Gå til innhold

"Vrangforestillinger" som følge av asperger


Glitter

Anbefalte innlegg

Glitter

Har noen noe å si om dette? Erfaringer eller annen kunnskap? 

Jeg ble henvist til behandling i dag om at min oppfatning av verden kommer av at jeg har asperger. Jeg er ikke enig i dette. Men i går var det jo av ab bruker som foreslo det samme. Men jeg kan ikke kjenne meg igjen i dette. Det er ingen vrangforestilling verken med eller uten hermeregn.

Men for å prøve å være åpen så søker jeg nå kunnskap om det. 

I denne tråden blir jeg ikke å gå inn på de såkalte vrangforestillingene. Jeg lurer bare på generelle Erfaringer om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir-

Du prøver jo ikke å være åpen når du skriver at det ikke er vrangforestilling 🙂

Da har du bestemt deg for at drt ikke er det. Det vil ikke hjelpe hva andre skriver da, for er det noe som er veldig typisk Asperger, så er det å stå på sitt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Kashmir skrev (10 minutter siden):

Du prøver jo ikke å være åpen når du skriver at det ikke er vrangforestilling 🙂

Da har du bestemt deg for at drt ikke er det. Det vil ikke hjelpe hva andre skriver da, for er det noe som er veldig typisk Asperger, så er det å stå på sitt. 

 

Hm ja. Det er jo et godt poeng hvor jeg bindes på hender og føtter og ikke kan argumentere imot.. 

Men når jeg mener det ikke er sykdom. Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kunne du sagt noe om vrangforestillingene, hva mener du er riktig vs. hva mener behandler er vrangforestilling?

Anonymkode: ecd98...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken
Glitter skrev (2 minutter siden):

Hm ja. Det er jo et godt poeng hvor jeg bindes på hender og føtter og ikke kan argumentere imot.. 

Men når jeg mener det ikke er sykdom. Hva kan jeg gjøre?

Hvorfor søker du hjelp i helsevesenet mot noe du mener ikke er sykdom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kunne du sagt noe om vrangforestillingene, hva mener du er riktig vs. hva mener behandler er vrangforestilling?

Anonymkode: ecd98...44a

Du kan lese i dagboken min og kommentere under brukernavn. 

frosken skrev (3 minutter siden):

Hvorfor søker du hjelp i helsevesenet mot noe du mener ikke er sykdom?

Fordi de gir meg vanskelige følelser og jeg må få hjelp til å leve med det. At det bare blir bakgrunnsstøy og ikke at jeg må høre etter.

Gav det mening? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
frosken skrev (7 minutter siden):

Hvorfor søker du hjelp i helsevesenet mot noe du mener ikke er sykdom?

Følgeproblemer?

Anonymkode: 39c68...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
Glitter skrev (14 minutter siden):

Hm ja. Det er jo et godt poeng hvor jeg bindes på hender og føtter og ikke kan argumentere imot.. 

Men når jeg mener det ikke er sykdom. Hva kan jeg gjøre?

Må du gjøre noe?

En bekjent av meg har to lengre utdanninger hvor det ene er psykologi. Hun er konspiteoretiker, og ingen skjønner at et intelligent memneske kan tro på noe sånt. Ingen rindt oss ser andre tegn på noen diagnoser. Hun jobber, har omgangskrets, barn, mann og familie. Forskjellen på henme og mamge andre konspifolk et at hun moderer seg med hensyn til å snakke for mye om det, og at hun respekterer at andre avviser det. 

Hun har jo i manges øyne vrangforestillinger likevel. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Du kan lese i dagboken min og kommentere under brukernavn. 

Fordi de gir meg vanskelige følelser og jeg må få hjelp til å leve med det. At det bare blir bakgrunnsstøy og ikke at jeg må høre etter.

Gav det mening? 

Prøvde bare å forstå litt mer for å komme med et ok svar. Kan ikke lese en hel dagbok på utallige sider for å svare deg.

Anonymkode: ecd98...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Må du gjøre noe?

En bekjent av meg har to lengre utdannelser hvor det ene er psykologi. Hun er konspiteoretiker, og ingen skjønner at et intelligent memneske kan tro på noe sånt. Ingen rindt oss ser andre tegn på noen diagnoser. Hun jobber, har omgangskrets, barn, mann og familie. Forskjellen på henme og mamge andre konspifolk et at hun moderer seg med hensyn til å snakke for mye om det, og at hun respekterer at andre avviser det. 

Hun har jo i manges øyne vrangforestillinger likevel. 

Det var jo interessant. Kan vi da konkludere med at å mene noe annet ikke er en vrangforestilling?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøvde bare å forstå litt mer for å komme med et ok svar. Kan ikke lese en hel dagbok på utallige sider for å svare deg.

Anonymkode: ecd98...44a

Skjønner det. Det var ikke ment som kritikk. Jeg bare tørr ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Glitter skrev (Akkurat nå):

Det var jo interessant. Kan vi da konkludere med at å mene noe annet ikke er en vrangforestilling?

Skjønner det. Det var ikke ment som kritikk. Jeg bare tørr ikke. :)

Jeg tror det kommer an på hva en tror på. En må også tenke kultur i slike situasjoner. 

Hvis tankene ikke er farlige eller medfører særlige vansker, så spiller det forsåvidt ikke noen rolle hva du tror. Kan du ikke bare tro på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Jeg tror det kommer an på hva en tror på. En må også tenke kultur i slike situasjoner. 

Hvis tankene ikke er farlige eller medfører særlige vansker, så spiller det forsåvidt ikke noen rolle hva du tror. Kan du ikke bare tro på det? 

Ja det var en bra måte å tenke på. Enig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som Kashmir er inne på så tror jeg det går an å leve greit med noen typer vrangforestillinger. Jeg har jo fått høre selv at jeg har det. Tror det hele kommer an på hvor mye det plager en og hvor mye man styres av det i hverdagen. Hos meg ligger det alltid udiskutable "vrangforestillinger" i bakgrunnen. (Dvs jeg vet jeg har rett, men psykiatrien et ikke enige). Men som regel lever jeg fint med det. Trenger ikke å snakke så mye om det. 

Anonymkode: ec515...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (9 minutter siden):

Det var jo interessant. Kan vi da konkludere med at å mene noe annet ikke er en vrangforestilling?

Skjønner det. Det var ikke ment som kritikk. Jeg bare tørr ikke. :)

Det er fair. Alt godt til deg.

Anonymkode: ecd98...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...