Gå til innhold

Er det andre der ite som lever helt isolert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bare foreldre,ikke vennee og ingen jobb?

Anonymkode: 1500c...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har både mann, barn, venner og jobb. 
Hvorfor lever su isolert? Er du syk? 
det finnes «aktiv på dagtid» i alle kommuner for de som ikke er i jobb. Der treffer du andre som også er utenfor jobb/ sykmldt etc. det finnes også ulike turgrupper, frivillighets arbeid. På slike arenaer treffer du andre som også er hjemmeværende og som ønsker seg ut og i kontakt med andre. Det er ofte tungt å ta steget ut og gå alene en plass, men hopp i det. 
Du finner ulike tilbud på fb eller på kommunen sine hjemmesider. 
ensomhet forsterker ofte vanskene en har fra før, og verden blir veldig liten. 
Det finnes mange i samme situasjon. 
 

Anonymkode: 241e8...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Bare foreldre,ikke vennee og ingen jobb?

Anonymkode: 1500c...7eb

Ja. Jeg har asperger og orker ikke forholde meg til folk. Da får det bli sånn. Selv om det ikke er mye til liv. 

Anonymkode: 157ff...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Er jo vanlig for de med alvorlige lidelser å kun ha kontakt med nær familie, bo alene og være uten jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (1 time siden):

Er jo vanlig for de med alvorlige lidelser å kun ha kontakt med nær familie, bo alene og være uten jobb.

Ja når man er så alvorlig syk så er det vanlig med funksjonssvikt på også disse områdene som fører til isolasjon. MEN det handler ikke om hvilken diagnose man har, men hvor syk man er av den diagnosen man har. 

Anonymkode: a8688...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ja når man er så alvorlig syk så er det vanlig med funksjonssvikt på også disse områdene som fører til isolasjon. MEN det handler ikke om hvilken diagnose man har, men hvor syk man er av den diagnosen man har. 

Anonymkode: a8688...71b

Er vanlig for personer med schizofreni og autisme å leve slik, og ja det kommer an på hvor syk man er. Sikkert mange andre lidelser også hvor det er vanlig å leve slik. Hva er det egentlig som gjør at man får et slikt liv? Jeg tror man finner det veldig slitsomt å være sosial og orker ikke mennesker? Man har nok med seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (28 minutter siden):

Er vanlig for personer med schizofreni og autisme å leve slik, og ja det kommer an på hvor syk man er. Sikkert mange andre lidelser også hvor det er vanlig å leve slik. Hva er det egentlig som gjør at man får et slikt liv? Jeg tror man finner det veldig slitsomt å være sosial og orker ikke mennesker? Man har nok med seg selv?

Ja og ved depresjon og diverse angstlidelser. Først og fremst sosial angst, men også agorafobi. 

Ved schizofreni så er det jo de negative symptomene som gjør at man isolerer seg, ikke har behov for andre mennesker og ikke klarer sosial omgang. Positive symptomer gjør det jo selvfølgelig også vanskelig mens man har det i alvorlig grad. 

Anonymkode: a8688...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
Everybody skrev (22 timer siden):

Er vanlig for personer med schizofreni og autisme å leve slik, og ja det kommer an på hvor syk man er. Sikkert mange andre lidelser også hvor det er vanlig å leve slik. Hva er det egentlig som gjør at man får et slikt liv? Jeg tror man finner det veldig slitsomt å være sosial og orker ikke mennesker? Man har nok med seg selv?

Er iķke noe godt likt hee jeg bor, og har ikke penger til å flytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
snusmumeriken96 skrev (1 minutt siden):

Er iķke noe godt likt hee jeg bor, og har ikke penger til å flytte

Hvorfor er du ikke godt likt? Hva mener du med ikke penger til å flytte? Har du en veldig bra pris der du bor nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (14 minutter siden):

Hvorfor er du ikke godt likt? Hva mener du med ikke penger til å flytte? Har du en veldig bra pris der du bor nå?

Jepp, bra pris her. Oslo er dyrt.

Anonymkode: 1500c...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...