Gå til innhold

Fysiske symptomer depresjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan man ha FYSISKE symptomer på depresjon som

trykk i hodet, tinnitus, urolig puls og pulsøknkkning, dirring og kribling i kroppen, kognitiv svikt, følelse av klut rundt hjernen, uklart syn, sensitiv for sanseinntrykk, utmattelse?

i tillegg til uro depersonalisering derealisering depressivie ting som meningsløshet manglende glede interesse følelser 

Depresjon emEller høres dette mer ut som primært kræsj i nervesystemet med depresjon som konsekvens?

Anonymkode: 6182c...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Svaret på det er ja! jeg får ofte somatiske symptomplager når jeg er deprimert (bipolar)

ofte også diverse vondter i kropp som forsvinner med depresjonen

Anonymkode: c4a15...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Svaret på det er ja! jeg får ofte somatiske symptomplager når jeg er deprimert (bipolar)

ofte også diverse vondter i kropp som forsvinner med depresjonen

Anonymkode: c4a15...395

Sånne typer plager som beskrevet her?

Anonymkode: 6182c...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Det er vanlig. Jeg har følt meg skikkelig utafor fysisk. Om  andre årsaker til symptomene er utelukket, er det ikke usannsynlig at de skyldes depresjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
FjellOgDalar skrev (55 minutter siden):

Det er vanlig. Jeg har følt meg skikkelig utafor fysisk. Om  andre årsaker til symptomene er utelukket, er det ikke usannsynlig at de skyldes depresjonen. 

Er disse symptomene vanlige??

Får disse og høy aktivering i stresssystemet ved det minste🥹

Anonymkode: 6182c...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk også økning av dette og depresjon mens jeg gikk på antidepressiva så litt merkelig. Men feil type da kanskje?

Anonymkode: 6182c...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krøll47
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fikk også økning av dette og depresjon mens jeg gikk på antidepressiva så litt merkelig. Men feil type da kanskje?

Anonymkode: 6182c...66e

Ikke uvanlig i opptrappingsfase, sies det. Jeg fikk både forverring psykisk og fysisk av AD de første ukene. Deretter har jeg hatt god virkning, langt over forventing, men en annen reagerer kanskje annerledes. Gi det litt tid. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Krøll47 skrev (13 timer siden):

Ikke uvanlig i opptrappingsfase, sies det. Jeg fikk både forverring psykisk og fysisk av AD de første ukene. Deretter har jeg hatt god virkning, langt over forventing, men en annen reagerer kanskje annerledes. Gi det litt tid. 

 

Nei vet/ men tok i flere måneder og ble bare verre og verre.

Så litt merkelig og gjør meg skeptisk til å prøve noe mer/annet selv om jeg er veldig dårlig 

Anonymkode: 6182c...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Krøll47 skrev (På 16.3.2024 den 20.12):

Ikke uvanlig i opptrappingsfase, sies det. Jeg fikk både forverring psykisk og fysisk av AD de første ukene. Deretter har jeg hatt god virkning, langt over forventing, men en annen reagerer kanskje annerledes. Gi det litt tid. 

 

Hva slags fysisk forverring?

Hadde du utmattelse? Som ble verre generelt ved stimuli og aktivitet under depresjonen?

Anonymkode: 6182c...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 9.30):

Sånne typer plager som beskrevet her?

Anonymkode: 6182c...66e

Ikke alt, men flere like ja

Anonymkode: c4a15...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
AnonymBruker skrev (På 19.3.2024 den 7.35):

Hva slags fysisk forverring?

Hadde du utmattelse? Som ble verre generelt ved stimuli og aktivitet under depresjonen?

Anonymkode: 6182c...66e

Jeg lå ganske mye til sengs igjen, som tidligere i depresjonen. Fikk noe hodepine som jeg aldri pleier ha ellers (bortsett fra da jeg begynte på lamictal to måneder før). Husker ikke på hvilket tidspunkt jeg begynte å bli mer irritabel og lydsensitiv, men det også vet jeg ikke om bare var meg eller AD. 

Merket I alle fall at jeg fikk mer angst som jeg vil tilskrive AD. Hadde ikke en depresjon der jeg grublet noe særlig, var mer apatisk. Hadde riktignok angst ute, men de første par ukene på AD fikk jeg mørkere tanker igjen og hadde angst inne også. Etter to tre uker var det bedre. Etter ca. 6 uker startet den beste virkningen som varte hele januar og litt av februar. Nå er det egentlig mest 🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Krøll47 skrev (1 time siden):

Jeg lå ganske mye til sengs igjen, som tidligere i depresjonen. Fikk noe hodepine som jeg aldri pleier ha ellers (bortsett fra da jeg begynte på lamictal to måneder før). Husker ikke på hvilket tidspunkt jeg begynte å bli mer irritabel og lydsensitiv, men det også vet jeg ikke om bare var meg eller AD. 

Merket I alle fall at jeg fikk mer angst som jeg vil tilskrive AD. Hadde ikke en depresjon der jeg grublet noe særlig, var mer apatisk. Hadde riktignok angst ute, men de første par ukene på AD fikk jeg mørkere tanker igjen og hadde angst inne også. Etter to tre uker var det bedre. Etter ca. 6 uker startet den beste virkningen som varte hele januar og litt av februar. Nå er det egentlig mest 🤮

Så kjedelig.. virker ikke medisinen da..🥲

Anonymkode: 6182c...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...