Gå til innhold

Tiltalt for drap på kona.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Kashmir-

Ektemannen skal ha skaffet kona div piller inneholdende morfin og annet. Han påstår selv at dette er et barmhjertighetsdrap/ at hun ville det selv.

Faller det ikke på sin egen urimelighet at hun pulveriserte dem og hadde det i maten? Kunne hun ikke bare tatt dem uten så mye styr? 

Er det noe jeg ikke forstår her? Virker stoffene fks annerledes hvis de er pulverisert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det hørtes rart ut. Hvis hun ville det selv kunne hun gjort det selv så ikke hennes mann havnet i trøbbel for drap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Glitter skrev (4 minutter siden):

Ja det hørtes rart ut. Hvis hun ville det selv kunne hun gjort det selv så ikke hennes mann havnet i trøbbel for drap. 

Ja, men at han skaffet pillene kan jo ha sine grunner. Mulig han kjente til noen, kanskje hun var redd for å vekke mistanke osv.  Det virker mest sannsynlig at han kjente noen iom at de ga ham disse da han sa det var til en kamerat.. Ikke alle gir fra seg slikt, så må vel ha en kontakt eller bekjent som ikke har de sperrene. 

Jeg reagerer mer på at hun skal ha knust dette og hatt det i egen mat. Hva søren var i såfall formålet? 

Jeg lurte bare på om det er noe jeg ikke vet eller har skjønt her..?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (11 minutter siden):

Ja, men at han skaffet pillene kan jo ha sine grunner. Mulig han kjente til noen, kanskje hun var redd for å vekke mistanke osv.  Det virker mest sannsynlig at han kjente noen iom at de ga ham disse da han sa det var til en kamerat.. Ikke alle gir fra seg slikt, så må vel ha en kontakt eller bekjent som ikke har de sperrene. 

Jeg reagerer mer på at hun skal ha knust dette og hatt det i egen mat. Hva søren var i såfall formålet? 

Jeg lurte bare på om det er noe jeg ikke vet eller har skjønt her..?  

Ved å knuse tabletter kan virkestoffet i noen piller frisettes raskere. Hvis det var feks oxycontin som er depot så vil jeg anta effekten kommer raskere og kraftigere ved å knuse pillen. 

Det er jo populært å knuse og sniffe for da blir man mer høy enn om man bare svelger den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (17 minutter siden):

Ja, men at han skaffet pillene kan jo ha sine grunner. Mulig han kjente til noen, kanskje hun var redd for å vekke mistanke osv.  Det virker mest sannsynlig at han kjente noen iom at de ga ham disse da han sa det var til en kamerat.. Ikke alle gir fra seg slikt, så må vel ha en kontakt eller bekjent som ikke har de sperrene. 

Jeg reagerer mer på at hun skal ha knust dette og hatt det i egen mat. Hva søren var i såfall formålet? 

Jeg lurte bare på om det er noe jeg ikke vet eller har skjønt her..?  

Kanskje hun ville nyte et siste måltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Glitter skrev (18 minutter siden):

Ved å knuse tabletter kan virkestoffet i noen piller frisettes raskere. Hvis det var feks oxycontin som er depot så vil jeg anta effekten kommer raskere og kraftigere ved å knuse pillen. 

Det er jo populært å knuse og sniffe for da blir man mer høy enn om man bare svelger den. 

Okay. Da kan jeg skjønne mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
Vhanja skrev (15 minutter siden):

Kanskje hun ville nyte et siste måltid?

Hun kunne jo ha nytt det uansett? Og jeg vet ikke men...omelett som siste måltid? 🙃

Tror dette har gått over tid da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om stoffet burde/kunne inntas slik eller sånn har jeg ingen formening om. Men jeg tror ikke på at dette var noe hun ønsket. Hun overlevde morfinforgiftning fire måneder tidligere, og lurte da på om noen forsøkte å forgifte henne. Også hans fortelling om at de var enige om at hun ikke skulle klage og fortelle andre hvor fælt hun hadde det virker ikke troverdig. Trist det ikke ble igangsatt etterforskning etter det første forgiftningsforsøket. 
 

https://www.nrk.no/trondelag/drapssikta-seier-kona-var-med-da-han-kjopte-gifta-ho-doydde-av-1.16519495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
morsan skrev (5 minutter siden):

Om stoffet burde/kunne inntas slik eller sånn har jeg ingen formening om. Men jeg tror ikke på at dette var noe hun ønsket. Hun overlevde morfinforgiftning fire måneder tidligere, og lurte da på om noen forsøkte å forgifte henne. Også hans fortelling om at de var enige om at hun ikke skulle klage og fortelle andre hvor fælt hun hadde det virker ikke troverdig. Trist det ikke ble igangsatt etterforskning etter det første forgiftningsforsøket. 
 

https://www.nrk.no/trondelag/drapssikta-seier-kona-var-med-da-han-kjopte-gifta-ho-doydde-av-1.16519495

Ja, det virker veldig lite troverdig det han forteller.

