Gå til innhold

NAV har analysert sykefraværet til kvinner og hvorfor det er høyere enn menns


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og, svaret er rett og slett at kvinner er sykere enn menn!

Diagnosene kvinner oftere får inkluderer blant annet klinisk depresjon og angstlidelser, nakke- eller skuldersmerter, kronisk tretthetssyndrom, fibromyalgi, migrene og hodepine, betennelsestilstander og autoimmune lidelser. Analysen finner også at flere kvinner enn menn er sykmeldt med kreft, til tross for at menn rammes oftere av kreft enn kvinner. Nav har i analysen tatt ut alt sykefravær knyttet til graviditet og fødselsskader.

https://www.dagensmedisin.no/angst-depresjon-hodepine/nav-analyse-derfor-har-kvinner-hoyere-sykefravaer-enn-menn

Anonymkode: 667ce...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir-
Skrevet (endret)

Ingen overraskelse. Det største problemet er at kvinner ofte velger feil menn. Derfor må de ofte gjøre veldig mye mer i hjemmet ved siden av jobb ute,  både av praktisk husarbeid og når det gjelder å ha ansvar for økonomi og hovedansvar for barn om de har. 

Dette er min påstand ut fra hva jeg leser veldig ofte. Altfor ofte. 

Kvinner må lære seg at menn som ikke bidrar de første månedene, heller ikke vil bidra de neste årene. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (17 minutter siden):

Ingen overraskelse. Det største problemet er at kvinner ofte velger feil menn. Derfor må de ofte gjøre veldig mye mer i hjemmet ved siden av jobb ute,  både av praktisk husarbeid og når det gjelder å ha ansvar for økonomi og hovedansvar for barn om de har. 

Dette er min påstand ut fra hva jeg leser veldig ofte. Altfor ofte. 

Kvinner må lære seg at menn som ikke bidrar de første månedene, heller ikke vil bidra de neste årene. 

Finnes det overhodet noe menn ikke har skyld i (jeg tenker da selvfølgelig å hvite priviligerte menn)?

Anonymkode: a605f...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Finnes det overhodet noe menn ikke har skyld i (jeg tenker da selvfølgelig å hvite priviligerte menn)?

Anonymkode: a605f...a07

Jeg la ansvaret på kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (36 minutter siden):

Ingen overraskelse. Det største problemet er at kvinner ofte velger feil menn. Derfor må de ofte gjøre veldig mye mer i hjemmet ved siden av jobb ute,  både av praktisk husarbeid og når det gjelder å ha ansvar for økonomi og hovedansvar for barn om de har. 

Dette er min påstand ut fra hva jeg leser veldig ofte. Altfor ofte. 

Kvinner må lære seg at menn som ikke bidrar de første månedene, heller ikke vil bidra de neste årene. 

Sånn går det når kvinner går etter Chads.

Anonymkode: 667ce...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånn går det når kvinner går etter Chads.

Anonymkode: 667ce...eb9

Ja, det er kjipt at de velger så feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Kashmir skrev (38 minutter siden):

Ingen overraskelse. Det største problemet er at kvinner ofte velger feil menn. Derfor må de ofte gjøre veldig mye mer i hjemmet ved siden av jobb ute,  både av praktisk husarbeid og når det gjelder å ha ansvar for økonomi og hovedansvar for barn om de har. 

Dette er min påstand ut fra hva jeg leser veldig ofte. Altfor ofte. 

Kvinner må lære seg at menn som ikke bidrar de første månedene, heller ikke vil bidra de neste årene. 

Dette har jeg også lest. Kvinner er oftere dobbeltarbeidende enn menn. Først med barn og siden med eldre familiemedlemmer som trenger hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og, svaret er rett og slett at kvinner er sykere enn menn!

Diagnosene kvinner oftere får inkluderer blant annet klinisk depresjon og angstlidelser, nakke- eller skuldersmerter, kronisk tretthetssyndrom, fibromyalgi, migrene og hodepine, betennelsestilstander og autoimmune lidelser. Analysen finner også at flere kvinner enn menn er sykmeldt med kreft, til tross for at menn rammes oftere av kreft enn kvinner. Nav har i analysen tatt ut alt sykefravær knyttet til graviditet og fødselsskader.

https://www.dagensmedisin.no/angst-depresjon-hodepine/nav-analyse-derfor-har-kvinner-hoyere-sykefravaer-enn-menn

Anonymkode: 667ce...eb9

Noe annet hadde forbauset meg veldig. Mange av diagnose er også klassiske "kvinnesykdommer" - diffuse smerter over tid som det ikke prioriteres eller forskes spesielt mye på (som fibromyalgi versus feks hjerteinfarkt som rammer menn hyppigst). 

 

Anonymkode: 46a29...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånn går det når kvinner går etter Chads.

Se deg rundt i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (Akkurat nå):

Se deg rundt i verden.

Det burde du gjøre.

Anonymkode: 667ce...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Hvis det stemmer at kvinner går etter chads som ikke gidder å gjøre husarbeid, hva går menn etter i så fall? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så må man legge til at kvinner har mensen, går gravid osv. mye sykmelding relatert til det. 
utbrent og sliten- mye ansvar for barn og hus. Overgangsalder og psykiske vansker 

Anonymkode: 0747b...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...