Gå til innhold

Når behandler på dps skal slutte, hva skjer med deg da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Om man blir overført til en ny behandler vs om man skrives ut. Vet det er individuelt. Jeg har jo gått i 2år nå så er ikke overasket om jeg blir skrevet ut til kommunen isteden. 

Men hva er din erfaring med dette? 

Anonymkode: 6a139...bd7

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Om man blir overført til en ny behandler vs om man skrives ut. Vet det er individuelt. Jeg har jo gått i 2år nå så er ikke overasket om jeg blir skrevet ut til kommunen isteden. 

Men hva er din erfaring med dette? 

Jeg fikk tilbud om ny behandler men valgte selv å avslutte 

Anonymkode: 467b4...99d

Annonse

Gjest Vendi

Jeg at alltid blitt overført til ny behandler. Ofte er det "LISer" som etter ett år skal videre i sitt utdanningsløp, og da har jeg blitt overført til en ny LIS. Det har hendt tre ganger de siste tre årene. Ikke optimalt, men det har gått greit. 

Endret av Vendi
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Men jeg føler de slutter hele tiden. På disse 2årene har jeg hatt 4 og nå kanskje 5 forskjellige. Er det vanlig? Er jo ikke optimalt. Liker de ikke jobben sin? 

Jeg tror DPS/psykiatrien strever med å beholde personal? Jeg er på min 3.behandler.

Anonymkode: 52a1b...d31

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk ny behandler, og kunne velge litt hvem jeg ville gå til

Anonymkode: 98d64...7e7

Hadde du kjennskap til hvilke behandlere du kunne velge imellom?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde du kjennskap til hvilke behandlere du kunne velge imellom?

Jeg kjente et par av behandlerne litt etter å ha hatt noen av dem som vikar ved fravær av min faste

Anonymkode: 98d64...7e7

AnonymBruker

Vanskelig å si om man har nådd målet da. Da det svinger. Synd med bytte av behandler, men folk slutter i jobber, flytter osv. 

dps / bup osv er ikke attraktive steder å jobbe. Ekstremt fulle lister og må avslutte pas midtveis. 
skjønner godt de søker seg til det private 

Anonymkode: 858a2...5d0

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.3.2024 den 20.01):

Vanskelig å si om man har nådd målet da. Da det svinger. Synd med bytte av behandler, men folk slutter i jobber, flytter osv. 

dps / bup osv er ikke attraktive steder å jobbe. Ekstremt fulle lister og må avslutte pas midtveis. 

Vet du det sikkert at de må avslutte pasienter midtveis?

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.3.2024 den 20.01):

Når man tenker pasientsikkerhet, så er det ingen fordel at de søker seg til det private. Antall psykiatere og psykologer som mister autorisasjon mener jeg er 5 + i året,  og de blir ofte ansatt privat. Da som terapeuter siden de har lov til å jobbe som det hvis de ikke bruker yrkestittelen. Noen formidler yrkestittel uansett...

De fleste tilbaketrekkinger av autorisasjon er på grunn av rusmisbruk og adferd som ikke er forenlig med yrket. Derfor bør pasienter være obs på dette. 

Endret av Kashmir

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...