Gå til innhold

Når vi ikke blir trodd i systemet.. meg og mitt barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

 

Barnet spør  oss.. ok, sånn hypotetisk sett.. kan jeg bare kalle noen, dra til noen eller mobbe andre så lenge ingen ser det? 

-Nei, så klart ikke sier vi .
Men jeg kan jo bare benekte det? Si at dette kjenner jeg meg ikke igjen i anklagen?
-Så klart du ikke kan det, hvorfor vil du være slem mot andre? Ja, teoretisk sett kan du jo det, men det er du som må leve med samvittigheten av å ha påført andre smerte og ubehag. 
-Ja, det er sant. Men de voksne på skolen gjør jo det. Lærer benekter at han kalte meg og skreik i ansiktet mitt. 
Ja, de gjør det. Men husk at vi alle er ulike. Vi er en familie som ønsker andre godt og som er snill med andre, og har samvittighet. 
lærer har ikke den evnen dessverre. 
-Kan de jobbe på skolen da? 
Ja, kommunen bryr seg ikke om det. De dekker hverandre når de gjør feil, og nekter. Fordi de er redd for jobben sin.
-Men det er jo ikke bra for barna? 
Nei, ikke i det hele tatt. Barna blir alltid taperen. Du har ikke sjans mot skolen.
-Hvis jeg har lydopptak da? 
Ha det kan du ha. Det er lovlig så lenge du selv er en del av samtalen.
 
De aller fleste har det dritt på skolen. Fordi lærere ikke har kompetanse. Fordi de stadig legger ut linker på fb der de klager over jobben sin. Om foreldre som ikke oppdrar barna sine og hvor fælt det er å være lærer.
Videregående skole er ikke slik. Der er det ofte veldig snille lærere. Bare gled deg til du skal begynne der. 
-Kan lærer miste jobben sin? 
Nei det skjer aldri. Ikke om du har det på video en gang. De er fredet, så de kan gjøre hva de vil. 
Derfor er skolemiljøet som det er også. 
Det er noe vi bare må lide oss gjennom. 
Så lærer du kanskje hvordan du ikke skal behandle andre folk. 
Da jeg gikk på skolen var det en lærer som slo meg i ansiktet foran hele klassen. Det var vondt. Det var i 1998.
-Oiii… hva gjorde du da? 
Sa fra til en annen lærer. 
-Hva skjedde videre? 
Ingenting. De dekker hverandre. 
Shit!! 
Ja, men jeg godtok ikke å bli behandlet slik, så jeg oppsøkte lærer på skolen og slo hun midt i ansiktet tilbake. 
-Fikk du mld hjem da? 
Nei, det turte de ikke. 
 

 

Anonymkode: 48bd0...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva lærer barn når lærer nekter på at han har oppført seg forferdelig mot barnet vårt? Når lærer nekter, selv om det var vitner tilstede. 
rollemodeller? 
 

Anonymkode: 48bd0...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva lærer barn når lærer nekter på at han har oppført seg forferdelig mot barnet vårt? Når lærer nekter, selv om det var vitner tilstede. 
rollemodeller? 
 

Anonymkode: 48bd0...c7e

Barna lærer at de ikke er til å stole på og det er de ikke heller, de kan bli usikre og forvirret av det. Da er det viktig at foreldrene er der for dem og at de vet de kan stole på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (12 minutter siden):

Barna lærer at de ikke er til å stole på og det er de ikke heller, de kan bli usikre og forvirret av det. Da er det viktig at foreldrene er der for dem og at de vet de kan stole på dem. 

Nettopp! Og vi foreldre har alltid framsnakket den skolen, men nå er begeret nådd. Vi er ærlig med barnet/ ungdommen vår, og sier det som det er. 
ærlighet skaper trygghet. 
og ja, det er kjipt når ungdom finner ut at voksne kan være drittsekker og ikke til å stole på. Men realiteten synker inn før eller siden. 

Anonymkode: 48bd0...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nettopp! Og vi foreldre har alltid framsnakket den skolen, men nå er begeret nådd. Vi er ærlig med barnet/ ungdommen vår, og sier det som det er. 
ærlighet skaper trygghet. 
og ja, det er kjipt når ungdom finner ut at voksne kan være drittsekker og ikke til å stole på. Men realiteten synker inn før eller siden. 

Anonymkode: 48bd0...c7e

Ja det fant mine barn ut på barneskolen, lærere kan være noen drittsekker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ja det fant mine barn ut på barneskolen, lærere kan være noen drittsekker. 

Ja det er mange av de. 

Anonymkode: 70b86...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (18 minutter siden):

Ja det fant mine barn ut på barneskolen, lærere kan være noen drittsekker. 

