blandingen. Blir det ikke bra nok, spør i en butikk der de selger baderomsutstyr (Comfort, Bademiljø...). De har produkter som er beregnet på flis og fuger. De kan nok være dyrere enn de du får i matbutikken, men du er da sikret at ingenting blir ødelagt hvis du følger bruksanvisningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...