Gå til innhold

Gratulerer med Kvinnedagen!


Grendel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kashmir-
Kayia skrev (1 minutt siden):

Ok. Syns ikke dette er relevant mhp svaret jeg ga Lillemus, men kanskje noen andre har lyst til å diskutere en slik tankerekke ad  motiv. 

Du gir jo faktisk menn ære for at de faktisk støttet kvinner. De kan gjerne få en takk for at de så fornuften. Selvfølgelig har alt gått gradvis, men det er jo kvinner som hele tiden jobbet mot endringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fint, da trenger vi ikke kvotering da. Det er bare kvinnene som må ta seg sammen.

Anonymkode: ca1e4...b44

Kvotering har ikke noe med hjernene å gjøre. Det har å gjøre med å unngå at menn favoriserer menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (19 minutter siden):

Kvotering har ikke noe med hjernene å gjøre. Det har å gjøre med å unngå at menn favoriserer menn.

Hvordan favoriserer menn menn ved inntak til studier?

Anonymkode: 80875...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan favoriserer menn menn ved inntak til studier?

Anonymkode: 80875...9d0

Jeg forstår ikke hva det er med setningen "menn kan favorisere menn" du ikke forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når skal kvinnene klappe for mennene syntes du?

Anonymkode: 80875...9d0

Jeg klapper for mannen min de resterende 364 dagene i året, der jeg gjør absolutt alt for han uten at han yter det samme tilbake.

Akkurat idag skal jeg nyte kvinnedagen og slippe å lage middag selv om jeg allerede har tørket støv, vasket gulv, vasket bil, klærne hans, bremsesporene hans i do og snørra hans fra dusjen.  

Anonymkode: 6baaa...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (51 minutter siden):

Jeg forstår ikke hva det er med setningen "menn kan favorisere menn" du ikke forstår.

Du er altså mot kvotering ved studieopptak.

Anonymkode: ca1e4...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du er altså mot kvotering ved studieopptak.

Anonymkode: ca1e4...b44

Jeg har ikke sagt noe om hvorvidt jeg er for eller mot kvotering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (13 minutter siden):

Jeg har ikke sagt noe om hvorvidt jeg er for eller mot kvotering.

Men kan du ikke si hvorvidt du er for eller mot kvotering? Og i såfall, hvorfor?

Anonymkode: 80875...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Men kan du ikke si hvorvidt du er for eller mot kvotering? Og i såfall, hvorfor?

Anonymkode: 80875...9d0

Jeg synes det er både fordeler og ulemper med kvotering, så jeg synes saken er litt mer nyansert enn bare for/mot for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (8 timer siden):

Du gir jo faktisk menn ære for at de faktisk støttet kvinner. De kan gjerne få en takk for at de så fornuften. Selvfølgelig har alt gått gradvis, men det er jo kvinner som hele tiden jobbet mot endringer. 

Du skjønner, jeg vettu - har vokst opp med bra menn (og damer). Min mormor og hennes søsken ble sendt til å utdanne seg fordi min onkel hadde odel til gården. Alle skulle stå på egne ben. Jeg selv er guttenamma til en sønn som ikke forventer å ligge med noen som ikke vil ligge med han. Samtidig vet vi at det er strukturer som favoriserer klassisk mannlige egenskaper, men vi er i stand til å forholde oss til dette på en måte som er mer shades og gray enn sort/hvitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Kayia skrev (8 timer siden):

Du skjønner, jeg vettu - har vokst opp med bra menn (og damer). Min mormor og hennes søsken ble sendt til å utdanne seg fordi min onkel hadde odel til gården. Alle skulle stå på egne ben. Jeg selv er guttenamma til en sønn som ikke forventer å ligge med noen som ikke vil ligge med han. Samtidig vet vi at det er strukturer som favoriserer klassisk mannlige egenskaper, men vi er i stand til å forholde oss til dette på en måte som er mer shades og gray enn sort/hvitt. 

Ja, forhåpentligvis har flere her bra menn rundt seg 🙂 men det var jjo ikke akkurat takke være dem heller, at det er såpass bra som i dag. I Norge. 

Jeg tror jo norske menn stort sett er allrighte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Kashmir skrev (6 minutter siden):

Ja, forhåpentligvis har flere her bra menn rundt seg 🙂 men det var jjo ikke akkurat takke være dem heller, at det er såpass bra som i dag. I Norge. 

Jeg tror jo norske menn stort sett er allrighte. 

 

Som du kanskje skjønte var ikke den delen som omhandlet min morfar fra i dag. Det etterslekten har opplevd er takket være han og andre.

Det skader hverken å nyansere eller være takknemlig. Å takke gir ikke elveblest eller annen styggedom. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
Kayia skrev (1 minutt siden):

Som du kanskje skjønte var ikke den delen som omhandlet min morfar fra i dag. Det etterslekten har opplevd er takket være han og andre.

Det skader forresten hverken å nyansere eller være takknemlig. Å takke gir heller ikke elveblest eller annen styggedom. 

Nå er Ibsen en jeg setter veldig høyt, så jeg ser at noen menn bidro og satte lys på. Han var jo tidlig ute og også ganske modig. Jeg har ikke noe problem med å takke, og jeg syns det er bra at morfaren din handlet riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...