Fru2020 Skrevet 6. mars Del Skrevet 6. mars Jeg var idag i samtale med en psykolog hos familiesenteret. Utgangspunktet for samtalen var egentlig å snakke om hvordan jeg kunne snakke med sønnen min om min forrige sykdomsperiode. Han er blitt så stor nå at han kan få mer info om hva som skjedde. Men så ble det heller en samtale om hvordan det står til nå. Vi ble enige om at jeg i første omgang skulle informere sønnen min om at jeg er syk. Så mener hun at solen min og jeg skulle snakke gjennom hvordan han skulle ivaretas hvis jeg ble innlagt på ny. Det er egentlig ikke så bra at faren har han. Far er ikke en god omsorgsperson. Så lurte hun på om jeg hadde vurdert å kontakte barnevernet. Det har jeg ikke tenkt på, men mens vi satt der å snakte ble jeg litt bekymret for om hun kom til å gjøre det, det avkreftet hun. Hun var så pass bekymret for situasjonen at hun ville vi skulle ha en ny samtale på fredag. Så da må jeg ha tenkt gjennom nærmere om jeg vil kontakte barnevernet. Jeg kjenner at jeg er usikker på hva vi kan få av hjelp fra barnevernet. Vi har hatt masse hjelp fra de før, fra at sønnen har bodd i andre familier, hatt besøkshjem, hatt fritidskontakt. Vi foreldre har fått veiledning. Men nå er sønnen min ungdom. Jeg tror egentlig at han er lei av å snakke med voksne om situasjonen sin. Eller det vil si, jeg vet han er lei av det. Barnevernet krever jo samtaler med han. Et alternativt hjelpetiltak ville vært besøkshjem, men jeg er i tvil om det er godt for sønnen min å knytte seg til en ny midlertidig familie. Det har han gjort så mange ganger. Og så er det jo ikke sikkert at jeg blir sykere. Det kan jo til og med være at jeg reagerer positivt på antidepressiva. Tok første pillen idag. Synes dere at jeg skal involvere barnevernet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 6. mars Del Skrevet 6. mars Nå er jeg som du vet farget av min egen situasjon, men det jeg tenker er at det må være bedre at du kontakter de selv enn at en annen instans gjør det. Det må jo gå an å spørre om litt veiledning bare. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/#findComment-4256579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars Del Skrevet 6. mars Hva med at han bor hos din nye kjæreste som han likevel skal bo med om kort stund? Barnevernet vil ta fra deg omsorgen når du viser at du er såpass ustabil detsom barnet lider under omsorgen din. Anonymkode: ed6a4...eb9 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/#findComment-4256580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 6. mars Forfatter Del Skrevet 6. mars Glitter skrev (22 minutter siden): Nå er jeg som du vet farget av min egen situasjon, men det jeg tenker er at det må være bedre at du kontakter de selv enn at en annen instans gjør det. Det må jo gå an å spørre om litt veiledning bare. Det er mulig du har rett i det. Jeg vet at fastlegen min aldri ville sende en bekymringsmelding. Så da jo hun på familiesenteret at hun ikke kom til å gjøre det. Det eneste måtte være visst jeg ble innlagt. Der står det i papirene mine at barnevernet skal kontaktes med en gang. AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hva med at han bor hos din nye kjæreste som han likevel skal bo med om kort stund? Barnevernet vil ta fra deg omsorgen når du viser at du er såpass ustabil detsom barnet lider under omsorgen din. Anonymkode: ed6a4...eb9 Det var et forslag jeg ikke har tenkt på. Det er jo en mulighet. Men han har ansvar for egne barn som trenger veldig tett oppfølging så jeg vet ikke. Barnevernet tar ikke nødvendigvis vekk foreldreretten. Jeg har vært svært mye sykere før uten at de tok fra meg omsorgen for sønnen min. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/#findComment-4256592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 6. mars Del Skrevet 6. mars Er det sønnen din eller du som har behov for at forrige sykdomsperiode blir snakket om? Jeg vet ikke hvorfor legen spurte om du ville kontakte bv. Når hun ikke vil kontakte dem selv, så tenker jeg at det ikke er alvorlig nok, selv om jeg ser at @Glitter har et poeng. Heldigvis så skal jo helsepersonell rapportere om det er fare for at barn utsettes for omsorgssvikt, men du må vurdere hva som er best for sønnen din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/#findComment-4256593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykedeliker Skrevet 6. mars Del Skrevet 6. mars Fru2020 skrev (44 minutter siden): Så mener hun at solen min og jeg skulle snakke gjennom hvordan han skulle ivaretas hvis jeg ble innlagt på ny. Aha! Det er derfor du har en sol som profilbilde altså! 