Gå til innhold

Leverer posten pakker i postkassa hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Leverer posten pakker i postkassa hver dag? Eller er det bare de dagene man får vanlig brevpost som man også får pakker i postkassa? Grunnen til at jeg spør er at jeg har to pakker på vei som er ca. 45 min unna her jeg bor nå (i følge sporingen i appen), så hvis posten leverer pakker hver dag kan jeg vel regne med å få de i postkassen i dag? Noen som vet?

Anonymkode: f1753...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Leverer posten pakker i postkassa hver dag? Eller er det bare de dagene man får vanlig brevpost som man også får pakker i postkassa? Grunnen til at jeg spør er at jeg har to pakker på vei som er ca. 45 min unna her jeg bor nå (i følge sporingen i appen), så hvis posten leverer pakker hver dag kan jeg vel regne med å få de i postkassen i dag? Noen som vet?

Anonymkode: f1753...e8a

Nei, levering i postkassen foregår sammen med den vanlige postutleveringen, pakker som leveres ut på posten får man beskjed om 24/7 har jeg inntrykk av, jeg har i alle fall fått beskjed både på søndager og kl. 22 på hverdager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (8 minutter siden):

Nei, levering i postkassen foregår sammen med den vanlige postutleveringen, pakker som leveres ut på posten får man beskjed om 24/7 har jeg inntrykk av, jeg har i alle fall fått beskjed både på søndager og kl. 22 på hverdager...

Aha. Jeg er ikke 100% sikker på at pakkene blir levert i postkassen da for i følge målene på pakkene som står i appen så kan det være at de er for store og ikke får plass. Begge pakkene er fra privatpersoner da og adressen min står som mottaker. Jeg vet jo at fra pakker fra nettbutikker så står det adressen til utleveringsstedet (en matbutikk) dersom de blir levert dit. Men jeg vet ikke helt åssen det fungerer med privatpersoner? Og om postbudet kommer til å forsøke levere pakkene i postkassa først og så blir de eventuelt levert til post i butikk dersom de ikke passer i postkassen?

Anonymkode: f1753...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (Akkurat nå):

Levering i postkassa skjer sammen med brev. Her kan du sjekke:  

https://proto.postenlabs.no/leveringstider/

Her står det litt generelt om valgmuligheter Posten tilbyr og hva det innebærer:

https://www.posten.no/levering-av-post

 

Oki, takk! Dersom en pakke er 26 x 20 cm kan det være den er for stor for en vanlig postkasse?

Anonymkode: f1753...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Dersom en pakke er 26 x 20 cm kan det være den er for stor for en vanlig postkasse?

Hvis dette er målet på pakken, ikke gjenstanden som er inni, burde det gå fint, dersom du har en normal postkasse. Grensene er 35 x 25 (og 12 i dybde / tykkelse) hvis jeg ikke husker feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aha. Jeg er ikke 100% sikker på at pakkene blir levert i postkassen da for i følge målene på pakkene som står i appen så kan det være at de er for store og ikke får plass. Begge pakkene er fra privatpersoner da og adressen min står som mottaker. Jeg vet jo at fra pakker fra nettbutikker så står det adressen til utleveringsstedet (en matbutikk) dersom de blir levert dit. Men jeg vet ikke helt åssen det fungerer med privatpersoner? Og om postbudet kommer til å forsøke levere pakkene i postkassa først og så blir de eventuelt levert til post i butikk dersom de ikke passer i postkassen?

Anonymkode: f1753...e8a

Hos meg er det ikke lange biten bort til post i butikk så jeg mener jeg får beskjed sent samme dag (når budet er tilbake på posten), eller tidlig dagen etter om at pakken kan hentes der, dersom den ikke får plass i postkassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Jeg får snus i postkassen på dager som det ikke er vanlig postombæring. Feks tirsdag når post leveres mandag onsdag og fredag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
Worriesome Plenty 2 skrev (Akkurat nå):

Jeg får snus i postkassen på dager som det ikke er vanlig postombæring. Feks tirsdag når post leveres mandag onsdag og fredag.

Men er det Posten som er distributør? Om det er Postnord eller Bring (?) så har de vel andre rutiner enn Posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
Lillemus skrev (18 minutter siden):

Men er det Posten som er distributør? Om det er Postnord eller Bring (?) så har de vel andre rutiner enn Posten.

Vet ikke men tror det er bring. Men hva er forskjell på posten og bring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
Worriesome Plenty 2 skrev (4 minutter siden):

Vet ikke men tror det er bring. Men hva er forskjell på posten og bring?

Bring er Postens bedrifts-tjeneste, de har ikke noe med private pakker å gjøre så vidt jeg skjønner og har nok derfor andre kjøre-rutiner enn Posten som frakter privat post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Jeg sjekket nå og det stod posten som levering. Så det er en mulighet ts får i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
Worriesome Plenty 2 skrev (26 minutter siden):

Jeg sjekket nå og det stod posten som levering. Så det er en mulighet ts får i dag.

Er det ikke litt forskjellig etter hvor man bor? Jeg har ramlet av der for lenge siden, men tror vi denne uka får post tirsdag og torsdag hos oss... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

erik123
Worriesome Plenty 2 skrev (45 minutter siden):

Vet ikke men tror det er bring. Men hva er forskjell på posten og bring?

Det bør du vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Her jeg bor er det pakker i postkassen fra posten utenom vanlig postlevering. Men jeg har enda ikke forstått hvor ofte de kjører rundt med pakkene.

Endret av Osten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (På 7.3.2024 den 6.33):

Leverer posten pakker i postkassa hver dag? Eller er det bare de dagene man får vanlig brevpost som man også får pakker i postkassa? Grunnen til at jeg spør er at jeg har to pakker på vei som er ca. 45 min unna her jeg bor nå (i følge sporingen i appen), så hvis posten leverer pakker hver dag kan jeg vel regne med å få de i postkassen i dag? Noen som vet?

Anonymkode: f1753...e8a

Bruk postboks, på den måten får du levert hvee dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
snusmumeriken96 skrev (Akkurat nå):

Bruk postboks, på den måten får du levert hvee dag.

Mener pakkeboks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
Everybody skrev (2 timer siden):

Pakkeboks er genialt.

Hvis man har det i rimelig nærhet så. :) Hos meg postutleveringen for både Posten og PostNord 850 m unna mens pakkeboksene er 3 km unna og det gidder jeg jo ikke. Feilbestilte en gang noe og fikk det i pakkeboks og synes det var et skikkelig prakk før jeg fikk appen til å funke så jeg fikk åpnet den pokkers boksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
Lillemus skrev (2 timer siden):

Hvis man har det i rimelig nærhet så. :) Hos meg postutleveringen for både Posten og PostNord 850 m unna mens pakkeboksene er 3 km unna og det gidder jeg jo ikke. Feilbestilte en gang noe og fikk det i pakkeboks og synes det var et skikkelig prakk før jeg fikk appen til å funke så jeg fikk åpnet den pokkers boksen.

Jeg har pakkeboks rett utenfor døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...