Gå til innhold

Hvor kjøpe forholdsvis billig flatpakket kjøkken som man setter opp selv? Ikea, Kvik eller andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilke erfaringer har dere med å kjøpe flatpakket kjøkken som man setter opp selv? Hva er bra og hva er best å holde seg unna? (Om det finnes noen i den siste kategorien?) Jeg tenkte i utgangspunktet på å kjøpe kjøkken på Ikea da, men så så jeg en test at Kvik kjøkken skulle være bra også. I byen jeg bor er der ingen Ikea, så må enten bestille på nettet eller kjøre typ 7 timer+ for å hente/kjøpe hos nærmeste Ikea. Kvik er her.

Kjøkkenet er lite/middels stort og i en 50 kvm leilighet. Er formet som en U (det er i ett hjørne typ). Også har jeg ikke så god økonomi, ettersom jeg er ufør og bor alene. Det er dessverre ikke aktuelt å bruke den gamle kjøkkeninnredningen som alt er der, da den er veldig gammel og også veldig dårlig kvalitet, hvis ikke kunne jeg jo vurdert å bare malt den opp igjen eller noe sånt.

Setter pris på alle tips 💐

Anonymkode: 2789c...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjøpte på ikea, der er det lett å velge bort dyr innmat og bytte til hyller og lignende.

Benkeplater fant vi ut da var billigst på obs bygg. Men husk å sjekk bredde.

Anonymkode: 72f5f...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvilke erfaringer har dere med å kjøpe flatpakket kjøkken som man setter opp selv? Hva er bra og hva er best å holde seg unna? (Om det finnes noen i den siste kategorien?) Jeg tenkte i utgangspunktet på å kjøpe kjøkken på Ikea da, men så så jeg en test at Kvik kjøkken skulle være bra også. I byen jeg bor er der ingen Ikea, så må enten bestille på nettet eller kjøre typ 7 timer+ for å hente/kjøpe hos nærmeste Ikea. Kvik er her.

Kjøkkenet er lite/middels stort og i en 50 kvm leilighet. Er formet som en U (det er i ett hjørne typ). Også har jeg ikke så god økonomi, ettersom jeg er ufør og bor alene. Det er dessverre ikke aktuelt å bruke den gamle kjøkkeninnredningen som alt er der, da den er veldig gammel og også veldig dårlig kvalitet, hvis ikke kunne jeg jo vurdert å bare malt den opp igjen eller noe sånt.

Setter pris på alle tips 💐

Anonymkode: 2789c...887

Ikea er ok :) 

Anonymkode: 8157c...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus

Da jeg pusset opp kjøkken for mange år siden brukte jeg Ikea, helt gull. :) At Ikea skal være vanskelig å montere er bare tull, møblene fra Jysk er grusomme - Ikea har supre monteringsanvisninger og jeg har aldri opplevd at noe mangler. Når det gjelder kjøkken kan du jo kjøpe til innredning i skap og skuffer etter hvert for en hyggelig pris også. :) Kvik har jeg ingen erfaring med, men de koster vel en god del mer enn Ikea?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321

En jeg kjenner godt, bestilte kjøkken fra Ikea.  De satt bort jobben med å sette opp kjøkkenet til et lokalt snekkerfirma som hadde gitt en fast pris på jobben.  Mener de betalte 25000 for jobben og det var for de, vel anvendte penger. Kjøkkenet er kjempefint og fungerer veldig bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Har kjøkkenet komfyrvakt?

Hvis ikke må du ha elektriker til å sette opp det, da alle nye kjøkken skal ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi satte inn IKEA-kjøkken for over 20 år siden der vi bodde da, og var godt fornøyd. Da vi skulle selge skulle vi erstatte den ene skuffefronten og oppdaget at kvaliteten var en helt annen på samme produkt. Det samme så vi på Elkjøp også. For noen år tilbake satte vi inn Kvik på hytta, og der var det også stor forskjell på de ulike variantene. Jeg vil derfor anbefale deg å ta turen til utsalgsstedet for selvsyn før du kjøper noe som skal vare så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...