Gå til innhold

Er det verdt det å betale Duolingo for å lære ett nytt språk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det verdt det å betale Duolingo for å lære ett nytt språk?  Hva er deres erfaring? Det er vel i utgangspunktet gratis så eneste grunnen til å betale er vel for å slippe alle reklamene?

Anonymkode: bad79...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje

Jeg brukte Duolingo for å lære tysk en gang vi skulle på ferie dit. Funket ganske greit. 

Prøvde meg på italiensk også, og lærte en god del praktiske ord og setninger. 

Jeg har ikke giddet å betale for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (11 minutter siden):

Jeg brukte Duolingo for å lære tysk en gang vi skulle på ferie dit. Funket ganske greit. 

Prøvde meg på italiensk også, og lærte en god del praktiske ord og setninger. 

Jeg har ikke giddet å betale for det.

Så kjekt at det funket å lære tysk via appen, jeg har akkurat begynt å lære fransk! Jeg har ikke så mye erfaring med å lære språk selv om jeg egentlig hadde spansk i 3 år på ungdomsskolen, problemet var at vi manglet lærer så det var vanskelig å få lært noe.

Jeg synes det er superirriterende med all reklamen fordi den kommer så ofte, så jeg vurderer faktisk betale bare for å slippe den... 

Anonymkode: bad79...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har glede av Duolingo for å repetere språk, det er en underholdende måte å lære/repetere på. Bruker det periodevis, faller av i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig at en kompis av meg betaler for Duolingo og jeg må si at jeg blir mer motivert uten reklamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så kjekt at det funket å lære tysk via appen, jeg har akkurat begynt å lære fransk! Jeg har ikke så mye erfaring med å lære språk selv om jeg egentlig hadde spansk i 3 år på ungdomsskolen, problemet var at vi manglet lærer så det var vanskelig å få lært noe.

Jeg synes det er superirriterende med all reklamen fordi den kommer så ofte, så jeg vurderer faktisk betale bare for å slippe den... 

Anonymkode: bad79...42e

Så gøy at du lærer fransk! Det er et vakkert språk! Jeg snakker fransk. Kikket litt på Duolingo på fransk en gang også, men jeg klarte ikke da å hoppe over noen nivåer, så det ble litt for enkelt. Nå hører og leser jeg litt fransk på ulike steder på facebook i stedet 🤩 Drømmen er en langhelg til Frankrike med ei venninne i løpet av det nærmeste året 🇨🇵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (33 minutter siden):

Så gøy at du lærer fransk! Det er et vakkert språk! Jeg snakker fransk. Kikket litt på Duolingo på fransk en gang også, men jeg klarte ikke da å hoppe over noen nivåer, så det ble litt for enkelt. Nå hører og leser jeg litt fransk på ulike steder på facebook i stedet 🤩 Drømmen er en langhelg til Frankrike med ei venninne i løpet av det nærmeste året 🇨🇵

Jeg er med! 🥐🍷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (10 timer siden):

Jeg har glede av Duolingo for å repetere språk, det er en underholdende måte å lære/repetere på. Bruker det periodevis, faller av i mellom.

Ja,  det er en veldig kjekk app synes jeg.

Dorthe skrev (9 timer siden):

Jeg er så heldig at en kompis av meg betaler for Duolingo og jeg må si at jeg blir mer motivert uten reklamen.

Åå, så heldig du er da. Det endte med at jeg betalte for 1 år, det kostet 700 kr eller noe sånt det er jo ikke så ille tenker jeg når man slipper unna reklamen. Enig at det er mye mer motiverende uten reklamen, har allerede sittet med appen i over en halvtime i dag haha. Er så kjekt og avhengighetsskapende når man får det til.

påskelilje skrev (40 minutter siden):

Så gøy at du lærer fransk! Det er et vakkert språk! Jeg snakker fransk. Kikket litt på Duolingo på fransk en gang også, men jeg klarte ikke da å hoppe over noen nivåer, så det ble litt for enkelt. Nå hører og leser jeg litt fransk på ulike steder på facebook i stedet 🤩 Drømmen er en langhelg til Frankrike med ei venninne i løpet av det nærmeste året 🇨🇵

Ja, det er kjempegøy! Åå, snakker du fransk flytende eller? Jeg har også kjempelyst til Frankrike så det er en stor motivasjon til å bli god nok i språket til å klare å holde en vanlig samtale og enkle fraser. Jeg har aldri vært der før, har du? Og har du tenkt noe på hvor i Frankrike du har lyst til å reise? 

Anonymkode: bad79...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Ekstra skrev (1 time siden):

Jeg er med! 🥐🍷

On y va!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter

Jeg hadde det en periode. Øvde meg på tysk. Luften gikk ut etter hvert da så jeg avsluttet abonnementet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde det en periode. Øvde meg på tysk. Luften gikk ut etter hvert da så jeg avsluttet abonnementet. 

Aha. Jeg har alt betalt for 1 helt år da siden det var såpass mye billigere, så jeg satser på at motivasjonen holder seg hehe... 

Anonymkode: bad79...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja,  det er en veldig kjekk app synes jeg.

