Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har kuttet all kontakt med alle jeg kjente i oppveksten. Lever på trygd og studerer i moderate mengder. Har jobbet hardt i perioder for å endre meg, men jeg klarer ikke å endre livsstil. Er ikke sosial og lever veldig tilbaketrukket. Føler det er helt umulig å gjøre noe med situasjonen. Det meste er allerede prøvd...

Sliter med å gjøre tiltak og siden ingen venter på meg noe sted så blir jeg veldig mye gående hjemme. Når jeg kommer meg ut vet jeg ikke hvordan jeg skal passe inn. Har ingenting å snakke om og liker heller ikke å snakke med folk. Det siste har jeg febrilsk forsøkt å endre på, men det er en konstant.

Verden er full av muligheter og mennesker, men likevel så føler jeg ikke at jeg får hjelp av noen av dem... Å ha en kontaktforstyrrelse er ikke lett. Ingen andre er skyld i dette, bare min egen skjevutvikling.

Anonymkode: 31d75...140

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/479944-%C3%A5-ha-%C3%B8delagt-livet-sitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg har kuttet all kontakt med alle jeg kjente i oppveksten. Lever på trygd og studerer i moderate mengder. Har jobbet hardt i perioder for å endre meg, men jeg klarer ikke å endre livsstil. Er ikke sosial og lever veldig tilbaketrukket. Føler det er helt umulig å gjøre noe med situasjonen. Det meste er allerede prøvd...

Sliter med å gjøre tiltak og siden ingen venter på meg noe sted så blir jeg veldig mye gående hjemme. Når jeg kommer meg ut vet jeg ikke hvordan jeg skal passe inn. Har ingenting å snakke om og liker heller ikke å snakke med folk. Det siste har jeg febrilsk forsøkt å endre på, men det er en konstant.

Verden er full av muligheter og mennesker, men likevel så føler jeg ikke at jeg får hjelp av noen av dem... Å ha en kontaktforstyrrelse er ikke lett. Ingen andre er skyld i dette, bare min egen skjevutvikling.

kan du vurdere å gjøre litt frivillig arbeid? 

Anonymkode: 094c0...1f0

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, det er en av flere ting jeg tenker på. Synes bare det er vanskelig å finne ting som passer. Veldig mye frivillighet er basert på sosiale tjenester.

Du kan også kontakte organisasjoner selv og høre hvilke tilbud de har. Å handle for eldre kan f.eks være en mulighet. Mulig blåkors har en matlagingsstasjon (kjøkken"jobb"). Jeg tror også du skal forsøke LITT sosialt innenfor det frivillige. Det er ok å ikke få så mye energi av det, men det kan være du kan trenge å slippe litt folk inn i livet ditt for din egen del. Jeg er innadvendt, men fant en ganske rolig frivilliggreie i studietida. Var liksom sosial 2 timer i måneden (utenom forelesningene og en lunch i blant med medstudenter). Det funket ok for meg.

Anonymkode: 094c0...1f0

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det noe konkret du savner i livet ditt? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror jeg savner innhold og mening mest av alt. Det skjer så lite og jeg har så lite å ta meg til når jeg ikke studerer...

Vil bare få brukt meg selv.

Har du noen hobbies?

Anonymkode: d0956...7ad

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg tror jeg savner innhold og mening mest av alt. Det skjer så lite og jeg har så lite å ta meg til når jeg ikke studerer...

Vil bare få brukt meg selv.

Trener du? Det å dra på trening er jo ikke egentlig sosialt, for jeg kjenner i alle fall sjelden noen av de andre som trener samtidig, men det er noe konkret å gjøre og det kan gi struktur til dagene dine. 

AnonymBruker
frosken skrev (1 minutt siden):

Trener du? Det å dra på trening er jo ikke egentlig sosialt, for jeg kjenner i alle fall sjelden noen av de andre som trener samtidig, men det er noe konkret å gjøre og det kan gi struktur til dagene dine. 

Hvilken trening da? Trener litt, men mest på egenhånd

Annonse

AnonymBruker

Du kan kanskje snakke med kommunen om at du trenger en støttekontakt? Noen på f eks samme alder? Som drar deg med ut på ting? Da er det lettere å komme i kontakt med andre også, når du har med deg en. 
Hva med sosiale medier? Ta opp igjen kontakten med noen, du er jo flink å skrive. 
ikke gi opp

Anonymkode: 91da4...686

AnonymBruker

Jeg blir gal av å ikke gjøre noe. Samtidig så har det til nå ikke vært noe særlig bedre å bevege seg ut i verden og delta i noe. Masse stress og angst som bare får meg til å ønske meg hjem igjen.

Det er vanskelig å gå inn for endring for hundrede gang når erfaringene med å gjennomføre endringer har vært dårlige tidligere .

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 11.50):

Hva mener du med at du har en kontaktforstyrrelse? Er dette en diagnose, eller har du en annen diagnose? Mange har problemer med det sosiale uten at de dermed har en diagnose.

Anonymkode: 2db84...14f

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva mener du med at du har en kontaktforstyrrelse? Er dette en diagnose, eller har du en annen diagnose? Mange har problemer med det sosiale uten at de dermed har en diagnose.

Anonymkode: 2db84...14f

Kan det være autisme?

Anonymkode: d0956...7ad

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...