Gå til innhold

Er det noen som ikke" liker" å gå i samtaleterapi og /eller eventuelt blir dårligere av det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Da kan du jo gå til privatpsykolog. Der er det kun den psykologen du går til som kan se journalen. Og når du slutter kan du bare be om å få den slettet. 

Jeg tipper de aller fleste kan prioritere litt slik at man har nok til 1 eller 2 timer privat i måneden hvis man tenker en time koster 1000-1500kr. Da fjerner man selvsagt røyk, snus, alkohol, utesteder og ikke spiser ute. 

Anonymkode: 39c62...e41

Jeg går til offentlig. Har ikke råd til privat. 

Anonymkode: fb551...18a

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hun siste sa at jeg burde fortsette men at jeg er ressurssterk og har gode strategier og at jeg er samtykkekompetent og da kan de ikke hindre oss i å takke for oss på dps. Jeg har medisinene jeg trenger og henvises til akutteam om det går helt galt så syns ikke det er ille å stå uten behandler på dps. Har nettverk og venner om jeg trenger noen. Hva gjør du da? Med situasjonen?

Anonymkode: 407f9...304

Jeg går på medisiner og ukentlig samtaleterapi.

Anonymkode: 483d9...454

AnonymBruker
erik123 skrev (4 timer siden):

Gått i mange år, men det har ikke hjulpet meg. Har samme utfordringene ennå. Langvarig depresjon og et ødelagt selvbilde. Angst for å treffe andre folk, hater å snakke i telefonen. Problemer på rekke og rad. 

Leit å høre ar du ikke er blitt bedre! 

AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 0.11):

Leit å høre ar du ikke er blitt bedre! 

De har ikke så mye å bidra med, kommer med tiltak jeg har prøvd før. Får ikke bukt med de negative tankene og det mørket som er der hele tiden, det er bare veldig trasig. 

AnonymBruker
erik123 skrev (18 minutter siden):

De har ikke så mye å bidra med, kommer med tiltak jeg har prøvd før. Får ikke bukt med de negative tankene og det mørket som er der hele tiden, det er bare veldig trasig. 

Trist å høre. Jeg kan relatere. Jobber du? Hobbyer?

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 20.29):

Da har vi samme hobbyer du og jeg☺️

Trening er utrolig viktig når du sliter psykisk. Og så må vi ha kultur, musikk og bøker. Og å følge med i samfunnet. Vær opplyst. 

AnonymBruker
erik123 skrev (På 11.3.2024 den 15.35):

Føler på d samme- tiltak og forslag man selvsagt har prøvd… hadde jo ikk trengt hjelp om d funka 

Anonymkode: c9941...7b3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...