Gå til innhold

Zoloft og virkning


Seroxat

Anbefalte innlegg

Jeg begynte med Zoloft, 25 mg for 3 1/2 uke siden. Økte til 50 mg uka etter. Så jeg har da gått på 50 mg i 2 1/2 uke. Merker ingen bedring på depresjonen som jeg har, bare bivirkninger fortsatt. Rare tanker, mareritt og svetting om natta. Lurer på om dette er noe som går over, eller er det noe som vedvarer. Og evt når jeg kan merke en virkning? Noen som har erfaringer? Jeg begynner å bli utålmodig nå og vurderer å seponere Zoloften hvis ikke bivirkningene gir seg snart og jeg kjenner en virkning. Setter pris på tilbakemeldinger ❤️

 

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

det er gjerne helt vanlige bivirkninger. Om ikke bivirkn er verre enn dette hadde jeg holdt ut en goood stund til.

Anonymkode: c857f...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

det er gjerne helt vanlige bivirkninger. Om ikke bivirkn er verre enn dette hadde jeg holdt ut en goood stund til.

Anonymkode: c857f...853

Jeg forstår. Skal ikke bivirkningene gi seg snart da? Jeg opplever det som plagsomt med mareritt og svetting om natta. Hvor lenge tenker du at jeg bør holde ut? Har du erfaring med Zoloft? Takk for tilbakemelding ❤️

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW; har du noen erfaring eller kunnskap om Zoloft og bivirkninger/ virkning? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Seroxat skrev (1 time siden):

Jeg forstår. Skal ikke bivirkningene gi seg snart da? Jeg opplever det som plagsomt med mareritt og svetting om natta. Hvor lenge tenker du at jeg bør holde ut? Har du erfaring med Zoloft? Takk for tilbakemelding ❤️

de kan dra seg utover uker. se bivirkningene dine litt i perspektiv. bivirkningene kan bli veldig mye verre enn dette (betyr ikke at jeg ikke skjønner det er ubehagelig, men kanskje litt mer ok enn å plutselig rase opp i vekt 30 kg -satt på spissen)

Anonymkode: c857f...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

de kan dra seg utover uker. se bivirkningene dine litt i perspektiv. bivirkningene kan bli veldig mye verre enn dette (betyr ikke at jeg ikke skjønner det er ubehagelig, men kanskje litt mer ok enn å plutselig rase opp i vekt 30 kg -satt på spissen)

Anonymkode: c857f...853

Jeg forstår. Da får jeg se om jeg holder ut. Og ja, jeg kunne ha hatt verre bivirkninger, men for meg er stadige mareritt og svetting om natta veldig plasomt. Takk for tilbakemelding ❤️

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat skrev (6 timer siden):

ISW; har du noen erfaring eller kunnskap om Zoloft og bivirkninger/ virkning? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️

Hei,

Jeg synes dette høres normalt ut. Jeg er redd du bare må stå i det en stund til, evt bruke litt Sobril hvis det blir for ille. Det er helt vanlig å bruke Sobril ved oppstart av SSRI mot angst. Nesten alle får det sånn du opplever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (9 minutter siden):

Hei,

Jeg synes dette høres normalt ut. Jeg er redd du bare må stå i det en stund til, evt bruke litt Sobril hvis det blir for ille. Det er helt vanlig å bruke Sobril ved oppstart av SSRI mot angst. Nesten alle får det sånn du opplever.

Jeg forstår. Er det vanlig å ha  angst så lenge som 3 1/2 uke etter oppstart med Zoloft? I går var det litt mindre angst, men i dag har det vært ille. Vet du evt sånn ca hvor lenge til det vil vedvare før det avtar og virkningen kommer? Jeg har også stadig mareritt og nattesvette. Vet du om dette vil avta, eller om det kommer til å vedvare? Takk for tilbakemelding ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat skrev (7 timer siden):

Jeg begynte med Zoloft, 25 mg for 3 1/2 uke siden. Økte til 50 mg uka etter. Så jeg har da gått på 50 mg i 2 1/2 uke. Merker ingen bedring på depresjonen som jeg har, bare bivirkninger fortsatt. Rare tanker, mareritt og svetting om natta og uro/ angst.. Lurer på om dette er noe som går over, eller er det noe som vedvarer. Og evt når jeg kan merke en virkning? Noen som har erfaringer? Jeg begynner å bli utålmodig nå og vurderer å seponere Zoloften hvis ikke bivirkningene gir seg snart og jeg kjenner en virkning. Setter pris på tilbakemeldinger ❤️

