Gå til innhold

I behandling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er i behandling på et sted. Jeg har vært her i 6 måneder og føler at jeg får god hjelp. 
Samtidig er jeg veldig paranoid. Ikke konstant, men det blir ofte verre på kveldstid. Jeg kan ha tanker om at jeg blir forgiftet osv.. Så kan jeg lure på om noen har installert overvåkningskameraer på rommet mitt her. 
Jeg forstår egentlig at det er paranoide tanker og jeg har fått en liten dose zyprexa som jeg tar fast. 
Noen ganger klarer jeg ikke slippe taket i disse tankene og jeg ender opp med å handle på en måte jeg ellers ikke ville ha gjort om jeg kunne være helt sikker på at ingen overvåker meg. 
Dette begynner å bli fryktelig slitsomt. Jeg er også veldig sensitiv på lukt og lyder generelt i tillegg nå og føler meg ofte overaktivert? Jeg føler meg på grensa til psykotisk, uten at jeg har vært det noen gang. Jeg ser det jo godt selv og da er det kanskje ingen grunn til bekymring? 
Jeg føler meg så alene om dette og jeg tør ikke alltid å fortelle hvor paranoid jeg er til de som jobber her, spesielt ikke når jeg står midt i det. Jeg er litt redd for å ikke bli tatt på alvor på andre ting om jeg forteller hvor ille det står til.  

Anonymkode: a4674...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er du der på tvang? Spør mtp at du fortsetter å være der selvom du mener de forgifter deg. 

Anonymkode: 69f5c...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er i behandling på et sted. Jeg har vært her i 6 måneder og føler at jeg får god hjelp. 
Samtidig er jeg veldig paranoid. Ikke konstant, men det blir ofte verre på kveldstid. Jeg kan ha tanker om at jeg blir forgiftet osv.. Så kan jeg lure på om noen har installert overvåkningskameraer på rommet mitt her. 
Jeg forstår egentlig at det er paranoide tanker og jeg har fått en liten dose zyprexa som jeg tar fast. 
Noen ganger klarer jeg ikke slippe taket i disse tankene og jeg ender opp med å handle på en måte jeg ellers ikke ville ha gjort om jeg kunne være helt sikker på at ingen overvåker meg. 
Dette begynner å bli fryktelig slitsomt. Jeg er også veldig sensitiv på lukt og lyder generelt i tillegg nå og føler meg ofte overaktivert? Jeg føler meg på grensa til psykotisk, uten at jeg har vært det noen gang. Jeg ser det jo godt selv og da er det kanskje ingen grunn til bekymring? 
Jeg føler meg så alene om dette og jeg tør ikke alltid å fortelle hvor paranoid jeg er til de som jobber her, spesielt ikke når jeg står midt i det. Jeg er litt redd for å ikke bli tatt på alvor på andre ting om jeg forteller hvor ille det står til.  

Anonymkode: a4674...bc3

Dette er sykdomstanker. du MÅ snakke med behandleren du har skal du ha noe som helst sjanse for å bli bedre. De tankene du skriver om her er klassiske sykdomstanker.

Anonymkode: f27a0...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så kan jeg lure på om noen har installert overvåkningskameraer på rommet mitt her. 

Noen steder har de faktisk det, så det er ikke nødvendigvis en paranoid tanke. Men da er kameraene godt synlige. Du kan kanskje ha nytte av å lære deg om de tekniske sidene av overvåkning, så du kan styre din indre dialog om tematikken. Zyprexa kan også hos noen pasienter gi bivirkninger som har motsatt effekt av det som er intensjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du der på tvang? Spør mtp at du fortsetter å være der selvom du mener de forgifter deg. 

Anonymkode: 69f5c...6a5

Ts her: 
Nei nei. Jeg mener det ikke. Jeg er redd for det og noen ganger blir det så virkelig i hodet mitt. Gir det mening? Hadde jeg kunnet velge ville jeg virkelig ikke tenkt sånn..

Anonymkode: a4674...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...