Gå til innhold

Sobril og vival - nedtrapping ved efexor-oppstart


kaNor

Anbefalte innlegg

Hei.

Har siden november 23 hatt gående en deprisiv episode, og har byttet fra zoloft til efexor som jeg nå fra februar har trappet opp til 300mg for 2 uker siden. Brukte 15mg sobril ved behov under zoloften, men ved overgang til efexor økte angsten kraftig i starten og jeg ble satt på vival 5mg x4 daglig som så ble redusert til 5mg x3 pr. dag.

Nå mener behandleren at jeg skal trappe ned og avslutte vival med 2,5mg hver 4 dag. Er nå nede på 2,5mg 3 gr daglig, men har siste uka merket en forverring i humør/deprisive tanker, økt angs, irritabilitet og dårligere konsentrasjon. 

Kan det skyldes opptrapping av efexor for 14 dager siden, eller er nedtrappingen av vival alt for rask siden jeg har gått på sobril helt siden november?

Og i samme slengen: Etter overgangen til efexor /oppstart av vival, har jeg opplevd endret personlighet, pesimist, tiltaksløs , økt fientlighet og har blitt en 'gretten gammel gubbe' føler jeg. Skyldes det efexor-oppstart eller vivalen skal tro? Jeg var dårlig på zoloften også som jeg har brukt 250mg av i mange år, men ble betraktelig forverret ved overgangen til efexor. Vil det rette seg når efexor kommer skikkelig i virkning?

Med 225mg efexor hadde jeg serum på 745 som er lavt i referanseområdet 400-2000, så det ble derfor bestemt å øke til 300mg efexor for 2 uker siden, og har siden da ikke opplevd forbedring, mer en forverring muligens.. Hvor lenge skal man måtte vente på en positiv effekt, og hvor mange uker/mnd må deg gå før man konkluderer om efexor faktisk er noe som virker eller ikke? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...