Åå, så heldig du er da. Det endte med at jeg betalte for 1 år, det kostet 700 kr eller noe sånt det er jo ikke så ille tenker jeg når man slipper unna reklamen. Enig at det er mye mer motiverende uten reklamen, har allerede sittet med appen i over en halvtime i dag haha. Er så kjekt og avhengighetsskapende når man får det til.

Ja, det er kjempegøy! Åå, snakker du fransk flytende eller? Jeg har også kjempelyst til Frankrike så det er en stor motivasjon til å bli god nok i språket til å klare å holde en vanlig samtale og enkle fraser. Jeg har aldri vært der før, har du? Og har du tenkt noe på hvor i Frankrike du har lyst til å reise? 

Anonymkode: bad79...42e

Jeg lærte fransk på ungdomsskolen og på videregående,  og bodde ett år i Frankrike som 19 åring 🇨🇵 Etter det, gikk det mange år (kanskje 20?) hvor jeg ikke brukte språket. Men så tok jeg det opp igjen (gikk på et kurs), og hadde 3-4 ferier hvor jeg snakket mye fransk. To av barna mine hadde fransk på skolen, så da hjalp jeg dem med det.

Nå er det noen år siden jeg snakket fransk i særlig grad. Vil ikke si at jeg snakker helt flytende, men jeg klarer meg fint 🤩

Har vært flere steder. Vil gjerne tilbake til Alpene eller Provence,  men jeg sier ja takk til alle franske steder, hvis jeg får mulighet 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Aha. Jeg har alt betalt for 1 helt år da siden det var såpass mye billigere, så jeg satser på at motivasjonen holder seg hehe... 

Anonymkode: bad79...42e

Jeg betalte også for ett år. Men ble bekymret for at jeg skulle glemme å avslutte det før det ble trukket for et helt år til så jeg avsluttet fem måneder før tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
påskelilje skrev (1 minutt siden):

Jeg lærte fransk på ungdomsskolen og på videregående,  og bodde ett år i Frankrike som 19 åring 🇨🇵 Etter det, gikk det mange år (kanskje 20?) hvor jeg ikke brukte språket. Men så tok jeg det opp igjen (gikk på et kurs), og hadde 3-4 ferier hvor jeg snakket mye fransk. To av barna mine hadde fransk på skolen, så da hjalp jeg dem med det.

Nå er det noen år siden jeg snakket fransk i særlig grad. Vil ikke si at jeg snakker helt flytende, men jeg klarer meg fint 🤩

Har vært flere steder. Vil gjerne tilbake til Alpene eller Provence,  men jeg sier ja takk til alle franske steder, hvis jeg får mulighet 😁

Ååå, så kjekt da! Jeg hadde vel egentlig spansk på ungdomsskolen men vi hadde dessverre ingen lærer som kunne spansk før siste året så det var dessverre lite jeg lærte for å si det sånn. Også valgte jeg yrkesfag på videregående da og der var det ikke fremmedspråk. Må være helt fantastisk å oppleve å bo i Frankrike da! Kan jeg spørre hva du gjorde mens du bodde der? Studerte du kanskje, eller jobbet?

Kjempefint både i Alpene og Provence da, ja egentlig i hele Frankrike. Verden er alt for stor, SÅ mange land og steder jeg har så lyst til å reise til og alt for liten tid *sukk*

Anonymkode: bad79...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Jeg betalte også for ett år. Men ble bekymret for at jeg skulle glemme å avslutte det før det ble trukket for et helt år til så jeg avsluttet fem måneder før tiden. 

Åja, er det sånn at når du avslutter abonnementet så kan du fortsette å bruke det til det går ut? Eller er det sånn at du mister tilgang med en gang du avslutter?

Anonymkode: bad79...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åja, er det sånn at når du avslutter abonnementet så kan du fortsette å bruke det til det går ut? Eller er det sånn at du mister tilgang med en gang du avslutter?

Anonymkode: bad79...42e

Det vet jeg i grunn ikke, men i Norge hadde det vært sånn i alle fall. Men så er ikke Duolingo norsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja,  det er en veldig kjekk app synes jeg.

Åå, så heldig du er da. Det endte med at jeg betalte for 1 år, det kostet 700 kr eller noe sånt det er jo ikke så ille tenker jeg når man slipper unna reklamen. Enig at det er mye mer motiverende uten reklamen, har allerede sittet med appen i over en halvtime i dag haha. Er så kjekt og avhengighetsskapende når man får det til.

Ja, det er kjempegøy! Åå, snakker du fransk flytende eller? Jeg har også kjempelyst til Frankrike så det er en stor motivasjon til å bli god nok i språket til å klare å holde en vanlig samtale og enkle fraser. Jeg har aldri vært der før, har du? Og har du tenkt noe på hvor i Frankrike du har lyst til å reise? 

Anonymkode: bad79...42e

Nå kan du dele med fire andre også så er det flere enn deg som kan dele godene.  Og så kan dere konkurrere om hvem som gjør mest.  Da sitter du der hver dag 😉for du vil ikke at de andre skal se at su ikke gjør leksa di 😉.  For meg er det i hvert fall utrolig motiverende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...