Gå til innhold

Har kyleena spiral nå, bytte til det igjen eller sette inn mirena i stedet for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har kyleena spiral nå og siden den har gått ut snart så har jeg fått time hos gynekolog til å sette inn ny spiral i midten av april. Det jeg lurer på er om jeg skulle velge å sette inn kyleena igjen for da vet jeg hva jeg får, jeg tåler den godt, har ingen bivirkninger osv. Den varer i 5 år og har lavere innhold av levonorgestrel (19,5 mg), mens mirena varer i 8 år og har en høyere dose levonorgestrel (52 mg). Jeg mistet mens etter å ha hatt spiralen en stund, men nå i det siste har jeg blødd litt rundt mensen tider, tanken om å heller velge å sette inn mirena da er jo at siden den har en høyere dose hormoner så kanskje jeg slipper mensen helt? Også varer den jo 3 år lenger, så da sparer jeg en del penger siden både kyleena og mirena koster akkurat det samme (i følge nettsiden til gynekologen som jeg skal til).

Hva tenker dere er best å gjøre, velge kyleena på nytt eller heller sette inn mirena for å få en høyere dose levonorgestrel og håpe at jeg slipper helt unna mensen + spare litt penger? Men igjen så kan jeg jo risikere at jeg ikke tåler mirena like godt som kyleena eller at jeg reagerer på den fordi den har høyere dose?

Anonymkode: a1778...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...