🤪 Fru2020 skrev (45 minutter siden): Men nå er sønnen min ungdom. Dette tolker jeg som at han nærmer seg myndighetsalder. Hvis dere har et godt forhold ellers, og det ikke er noen spesifikk grunn til å bekymre seg for ham (rus, kriminalitet etc) kan ikke barnevernet gjøre så stor skade som de noen ganger gjør, fordi han når myndighetsalder før det har gått så langt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/#findComment-4256600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 6. mars Forfatter Del Skrevet 6. mars psykedeliker skrev (1 minutt siden): Aha! Det er derfor du har en sol som profilbilde altså! 🤪 Dette tolker jeg som at han nærmer seg myndighetsalder. Hvis dere har et godt forhold ellers, og det ikke er noen spesifikk grunn til å bekymre seg for ham (rus, kriminalitet etc) kan ikke barnevernet gjøre så stor skade som de noen ganger gjør, fordi han når myndighetsalder før det har gått så langt. Han er ikke så gammel. Han er helt fersk ungdom. Så han har mange år sammen med meg enda. Det som gjør det så vanskelig er å ikke vite om dette er noe som går over i løpet av noen uker/måneder eller om dette er langvarig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/#findComment-4256602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 7. mars Del Skrevet 7. mars Fru2020 skrev (14 timer siden): Han er ikke så gammel. Han er helt fersk ungdom. Så han har mange år sammen med meg enda. Det som gjør det så vanskelig er å ikke vite om dette er noe som går over i løpet av noen uker/måneder eller om dette er langvarig Bor gutten fortsatt både hos deg og faren sin - eller har han flyttet til deg hundre prosent? Dette må være en vanskelig situasjon for både deg og ham, dersom han nå oppfatter at du er i dårligere form. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/#findComment-4256904 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 7. mars Del Skrevet 7. mars Dette er litt over hodet på meg, men jeg tror det generelt er lurt å være i forkant. Det å be om hjelp når du trenger det er å ta ansvar. Du kan ikke noe for at du er syk, men du kan be om hjelp. Jeg vil tro det er mindre aktuelt for dem med omsorgsovertakelse hvis de ser at du selv tar varsler når du merker at det blir kaos. Andre får vurdere om det er nødvendig akkurat nå. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/#findComment-4256910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krøll47 Skrevet 7. mars Del Skrevet 7. mars Jeg er skeptisk. Kjenner ikke deg og din sønn, men hvis det ikke er aktuelt med avlastningsfamilie i backup for en ny sykdomsperiode, så ser jeg ikke vitsen med å involvere BV. De kan ikke hjelpe oppegående reflekterte mennesker som ikke driver med omsorgssvikt. De er kun rett instans når omsorgen feiler helt, altså der det er rusproblemer og åpenbar omsorgssvikt. BV er ikke til for folk flest men for ekstremtilfellene. For veiledning er familiesenteret rette instans. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/#findComment-4256932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 7. mars Forfatter Del Skrevet 7. mars frosken skrev (4 timer siden): Bor gutten fortsatt både hos deg og faren sin - eller har han flyttet til deg hundre prosent? Dette må være en vanskelig situasjon for både deg og ham, dersom han nå oppfatter at du er i dårligere form. Vi har femti prosent omsorg. I de ukene farten har ansvar for han hjem til fast en times tid for å spise middag og sovet der. Ellers er han hos meg hele dagen. Dette er problematisk fordi jeg er jo hos kjæresten noen ukedager og vi reiser ofte vekk i helgene når gutten min i utgangspunktet er hos sin far. Da blir han sittende i huset mitt alene hele helgen. Familiesenteret