Hvordan følte du deg som forelder? Gjorde du noe? 
Vi klaget inn lærer, men brukt mye energi og krefter til ingen nytte. 
Men i ettertid kan vi kanskje tenke på at vi gjorde det vi kunne

Anonymkode: 48bd0...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvordan følte du deg som forelder? Gjorde du noe? 
Vi klaget inn lærer, men brukt mye energi og krefter til ingen nytte. 
Men i ettertid kan vi kanskje tenke på at vi gjorde det vi kunne

Anonymkode: 48bd0...c7e

Jeg klaget skolen inn til fylkesmannen og fikk medhold, det ville de ikke jeg skulle gjøre. Måtte sende klagen til rektor men han var ikke bedre, det var mye galt på den skolen der. Masse mobbing som de aldri fikk bukt med og det er det der i dag også, de gjør ingenting med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Jeg klaget skolen inn til fylkesmannen og fikk medhold, det ville de ikke jeg skulle gjøre. Måtte sende klagen til rektor men han var ikke bedre, det var mye galt på den skolen der. Masse mobbing som de aldri fikk bukt med og det er det der i dag også, de gjør ingenting med det. 

Ungdomskolen datteren gikk på var ille. Rektor gjorde absolutt ingenting med mobbing, sa bare at det ikke fantes mobbing ved hans skole.  Til slutt måtte vi bytte skole, noe mange andre også gjorde.  Synes det er ille når voksne ikke gidder å ta tak i problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (1 minutt siden):

Ungdomskolen datteren gikk på var ille. Rektor gjorde absolutt ingenting med mobbing, sa bare at det ikke fantes mobbing ved hans skole.  Til slutt måtte vi bytte skole, noe mange andre også gjorde.  Synes det er ille når voksne ikke gidder å ta tak i problemene.

Ja det er ille, de nektet her og for at det var mobbing...det var en zero skole. Uff det var latterlig. Vi flyttet siste året på barneskolen til minste og kom til en bra skole der det ikke var mobbing, de tok tak i sånt med en gang og det ble ikke noe mer. At ikke andre skoler kan lære av skoler uten mobbing men de vil jo ikke erkjenne det en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
stjernestøv skrev (12 minutter siden):

Ja det er ille, de nektet her og for at det var mobbing...det var en zero skole. Uff det var latterlig. Vi flyttet siste året på barneskolen til minste og kom til en bra skole der det ikke var mobbing, de tok tak i sånt med en gang og det ble ikke noe mer. At ikke andre skoler kan lære av skoler uten mobbing men de vil jo ikke erkjenne det en gang. 

Vi ble anbefalt en skole som tok skikkelig tak i alt som kunne ligne på mobbing og der var det minimalt med mobbing. Så det er klart det går an, men først må ledelsen erkjenne problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (51 minutter siden):

Vi ble anbefalt en skole som tok skikkelig tak i alt som kunne ligne på mobbing og der var det minimalt med mobbing. Så det er klart det går an, men først må ledelsen erkjenne problemet. 

Ja de må erkjenne det for å kunne gjøre noe med det, det er helt sant. Forstår ikke at de bare kan la barn bli mobbet og snu ryggen til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (9 timer siden):

Ja de må erkjenne det for å kunne gjøre noe med det, det er helt sant. Forstår ikke at de bare kan la barn bli mobbet og snu ryggen til. 

Mangel på kompetanse, evne og vilje 

Anonymkode: 48bd0...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (10 timer siden):

Jeg klaget skolen inn til fylkesmannen og fikk medhold, det ville de ikke jeg skulle gjøre. Måtte sende klagen til rektor men han var ikke bedre, det var mye galt på den skolen der. Masse mobbing som de aldri fikk bukt med og det er det der i dag også, de gjør ingenting med det. 

Høres ut som det er mange dysfunksjonelle rektorer rundt omkring. 
Å sonar det ikke finnes mobbing på en skole, er det samme som å si at det ikke vokser ugress i blomsterbedet. Der det er flere barn samlet vil det alltid oppstå gruppedynamikk og ulike grader for mobbing, erting, ekskludering osv. hvis en rektor fantaserer om at han er så bra at det ikke finnes mobbing på sin skole må en mangle antenner og innsikt 

Anonymkode: 48bd0...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Høres ut som det er mange dysfunksjonelle rektorer rundt omkring. 
Å sonar det ikke finnes mobbing på en skole, er det samme som å si at det ikke vokser ugress i blomsterbedet. Der det er flere barn samlet vil det alltid oppstå gruppedynamikk og ulike grader for mobbing, erting, ekskludering osv. hvis en rektor fantaserer om at han er så bra at det ikke finnes mobbing på sin skole må en mangle antenner og innsikt 

Anonymkode: 48bd0...c7e

Ja helt sant. Men på den andre skolen sønnen min gikk var det ikke mobbing, der var rektor ute i friminuttene og snakket med elevene. En dyktig rektor :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...