Men hvorfor reagerte ikke kona første gangen da hun sa hun trodde noen ville drepe henne?  Hun kunne dratt fra ham og også anmeldt selv. Er ikke det merkelig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (45 minutter siden):

Ja, det virker veldig lite troverdig det han forteller.

Men hvorfor reagerte ikke kona første gangen da hun sa hun trodde noen ville drepe henne?  Hun kunne dratt fra ham og også anmeldt selv. Er ikke det merkelig? 

Ja, enig i det. Men det kan jo hende hun mistenkte noen andre enn han. Det kom fram i artikkelen jeg lenket til at det var et familiemedlem som hadde lydopptak av at hun sa hun trodde hun var forgiftet. Hva tenkte familiemedlemmet? Det er vel ikke vanlig å ta opp samtaler med folk mens man et på sykebesøk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
morsan skrev (4 minutter siden):

Ja, enig i det. Men det kan jo hende hun mistenkte noen andre enn han. Det kom fram i artikkelen jeg lenket til at det var et familiemedlem som hadde lydopptak av at hun sa hun trodde hun var forgiftet. Hva tenkte familiemedlemmet? Det er vel ikke vanlig å ta opp samtaler med folk mens man et på sykebesøk 

Hm.. Nei, det er ikke vanlig. Merkelig sak. Det har vært noen av dem nå, innad i forhold og familier, hvor det er en gåte hvorfor ting har skjedd og hvorfor.

Men klart, alt kommer ikke fram. Ihvertfall ikke på norske forum og i media. Sjekker jo ut ett svensk og de er ett skritt foran ofte. Men brukere der fimner ikke alle saker like interessante..

Får jo se hva som kommer opp og fram her. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fremstår som mord. Det mener politiet også tydeligvis, siden han er tiltalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (2 timer siden):

Det fremstår som mord

Synes mannens forklaring fremstår mer troverdig enn dette fremstår som mord. Er jo i praksis null bevis her mot han, ut over endret forklaring, som er helt normalt når en sann forklaring vil gjøre deg skyldig (i andre ting enn drap) så lyver en om det, ikke fordi en ikke vil bli tatt for drap, men for det andre som er ulovlig.. Og mange som forsøker selv-avslutting forteller ikke om det til sine nære, bortforklaring med forgiftning eller uhell er veldig vanlig og er ikke noe sterkt bevis for at ting faktisk var bra og at en faktisk trodde en ble forgiftet.

Veldig tynn sak basert på artikkelen, er vel greit å dømme han men da for å ha håndtert hele situasjonen, før og etter, på en dårlig måte, men skal han dømmes for drap bør de ha mer bevis enn det avis artikkelen kommer med.

Anonymkode: 930ff...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes mannens forklaring fremstår mer troverdig enn dette fremstår som mord. Er jo i praksis null bevis her mot han, ut over endret forklaring, som er helt normalt når en sann forklaring vil gjøre deg skyldig (i andre ting enn drap) så lyver en om det, ikke fordi en ikke vil bli tatt for drap, men for det andre som er ulovlig.. Og mange som forsøker selv-avslutting forteller ikke om det til sine nære, bortforklaring med forgiftning eller uhell er veldig vanlig og er ikke noe sterkt bevis for at ting faktisk var bra og at en faktisk trodde en ble forgiftet.

Veldig tynn sak basert på artikkelen, er vel greit å dømme han men da for å ha håndtert hele situasjonen, før og etter, på en dårlig måte, men skal han dømmes for drap bør de ha mer bevis enn det avis artikkelen kommer med.

Anonymkode: 930ff...ba6

Men. Nå ble kona innlagt på sykehus en gang tidligere hvor hun da altså sa at noen ville drepe henne. Hun må ha forstått at mannen ville bli misrenkt her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...