Gå til innhold

Zoloft og nattesvette


Seroxat

Anbefalte innlegg

Jeg har nå gått på Zoloft i 3 1/2 uke totalt. 1 uke på 25 mg og 2 1/2 uke på 50 mg. Jeg har de siste tre nettene opplevd mye nattesvette som gjør at jeg våkner flere ganger ila natta. Dette er veldig ubehagelig. Er det noen som vet om dette kun er i  oppstartsfasen, eller om det er forbigående? Setter veldig pris på om noen har erfaringer rundt dette og kan dele ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

det er vanlig bivirkning som kan gi seg etter noen uker.

Anonymkode: ed18c...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

det er vanlig bivirkning som kan gi seg etter noen uker.

Anonymkode: ed18c...d26

Jeg forstår. Da håper jeg at nattesvetten vil gi seg etterhvert 🙏 Takk for tilbakemelding ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat skrev (På 16.3.2024 den 11.49):

Jeg forstår. Da håper jeg at nattesvetten vil gi seg etterhvert 🙏 Takk for tilbakemelding ❤️

Er det flere som har opplevd nattesvette i oppstarten med Zoloft? Og ga det seg etterhvert? Og evt hvor lang tid tok det før det ga seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Seroxat skrev (13 minutter siden):

Er det flere som har opplevd nattesvette i oppstarten med Zoloft? Og ga det seg etterhvert? Og evt hvor lang tid tok det før det ga seg? Jeg våkner flere ganger ila natta og det forstyrrer søvnen min. Setter pris på tilbakemeldinger ❤️

 

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Seroxat skrev (13 minutter siden):

Er det flere som har opplevd nattesvette i oppstarten med Zoloft? Og ga det seg etterhvert? Og evt hvor lang tid tok det før det ga seg? 

Jeg trodde jeg hadde nattesvette pga zoloft men sluttet og har det fremdeles. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrevet (endret)
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Jeg trodde jeg hadde nattesvette pga zoloft men sluttet og har det fremdeles. 

Jeg forstår. Så kjedelig at du fremdeles har nattesvette. Det er utrolig plagsomt så jeg føler virkelig med deg❤️

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Seroxat skrev (13 minutter siden):

Jeg forstår. Så kjedelig at du fremdeles har nattesvette. Det er utrolig plagsomt så jeg føler virkelig med deg❤️

Takk i likeså ❤️ Tror det er overgangsalderen med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Takk i likeså ❤️ Tror det er overgangsalderen med meg. 

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt vanlig, kan vare flere uker. Vurder å spørre om å øke dose

Anonymkode: ed18c...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Helt vanlig, kan vare flere uker. Vurder å spørre om å øke dose

Anonymkode: ed18c...d26

Jeg forstår. Jeg synes det er rart at jeg plutselig fikk nattesvette når jeg hadde gått på Zoloft i 2 1/2 uke. Trodde nattesvette kom tidligere ved oppstart? Men da forstår jeg det som at det gir seg etterhvert? Hjelper doseøkning på nattesvette? Takk for tilbakemelding ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat skrev (19 minutter siden):

❤️

Du kan ta en blodprøve hos legen for å sjekke om du har kommet i overgangsalder ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Seroxat skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår. Jeg synes det er rart at jeg plutselig fikk nattesvette når jeg hadde gått på Zoloft i 2 1/2 uke. Trodde nattesvette kom tidligere ved oppstart? Men da forstår jeg det som at det gir seg etterhvert? Hjelper doseøkning på nattesvette? Takk for tilbakemelding ❤️

 

Nei, men du har jo skrevet flere innlegg om at du ikke opplever endring. Da kan en økning være nyttig å vurdere.

Anonymkode: ed18c...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, men du har jo skrevet flere innlegg om at du ikke opplever endring. Da kan en økning være nyttig å vurdere.

Anonymkode: ed18c...d26

Det stemmer det. Jeg forsto ikke at du mente i forhold til at jeg ikke opplever noen bedring med Zoloft. Jeg skal prate med legen i morgen og høre om evt doseøkning. Takk for tilbakemelding ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Seroxat skrev (9 minutter siden):

Du kan ta en blodprøve hos legen for å sjekke om du har kommet i overgangsalder ❤️

Kommer til å spør etter det 2 april. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Kommer til å spør etter det 2 april. 

Gjør det ❤️ Jeg mistenkte her tidligere at jeg var kommet i begynnende overgangsalder, men blodprøven hos legen viste negativt i forhold til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Seroxat skrev (15 minutter siden):

Gjør det ❤️ Jeg mistenkte her tidligere at jeg var kommet i begynnende overgangsalder, men blodprøven hos legen viste negativt i forhold til dette. 

Ok ❤️ Er spent på resultatet hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ok ❤️ Er spent på resultatet hos meg. 

Det skjønner jeg godt. Masse lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Seroxat skrev (1 minutt siden):

Det skjønner jeg godt. Masse lykke til ❤️

Tusen takk ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...