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat skrev (10 minutter siden):

Jeg forstår. Er det vanlig å ha  angst så lenge som 3 1/2 uke etter oppstart med Zoloft? I går var det litt mindre angst, men i dag har det vært ille. Vet du evt sånn ca hvor lenge til det vil vedvare før det avtar og virkningen kommer? Jeg har også stadig mareritt og nattesvette. Vet du om dette vil avta, eller om det kommer til å vedvare? Takk for tilbakemelding ❤️

Det går opp og ned og kan være en ganske «bumpy ride» 2-4 uker etter doseøkning. Prøv å trøste deg med at dette er «falsk angst» og bare resultatet av at noen reseptorer må venne seg til mer serotonin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (16 minutter siden):

Det går opp og ned og kan være en ganske «bumpy ride» 2-4 uker etter doseøkning. Prøv å trøste deg med at dette er «falsk angst» og bare resultatet av at noen reseptorer må venne seg til mer serotonin. 

Jeg forstår. Da kan jeg regne med 1 1/2 uke til i verste fall da med bivirkninger. Vet du om mareritt og nattesvette også avtar? Jeg setter veldig pris på at du svarer meg, da jeg har inntrykk av at du vet hva du snakker om ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår. Da kan jeg regne med 1 1/2 uke til i verste fall da med bivirkninger. Det føles lettere og stå i når jeg vet litt mer om hva jeg kan forvente meg. Vet du om mareritt og nattesvette også avtar? Jeg setter veldig pris på at du svarer meg, da jeg har inntrykk av at du vet hva du snakker om ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seroxat skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår. Da kan jeg regne med 1 1/2 uke til i verste fall da med bivirkninger. Vet du om mareritt og nattesvette også avtar? Jeg setter veldig pris på at du svarer meg, da jeg har inntrykk av at du vet hva du snakker om ❤️

Det som vanligvis skjer er at man får bedre dager innimellom, og så blir de flere og flere og tilbakefallene færre. Jeg vil tro du snart vil begynne å oppleve dette 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (10 minutter siden):

Det som vanligvis skjer er at man får bedre dager innimellom, og så blir de flere og flere og tilbakefallene færre. Jeg vil tro du snart vil begynne å oppleve dette 😊

Jeg forstår. Ja, jeg håper snart at jeg vil oppleve dette og at angsten og depresjonen letner🙏 Vet du om konsentrasjonsvansker i forbindelse med depresjon også vil vil bedre etterhvert når Zoloften tar tak? Igjen, tusen takk for tilbakemelding ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår. Ja, jeg håper snart at jeg vil oppleve dette og at angsten og depresjonen letner🙏 Jeg håper også at jeg etterhvert vil kjenne på noen gode følelser også🙏 Jeg har ikke kjent på følelser på lenge, har vært helt tom følelsesmessig. Vet du om konsentrasjonsvansker i forbindelse med depresjon også vil vil bedre etterhvert når Zoloften tar tak? Igjen, tusen takk for tilbakemelding ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om mareritt og nattesvette med Zoloft kun er i oppstartsfasen, eller om det vedvarer❤️?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Seroxat skrev (10 minutter siden):

Noen som vet om mareritt og nattesvette med Zoloft kun er i oppstartsfasen, eller om det vedvarer❤️? I Felleskatalogen står det bare at økt svetting er vanlig, men ingenting om nattesvette. NHI skriver at nattesvette er vanlig i oppstartsfasen så satser da på det siste.

 

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Seroxat skrev (På 15.3.2024 den 19.25):

 

En liten oppdatering fra meg. I går var det 3 uker siden jeg starta på 50 mg Zoloft. Jeg hadde håpet av jeg ville få det litt bedre, men foreløpig lar virkning/ bedring vente på seg. Uroen har ikke gitt seg og jeg har hatt mye uro de siste dagene. Jeg håper nå at den vil roe seg ned snart🙏 Er dette fortsatt innafor " normalen"? Bør ikke uroen snart gi seg? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat skrev (21 minutter siden):

En liten oppdatering fra meg. I går var det 3 uker siden jeg starta på 50 mg Zoloft. Jeg hadde håpet av jeg ville få det litt bedre, men foreløpig lar virkning/ bedring vente på seg. Uroen har ikke gitt seg og jeg har hatt mye uro de siste dagene. Jeg håper nå at den vil roe seg ned snart🙏 Er dette fortsatt innafor " normalen"? Bør ikke uroen snart gi seg? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...