Gå til innhold

Andre enn meg som ikke har særlig effekt av AD?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har prøvd mange forskjellige AD uten å "komme i mål". Er det andre som opplever det samme? (Bp2-depresjon).

Anonymkode: 9bf8d...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når er du kommet i mål da? Antidepressiva kan vel i noen grad endre på kjemien og dermed på en måte følelseslivet, men har man kjørt livet i grøfta og har ekte grunn til bekymring pga skyhøy gjeld, rusproblemer, e.l. så løser ikke antidepressiva problemet. Sier ikke at det er deg. Bare spør. Jeg forventet ikke så mye,så jeg var nok raskt fornøyd med å klare kjenne på noe glede igjen. 

Anonymkode: 681be...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Når er du kommet i mål da? Antidepressiva kan vel i noen grad endre på kjemien og dermed på en måte følelseslivet, men har man kjørt livet i grøfta og har ekte grunn til bekymring pga skyhøy gjeld, rusproblemer, e.l. så løser ikke antidepressiva problemet. Sier ikke at det er deg. Bare spør. Jeg forventet ikke så mye,så jeg var nok raskt fornøyd med å klare kjenne på noe glede igjen. 

Anonymkode: 681be...1b2

Det har blitt sagt her inne ad hjelper på reaktive depresjoner og..

Anonymkode: e0dda...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det har blitt sagt her inne ad hjelper på reaktive depresjoner og..

Anonymkode: e0dda...468

Reaktive depresjoner betyr at du har en depresjon som reaksjon på noe konkret som har skjedd eller en omstendighet? Eller?

Hm. Det kan jo ha virkning i noen grad, den kjemiske endringen som skapes. Men hvordan er forventningene der? Føler man seg flat og likegyldig foretrekker mange det fremfor å føle seg redd og nedfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Krøll47 skrev (9 minutter siden):

Reaktive depresjoner betyr at du har en depresjon som reaksjon på noe konkret som har skjedd eller en omstendighet? Eller?

Hm. Det kan jo ha virkning i noen grad, den kjemiske endringen som skapes. Men hvordan er forventningene der? Føler man seg flat og likegyldig foretrekker mange det fremfor å føle seg redd og nedfor. 

Tror det

Jeg for min del vil helst finne glede og mening igjen, ikke bli flat og likegyldig 

blir man det av alle ad ? Følelsesløshet er jo også er symptom på depresjon ?

Anonymkode: e0dda...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk på zoloft i 17 år, merket ingen forskjell da jeg sluttet. Fikk de for OCD symptomer, diagnosen er schizofreni. Psykiateren sa han ikke skjønte hvorfor jeg gikk på den.

Anonymkode: 02644...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg gikk på zoloft i 17 år, merket ingen forskjell da jeg sluttet. Fikk de for OCD symptomer, diagnosen er schizofreni. Psykiateren sa han ikke skjønte hvorfor jeg gikk på den.

Anonymkode: 02644...8ad

Hvorfor tok du den når du ikke merket bedring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
AnonymBruker skrev (På 17.3.2024 den 9.15):

Tror det

Jeg for min del vil helst finne glede og mening igjen, ikke bli flat og likegyldig 

blir man det av alle ad ? Følelsesløshet er jo også er symptom på depresjon ?

Anonymkode: e0dda...468

Er ikke det at man ønsker å bli flat og likegyldig men noen av oss opplever det slik. For noen kan det være en lettelse for en stund om det betyr at de får mindre angst og andre symptomer. 

Ja. Følelsesløshet kan også være symptom på depresjon. Noen er klassisk nedstemt liksom, mens andre mister helt piffen og resignerer og blir likegyldige på en måte. Finnes sikkert flere typer også. 

Jeg har opplevd både å bli glad og å bli likegyldig (dessverre også destruktiv og energisk samtidig) av et og samme AD, men på to ulike tidspunkt. Utgangspunktet var depresjon begge ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Krøll47 skrev (7 minutter siden):

Er ikke det at man ønsker å bli flat og likegyldig men noen av oss opplever det slik. For noen kan det være en lettelse for en stund om det betyr at de får mindre angst og andre symptomer. 

Ja. Følelsesløshet kan også være symptom på depresjon. Noen er klassisk nedstemt liksom, mens andre mister helt piffen og resignerer og blir likegyldige på en måte. Finnes sikkert flere typer også. 

Jeg har opplevd både å bli glad og å bli likegyldig (dessverre også destruktiv og energisk samtidig) av et og samme AD, men på to ulike tidspunkt. Utgangspunktet var depresjon begge ganger. 

Finnes det ikke ad man blir mer normal av da…🥹

Anonymkode: e0dda...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 20.27):

Jeg har prøvd mange forskjellige AD uten å "komme i mål". Er det andre som opplever det samme? (Bp2-depresjon).

 

Hva annet tar du for å motvirke depresjon da? AD er jo ikke det som anbefales først ved BP2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (28 minutter siden):

Hva annet tar du for å motvirke depresjon da? AD er jo ikke det som anbefales først ved BP2.

Jeg tar Litium og AP i tillegg.

Anonymkode: 9bf8d...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...