vurderte at det ikke var akutt og hadde ikke behov for å sende inn en bekymringsmelding. Men jeg er bekymret selv for at sønnen min har alt for lite kontakt med sin far. Jeg snakket med sønnen min i går om at jeg hadde en vanskelig periode nå. Han sa at han ikke hadde merket noe på det, men han syntes det var rart at jeg skulle ha det sånn nå som jeg har kjøpt hus og ikke er singel lenger. Det er jeg enig med han i. Grendel skrev (3 timer siden): Dette er litt over hodet på meg, men jeg tror det generelt er lurt å være i forkant. Det å be om hjelp når du trenger det er å ta ansvar. Du kan ikke noe for at du er syk, men du kan be om hjelp. Jeg vil tro det er mindre aktuelt for dem med omsorgsovertakelse hvis de ser at du selv tar varsler når du merker at det blir kaos. Andre får vurdere om det er nødvendig akkurat nå. Det ble ikke omsorgsovertakelse forrige rundt da jeg var syk, stiv om det var veldig nært, så jeg tror ikke det skjer nå. Forrige runde var jeg betydelig sykere enn nå Krøll47 skrev (1 time siden): Jeg er skeptisk. Kjenner ikke deg og din sønn, men hvis det ikke er aktuelt med avlastningsfamilie i backup for en ny sykdomsperiode, så ser jeg ikke vitsen med å involvere BV. De kan ikke hjelpe oppegående reflekterte mennesker som ikke driver med omsorgssvikt. De er kun rett instans når omsorgen feiler helt, altså der det er rusproblemer og åpenbar omsorgssvikt. BV er ikke til for folk flest men for ekstremtilfellene. For veiledning er familiesenteret rette instans. Barnevernet er mye mer enn du beskriver her. Når de kommer tidlig inn er det lettere for dem å hjelpe. Vi har fått mye hjelp av barnevernet. En grunn til at jeg vurderer barnevernet er helt konkret. Sønnen min har fritidskontakt. Det er en veldig viktig relasjon for han og betyr mye positivt i livet hans. Etter et vedtak gjort av politikerne får ikke lenger personer som deltar i en fritidsaktivitet lengre liv til å ha fritidskontakt. Derfor vil sommeren min miste den relasjonen. Hvis vi er i kontakt med barnevernet kan de overkjøre den nye regelen og soningen vin kan fortsette med fritidskontakten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/#findComment-4256943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 7. mars Del Skrevet 7. mars Fru2020 skrev (12 minutter siden): Vi har femti prosent omsorg. I de ukene farten har ansvar for han hjem til fast en times tid for å spise middag og sovet der. Ellers er han hos meg hele dagen. Dette er problematisk fordi jeg er jo hos kjæresten noen ukedager og vi reiser ofte vekk i helgene når gutten min i utgangspunktet er hos sin far. Da blir han sittende i huset mitt alene hele helgen. Familiesenteret vurderte at det ikke var akutt og hadde ikke behov for å sende inn en bekymringsmelding. Men jeg er bekymret selv for at sønnen min har alt for lite kontakt med sin far. Jeg snakket med sønnen min i går om at jeg hadde en vanskelig periode nå. Han sa at han ikke hadde merket noe på det, men han syntes det var rart at jeg skulle ha det sånn nå som jeg har kjøpt hus og ikke er singel lenger. Det er jeg enig med han i. Det ble ikke omsorgsovertakelse forrige rundt da jeg var syk, stiv om det var veldig nært, så jeg tror ikke det skjer nå. Forrige runde var jeg betydelig sykere enn nå Barnevernet er mye mer enn du beskriver her. Når de kommer tidlig inn er det lettere for dem å hjelpe. Vi har fått mye hjelp av barnevernet. En grunn til at jeg vurderer barnevernet er helt konkret. Sønnen min har fritidskontakt. Det er en veldig viktig relasjon for han og betyr mye positivt i livet hans. Etter et vedtak gjort av politikerne får ikke lenger personer som deltar i en fritidsaktivitet lengre liv til å ha fritidskontakt. Derfor vil sommeren min miste den relasjonen. Hvis vi er i kontakt med barnevernet kan de overkjøre den nye regelen og soningen vin kan fortsette med fritidskontakten. Det du skriver er at sønnen din er overlatt til seg selv flere dager i uken pluss annenhver helg? Som "fersk" ungdom? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/#findComment-4256944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krøll47 Skrevet 7. mars Del Skrevet 7. mars Fru2020 skrev (1 time siden): Vi har femti prosent omsorg. I de ukene farten har ansvar for han hjem til fast en times tid for å spise middag og sovet der. Ellers er han hos meg hele dagen. Dette er problematisk fordi jeg er jo hos kjæresten noen ukedager og vi reiser ofte vekk i helgene når gutten min i utgangspunktet er hos sin far. Da blir han sittende i huset mitt alene hele helgen. Familiesenteret vurderte at det ikke var akutt og hadde ikke behov for å sende inn en bekymringsmelding. Men jeg er bekymret selv for at sønnen min har alt for lite kontakt med sin far. Jeg snakket med sønnen min i går om at jeg hadde en vanskelig periode nå. Han sa at han ikke hadde merket noe på det, men han syntes det var rart at jeg skulle ha det sånn nå som jeg har kjøpt hus og ikke er singel lenger. Det er jeg enig med han i. Det ble ikke omsorgsovertakelse forrige rundt da jeg var syk, stiv om det var veldig nært, så jeg tror ikke det skjer nå. Forrige runde var jeg betydelig sykere enn nå Barnevernet er mye mer enn du beskriver her. Når de kommer tidlig inn er det lettere for dem å hjelpe. Vi har fått mye hjelp av barnevernet. En grunn til at jeg vurderer barnevernet er helt konkret. Sønnen min har fritidskontakt. Det er en veldig viktig relasjon for han og betyr mye positivt i livet hans. Etter et vedtak gjort av politikerne får ikke lenger personer som deltar i en fritidsaktivitet lengre liv til å ha fritidskontakt. Derfor vil sommeren min miste den relasjonen. Hvis vi er i kontakt med barnevernet kan de overkjøre den nye regelen og soningen vin kan fortsette med fritidskontakten. Så bra dere har positive erfaringer med BV da. Jeg mener du ikke kan reise bort i de situasjonene du beskriver. Det er tydelig at far ikke tar omsorgsoppgaver på alvor i sine uker. Når gutten egentlig skal være hos far, men allikevel her hos deg såpass mye, da er det ikke 50/50 ordning. Jeg forstår at det passer deg dårlig og at du faktisk vil bruke dine barnefrie uker til å tilbringe tid med kjæresten osv. Men så lenge gutten er hos deg kan ikke det gjennomføres. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/#findComment-4256965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars Del Skrevet 7. mars Fru2020 skrev (21 timer siden): Det er mulig du har rett i det. Jeg vet at fastlegen min aldri ville sende en bekymringsmelding. Så da jo hun på familiesenteret at hun ikke kom til å gjøre det. Det eneste måtte være visst jeg ble innlagt. Der står det i papirene mine at barnevernet skal kontaktes med en gang. Det var et forslag jeg ikke har tenkt på. Det er jo en mulighet. Men han har ansvar for egne barn som trenger veldig tett oppfølging så jeg vet ikke. Barnevernet tar ikke nødvendigvis vekk foreldreretten. Jeg har vært svært mye sykere før uten at de tok fra meg omsorgen for sønnen min. Leser at du drar med kjæresten din når du har barnefri og at barnet ditt til ringer da tiden hos deg alene. Dersom du hadde lest andre gjorde det hadde du ikke da tenkt at det var dårlig prioritering av tid? Et barn har en barndom, mor er syk og far er en dårlig omsorgsperson. Hvor er fokuset på barnet? Barnet har ikke latt merke til at du er syk samtidig opplever jeg at barnet ikke forstår hvordan du kan være nede nå som du har kjøpt hus. Jeg må si meg enig. Hvor tror du feilen ligger? Har du som flere har påpekt tatt feil valg? Håper du setter barnet ditt først alltid, fra nå. Hans barndom er viktigere enn din fritid. Anonymkode: ed6a4...eb9 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/#findComment-4256971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars Del Skrevet 7. mars Fru2020 skrev (2 timer siden): Vi har femti prosent omsorg. I de ukene farten har ansvar for han hjem til fast en times tid for å spise middag og sovet der. Ellers er han hos meg hele dagen. Dette er problematisk fordi jeg er jo hos kjæresten noen ukedager og vi reiser ofte vekk i helgene når gutten min i utgangspunktet er hos sin far. Da blir han sittende i huset mitt alene hele helgen. Familiesenteret vurderte at det ikke var akutt og hadde ikke behov for å sende inn en bekymringsmelding. Men jeg er bekymret selv for at sønnen min har