Gå til innhold

Mistet lappen p.g.a medisiner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk beskjed om at sertifikatet mitt er inndratt p.g.a benzo jeg står på. Hadde muntlig kjøreforbud av legen og har ikke kjørt på lenge.
Skal trappe ned disse etterhvert, men er blitt frarådet å gjøre det med det første. Lurte derfor på om noen vet om man må kjøre opp på nytt hvis det går en viss tid? Stod bare i brevet at jeg kunne søke politiet når jeg var på lovlig grense.

Anonymkode: 672cc...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir-

Du får vel attest fra legen som du leverer til politiet. Hvorfor må du kjøre opp på nytt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (23 minutter siden):

Du får vel attest fra legen som du leverer til politiet. Hvorfor må du kjøre opp på nytt? 

Det var bare det jeg lurte på om jeg måtte. Men da slipper jeg det.

Anonymkode: 672cc...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis legen har sagt ifra til fylkeslegen så må du kjøre opp på nytt tror jeg 

Anonymkode: dc614...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis legen har sagt ifra til fylkeslegen så må du kjøre opp på nytt tror jeg 

Anonymkode: dc614...3da

Stod nederst at jeg måtte søke om å få den tilbake med legeerklæring eller noe i den duren.
Stod ingenting om oppkjøring, var bare jeg som lurte på om det var krav hvis det f.eks går 3 år før jeg er medisinfri. 

Anonymkode: 672cc...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvis legen har sagt ifra til fylkeslegen så må du kjøre opp på nytt tror jeg 

I så fall skal det opplyses om i brevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var bare det jeg lurte på om jeg måtte. Men da slipper jeg det.

Anonymkode: 672cc...af1

Jeg mistet lappen i 8 måneder pga sykdom og jeg måtte ikke kjøre opp igjen, men kjenner til folk som har måttet kjøre opp. Så jeg vet ikke hvilke kriterier som ligger til grunn for hvem som må kjøre opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

De som må kjøre opp på nytt er vel personer som har mistet lappen pga fartsovertredelser og som har kjørt ruspåvirket osv?

De kan vel ikke pålegge noen å kjøre opp på nytt fordi man mister lappen pga medisinbruk en periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken

Ved en del fysiske funksjonshemminger så krever biltilsynet av og til en variant av ny oppkjøring, "kjørevurdering".  T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...