Gå til innhold

Hvilket forsikringsselskap for innbo og reise forsikring? Hvor har du forsikring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trenger innbo og reise forsikring. Hvilke forsikringsselskap regnes som best å ha? Jeg tenkte å høre med IF og Gjensidige om pris i alle fall. Hvilke andre burde jeg høre med?

Anonymkode: f659b...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spørs hvor du jobber, er du medlem av fagforbund o.l.

Anonymkode: 981e5...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Spørs hvor du jobber, er du medlem av fagforbund o.l.

Anonymkode: 981e5...0cc

Jeg er i utgangspunktet 100% ufør, men har en 20% VTA jobb i kommunen, er ikke medlem i fagforbund o.l.

Anonymkode: f659b...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er i utgangspunktet 100% ufør, men har en 20% VTA jobb i kommunen, er ikke medlem i fagforbund o.l.

Anonymkode: f659b...28a

Ansatt i kommunen får gode vilkår i KLP. Bruker de selv da jeg jobbet inkommune før jeg ble ufør.  

Anonymkode: 981e5...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321

Jeg har If og deres reiseforsikring. Reiseforsikringen har jeg aldri hatt bruk for, så der vet jeg ikke hvordan de er. Men If har vært utrolig greie når det har kommet til skade. De har hjulpet så godt de har kunnet og det har aldri vært noe tull.  En gang jeg var i en kollisjon, så ringte de flere ganger for å høre hvordan det var med meg og ga meg råd (den andre bil eieren prøvde å lure seg unna) Da var det riktignok den andre bilens forsikringsselskap som skulle betale alt, men jeg følte meg godt ivaretatt av If. Og er det noe jeg lurer på, så er de greie på telefonen.  Er veldig fornøyd med If

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har samlet alt hos Tryg

Anonymkode: d9bb8...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg har innboforsikring gjennom fagforbundet (Fremtind) og resten i KLP. 
Er kjempefornøyd med begge. 

Jeg mistet brillene på flisegulvet på badet og tenkte jeg bare skulle prøve å sende inn på innboforsikringa. Jeg regnet med et negativt svar og at jeg måtte sende inn dokumentasjon.

 Jeg fylte bare ut søknaden (veldig enktelt via mobilbanken) og fikk melding senere på dagen om at pengene ville komme på konto dagen etter. Jeg fikk tilbake 7.000 kr (brillene kostet 9.000 men de trakk fra egenandelen på 2.000 kr).

Så var jeg i en bilulykke som var min skyld. Også dette skjedde elektronisk. Et par dager etter fikk jeg Mail der klp skrev at de håpet det gikk bra med meg og at slik de så det var det min feil og at de ventet på svar fra motparten.  
Deretter fikk jeg Mail om at jeg ville få tlf fra en takstmann som vurderte skadene og verdien på begge bilene ( bilene måtte kondemneres/vrakes) - og de utbetalte dette kort tid etter til begge parter.  I tillegg fikk jeg 7500 kr fordi jeg ikke benyttet meg av leiebil. 
Politiet var for øvrig inne i bildet, så jeg sendte ikke inn skademelding, jeg sendte bare inn bildene fra ulykken i lokalavisa som viste skadene. 
 
I fjor måtte hunden opereres 2 ganger. De tok den regninga også, og her var det veterinæren som ordnet opp direkte med Klp. Jeg var ikke i kontakt med dem selv. 

Jeg har ikke brukt reiseforsikringa og har derfor ingen erfaring med denne. 

Jeg betaler for øvrig 1100 kr mnd for bil, reise og hund. Dette inkluderer også trafikkavgift/årsavgift. Og de har vært bare helt fantastiske, alt har gått veldig ryddig og enkelt for seg på nett og uten diskusjoner og og men. 

Endret av Emoji
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...