alt for lite kontakt med sin far. Jeg snakket med sønnen min i går om at jeg hadde en vanskelig periode nå. Han sa at han ikke hadde merket noe på det, men han syntes det var rart at jeg skulle ha det sånn nå som jeg har kjøpt hus og ikke er singel lenger. Det er jeg enig med han i. Det ble ikke omsorgsovertakelse forrige rundt da jeg var syk, stiv om det var veldig nært, så jeg tror ikke det skjer nå. Forrige runde var jeg betydelig sykere enn nå Barnevernet er mye mer enn du beskriver her. Når de kommer tidlig inn er det lettere for dem å hjelpe. Vi har fått mye hjelp av barnevernet. En grunn til at jeg vurderer barnevernet er helt konkret. Sønnen min har fritidskontakt. Det er en veldig viktig relasjon for han og betyr mye positivt i livet hans. Etter et vedtak gjort av politikerne får ikke lenger personer som deltar i en fritidsaktivitet lengre liv til å ha fritidskontakt. Derfor vil sommeren min miste den relasjonen. Hvis vi er i kontakt med barnevernet kan de overkjøre den nye regelen og soningen vin kan fortsette med fritidskontakten. Treffer du feil person i barnevernet er det med stor sannsynlighet grunn til og tro at de vil ta fra deg omsorgen for å sikre barnet ditt en stabil oppvekst frem til myndighetsalder. Hadde jeg vært deg ville jeg kuttet ut kjæresten og fokusert all min tid på barnet. Han burde blitt satt først, uansett og alltid. Anonymkode: ed6a4...eb9 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/#findComment-4256974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 7. mars Forfatter Del Skrevet 7. mars Krøll47 skrev (36 minutter siden): Så bra dere har positive erfaringer med BV da. Jeg mener du ikke kan reise bort i de situasjonene du beskriver. Det er tydelig at far ikke tar omsorgsoppgaver på alvor i sine uker. Når gutten egentlig skal være hos far, men allikevel her hos deg såpass mye, da er det ikke 50/50 ordning. Jeg forstår at det passer deg dårlig og at du faktisk vil bruke dine barnefrie uker til å tilbringe tid med kjæresten osv. Men så lenge gutten er hos deg kan ikke det gjennomføres. Det er en mulighet med å kontakte barnevernet at vi kan få avlastning en av helgene han egentlig er hos sin far. De helgene han er mitt ansvar fungerer helt greit. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Leser at du drar med kjæresten din når du har barnefri og at barnet ditt til ringer da tiden hos deg alene. Dersom du hadde lest andre gjorde det hadde du ikke da tenkt at det var dårlig prioritering av tid? Et barn har en barndom, mor er syk og far er en dårlig omsorgsperson. Hvor er fokuset på barnet? Barnet har ikke latt merke til at du er syk samtidig opplever jeg at barnet ikke forstår hvordan du kan være nede nå som du har kjøpt hus. Jeg må si meg enig. Hvor tror du feilen ligger? Har du som flere har påpekt tatt feil valg? Håper du setter barnet ditt først alltid, fra nå. Hans barndom er viktigere enn din fritid. Anonymkode: ed6a4...eb9 Neida. Han ringer aldri. Han er egentlig helt fornøyd med ordningen slik den er. Det er jeg som er bekymret. Sønnen min er viktigst. Ingen tvil om det. Men for at han skal ha det bra, så må også jeg ha det bra. Det eneste som holder meg oppe nå er støtten jeg får av kjæresten. Uten han hadde jeg kollapset helt. Det ville ikke sønnen min vært tjent med. Dessuten er kjæresten min blitt en viktig del av sønnen min sitt liv. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Treffer du feil person i barnevernet er det med stor sannsynlighet grunn til og tro at de vil ta fra deg omsorgen for å sikre barnet ditt en stabil oppvekst frem til myndighetsalder. Hadde jeg vært deg ville jeg kuttet ut kjæresten og fokusert all min tid på barnet. Han burde blitt satt først, uansett og alltid. Anonymkode: ed6a4...eb9 Nei, jeg er helt sikker på at du tar feil i den uttalelsen. Det kommer aldri til å skje at barnevernet tar fra meg omsorgen slik det er nå. Jeg har brei erfaring med barnevernet, både som mor og som fagperson. Det er selvfølgelig ikke aktuelt å kutte ut kjæresten. Det ville jo ikke ført til noe godt 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/#findComment-4256982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars