Gå til innhold

Å gå på antidepressiva eller antipsykotika hele livet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det farlig? Jeg har gjort det i 30 år allerede med forskjellige medisiner. Sliter bare mer og mer med hukommelse og konsentrasjon og lurer på det har noen sammenheng med all medisinene i en årrekke. 

Anonymkode: 63daf...df4

Fortsetter under...

AnonymBruker
tilstede skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke det er farlig. Det er nok mer farlig for hjernen med ubehandlet depresjon eller psykose. Det beste hadde selvfølgelig vært være frisk. Men nå er det ikke slik for mange av oss. 

Jeg gikk ubehandlet med både angst og depresjon de første 20 årene i mitt liv da jeg var barn og ungdom og jeg ikke visste bedre. 

Anonymkode: 63daf...df4

Annonse

Trinity80

Jeg mener at i løpet av vårt livsløp så er det ikke farlig å medisineres. Det begrunner jeg med som noen nevner her at det noen ganger kan være mer skadelig å gå lenge med ubehandlet psykdom. Dessuten så kommer det nyere og oppdaterte medikamenter, tenker for eksempel på de endringene som har vært siste 10 år og neste 10 år. Er jo ikke å sammenlikne nyere AD og AP kontra de gamle typene.

Så derfor er jeg ikke nevneverdig bekymret om jeg blir nødt til å gå på AD resten av livet. Det stod dessuten dårligere med meg både psykisk og somatisk før jeg ble riktig medisinert. Hadde jo null realitetsoppfatning og hukommelsen og det kognitive var bare en grøt. 

AnonymBruker

Nei det er ikke farlig å stå på antideressive hele livet. 
jeg har stått på det i 10 år og har ingen planer om å slutte enda. 
noen får medisiner for blodtrykk også. 
ingen skam å gå på medisiner for psykiske plager. 
De som mener det har ikke hatt psykiske plager i den grad 

Anonymkode: 50616...171

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...