Gå til innhold

Når får man utbetalt restskatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når får man utbetalt restskatt? Jeg har forsøkt å google men det står bare "snart" og ikke noe spesifikt om dato eller antall dager eller noe?

Anonymkode: 2cf42...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Everybody

Mener du det du får igjen på skatteoppgjøret? Når du leverer skattemeldingen skal det ikke så lang tid før du har det. Det kan også ta lang tid hvis man blir tatt ut til kontroll eller har en komplisert skattemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I slutten av mars/ begynnelsen av april. Hvis man ikke blir plukket ut til kontroll( da blir det senere).

Anonymkode: 91481...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Restskatt får man aldri utbetalt.

Anonymkode: 1ec0d...52f

Jeg skrev visst feil, jeg mente så klart at jeg hadde fått igjen på skatten. 

Everybody skrev (25 minutter siden):

Mener du det du får igjen på skatteoppgjøret? Når du leverer skattemeldingen skal det ikke så lang tid før du har det. Det kan også ta lang tid hvis man blir tatt ut til kontroll eller har en komplisert skattemelding.

Ja, det var det jeg mente. Med "ikke så lang tid", er det da snakk om noen dager eller vet du det?

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

I slutten av mars/ begynnelsen av april. Hvis man ikke blir plukket ut til kontroll( da blir det senere).

Anonymkode: 91481...fe7

Det høres bra ut, for jeg trenger penger hehe.

Anonymkode: 2cf42...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det var det jeg mente. Med "ikke så lang tid", er det da snakk om noen dager eller vet du det?

Opptil en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når får man utbetalt restskatt? Jeg har forsøkt å google men det står bare "snart" og ikke noe spesifikt om dato eller antall dager eller noe?

Anonymkode: 2cf42...be4

Betale restskatt, det får du ikke igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gangen i dette, for deg og ev andre lesere, er som følger forutsatt at du mottar og leverer skattemeldingen digitalt (altså ikke har reservert deg mot digital kommunikasjon):

1. Du må først motta den forhåndsutfylte skattemeldingen. Det skjer ikke lenger på samme dato for alle, men puljevis nå i mars. 

2. Så er det viktig at du kontrollerer at alt er riktig, og eventuelt korrigerer eller legger til det som er feil/mangier. 

3. Send inn skattemeldingen. 

4. Det neste er at du får skatteoppgjøret. Det er selve meldingen om at skatten er ferdig fastsatt og beregnet for deg. De fleste får dette nokså kort tid etter levering, men det kan hende du tas ut til kontroll.  Hvis du er gift, vil skatteoppgjøret komme samtidig for dere begge, dvs. at ditt oppgjør må vente på ektefellens og vice versa.  

5. Etter at du har fått skatteoppgjøret, vil tilgodebeløp være på konto innen 2 uker, men det kan gå fortere. 

6. Eventuell restskatt må først betales til høsten  

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/18055654/i-dag-sendes-de-forste-skattemeldingene-ut-70-prosent-ligger-an-til-a-fa-penger-igjen?publisherId=1726411&lang=no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste får i juni står det hos skatteetaten. Noen tidligere og noen senere. De siste 2 årene har jeg fått i november, var ikke tatt ut i kontroll.

Anonymkode: ccc38...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du ikke blir tatt ut til kontroll har jeg opplevd for de fleste denne gangen at det kommer etter ca en uke. Selv fikk jeg skattemeldinga forrige uke, og regner vel med at pengene er på konto i løpet av neste uke.

Anonymkode: 121f3...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hos meg og min mann har vi fått alt i mars. 

Anonymkode: 56ac4...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...