Del Skrevet 7. mars Fru2020 skrev (8 minutter siden): Det er en mulighet med å kontakte barnevernet at vi kan få avlastning en av helgene han egentlig er hos sin far. De helgene han er mitt ansvar fungerer helt greit. Neida. Han ringer aldri. Han er egentlig helt fornøyd med ordningen slik den er. Det er jeg som er bekymret. Sønnen min er viktigst. Ingen tvil om det. Men for at han skal ha det bra, så må også jeg ha det bra. Det eneste som holder meg oppe nå er støtten jeg får av kjæresten. Uten han hadde jeg kollapset helt. Det ville ikke sønnen min vært tjent med. Dessuten er kjæresten min blitt en viktig del av sønnen min sitt liv. Nei, jeg er helt sikker på at du tar feil i den uttalelsen. Det kommer aldri til å skje at barnevernet tar fra meg omsorgen slik det er nå. Jeg har brei erfaring med barnevernet, både som mor og som fagperson. Det er selvfølgelig ikke aktuelt å kutte ut kjæresten. Det ville jo ikke ført til noe godt Ok. Men uansett kan du ikke forsvare fra et faglig perspektiv at det er Sundt for et barn med baggasje at du flytter inn med en du knapt har blitt kjent med. Barnevernet skal beskytte barnet og siden du har historikk i systemet er det jo tvilsomt at de vil se på det positivt for din omsorgsevne skyld ved og ta kontakt for ente gang. Det er barnet de vil sikre- ikke Skåne deg. Anonymkode: ed6a4...eb9 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/#findComment-4256986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 7. mars Del Skrevet 7. mars Fru2020 skrev (14 minutter siden): Det er en mulighet med å kontakte barnevernet at vi kan få avlastning en av helgene han egentlig er hos sin far. De helgene han er mitt ansvar fungerer helt greit. Neida. Han ringer aldri. Han er egentlig helt fornøyd med ordningen slik den er. Det er jeg som er bekymret. Sønnen min er viktigst. Ingen tvil om det. Men for at han skal ha det bra, så må også jeg ha det bra. Det eneste som holder meg oppe nå er støtten jeg får av kjæresten. Uten han hadde jeg kollapset helt. Det ville ikke sønnen min vært tjent med. Dessuten er kjæresten min blitt en viktig del av sønnen min sitt liv. Nei, jeg er helt sikker på at du tar feil i den uttalelsen. Det kommer aldri til å skje at barnevernet tar fra meg omsorgen slik det er nå. Jeg har brei erfaring med barnevernet, både som mor og som fagperson. Det er selvfølgelig ikke aktuelt å kutte ut kjæresten. Det ville jo ikke ført til noe godt Sønnen din er ditt ansvar hele tiden da. Ikke bare helgene du på papiret skal ha ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/#findComment-4256991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 7. mars Forfatter Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok. Men uansett kan du ikke forsvare fra et faglig perspektiv at det er Sundt for et barn med baggasje at du flytter inn med en du knapt har blitt kjent med. Barnevernet skal beskytte barnet og siden du har historikk i systemet er det jo tvilsomt at de vil se på det positivt for din omsorgsevne skyld ved og ta kontakt for ente gang. Det er barnet de vil sikre- ikke Skåne deg. Anonymkode: ed6a4...eb9 Det er barnet som er i sentrum. Du uttaler deg nå med utgangspunkt i ganske så lite informasjon. Jeg informerer jo selvfølgelig ikke om alle forhold som gjelder andre personer enn meg. Ikke informerer jeg om alle forhold som handler om meg også. Jo, jeg tror på et faglig ståsted at flyttingen som ligger foran oss er det beste for min sønn. Ellers hadde jeg ikke tatt det valget. Hensynet til min sønn ligger først. Så får du tåle at jeg ikke gir deg hele begrunnelsen for det. Om barnevernet skulle synes det var en dårlig avgjørelse av meg, så er det fremdeles ikke så graverende at omsorgsovertakelse er aktuelt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/#findComment-4256992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 7. mars Forfatter Del Skrevet 7. mars Kashmir skrev (Akkurat nå): Sønnen din er ditt ansvar hele tiden da. Ikke bare helgene du på papiret skal ha ham. Absolutt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/#findComment-4256993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.