Gå til innhold

Hvorfor går noen fra å ta mye kontakt og det virker som det er god kjemi så ghoster de deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Krøll47 skrev (2 timer siden):

Det kan sikkert kjennes som om jorda går under en stund nå da forventningene til dette forholdet vokste, men med tid går det over.

Synes synd på de som aldri blir forelsket og ikke klarer å utvikle følelser for mennesker rundt seg. De finnes. Hadde et par sånne år selv og foretrekker definitivt å være sårbar og gå på trynet av og til enn å ikke kjenne forelskelse (eller tilknytning til andre) og spenning. Da hører sorg med på kjøpet. 

Håper du klarer å connecte med en person som er villig til å velge deg (og ikke shopper videre samtidig) og satse på dere neste gang. 

Men jeg føler det er på tide nå. Begynner å bli litt lei av «neste gang». Ikke at jeg forelsket meg så mye, men det føltes som det ville klaffe denne gangen. Men nok en udugelig fyr

Anonymkode: 873f4...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Krøll47
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Men jeg føler det er på tide nå. Begynner å bli litt lei av «neste gang». Ikke at jeg forelsket meg så mye, men det føltes som det ville klaffe denne gangen. Men nok en udugelig fyr

Anonymkode: 873f4...349

Det vil kanskje virke provoserende på deg, men hvis man har mange havarerte forhold bak seg kan det muligens være nyttig å se litt på fellesnevnerne mellom disse. Kanskje også på seg selv og hvilke valg man tar? Tenderer du til å falle for samme personlighetstype hver gang? Kanskje du finner folk med tilknytningsproblematikk? Hvordan er din kommunikasjon? Tør du være ærlig om følelser (til og med for mye og for fort for noen?), er du med på å få fremgang i forholdet ved at man avanserer fra å snakke på meldinger eller telefon, til å treffes oftere fysisk? Hvis det er stillstand lenge, så kanskje de begynner å se på deg mer som en venn å snakke med enn en partner. Mulighetene er mange for hva som "går galt", uten at det betyr at du eller de du dater er "dust" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Krøll47 skrev (På 28.3.2024 den 21.00):

Det vil kanskje virke provoserende på deg, men hvis man har mange havarerte forhold bak seg kan det muligens være nyttig å se litt på fellesnevnerne mellom disse. Kanskje også på seg selv og hvilke valg man tar? Tenderer du til å falle for samme personlighetstype hver gang? Kanskje du finner folk med tilknytningsproblematikk? Hvordan er din kommunikasjon? Tør du være ærlig om følelser (til og med for mye og for fort for noen?), er du med på å få fremgang i forholdet ved at man avanserer fra å snakke på meldinger eller telefon, til å treffes oftere fysisk? Hvis det er stillstand lenge, så kanskje de begynner å se på deg mer som en venn å snakke med enn en partner. Mulighetene er mange for hva som "går galt", uten at det betyr at du eller de du dater er "dust" :)

Jeg føler meg bare latterlig som liker noen og så føler jeg at det straffer seg med at de er på vei inn i forhold med noen andre og jeg er den tåpelige som blir stående igjen. Har ingen havarerte forhold bak meg. Jeg trenger å føle meg trygg på at noen er interessert for at jeg skal tørre å åpne meg og det gjorde jeg denne gangen. Men han ble bare plutselig stille. Dette skjer hele tiden jeg føler noe mer. Har ikke sagt jeg liker han. Jeg skjønner ikke hvordan folk får til det med flørting og klarer å gå videre med hverandre jeg. 

Anonymkode: 873f4...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg føler meg bare latterlig som liker noen og så føler jeg at det straffer seg med at de er på vei inn i forhold med noen andre og jeg er den tåpelige som blir stående igjen. Har ingen havarerte forhold bak meg. Jeg trenger å føle meg trygg på at noen er interessert for at jeg skal tørre å åpne meg og det gjorde jeg denne gangen. Men han ble bare plutselig stille. Dette skjer hele tiden jeg føler noe mer. Har ikke sagt jeg liker han. Jeg skjønner ikke hvordan folk får til det med flørting og klarer å gå videre med hverandre jeg. 

Anonymkode: 873f4...349

Du sier du åpnet deg denne gangen, men om hva? For du sa ikke til fyren at du var interessert/likte han? 

Hvis du ikke er villig til å inngå risikoen det er å uttrykke at du liker noen/er interessert, så kommer du ikke videre før du møter noen som er ekstra frempå. Hvem vet når det kommer til å skje og om den personen er noe for deg når du selv virker være såpass distansert.  Det er mulig dere har delt personlige ting med hverandre og stolt på hverandre til en viss grad, men det høres mer ut som starten av et vennskap, om ikke flørt og denne risikoviljen er involvert. Mulig han droppet deg fordi han var ute etter romanse og ikke et vennskap.

Er du en ung person, så finner du nok ut av det med tiden. Om du ikke er ung så bør du kanskje jobbe litt med relasjonskompetanse. 

Endret av Krøll47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Krøll47 skrev (På 31.3.2024 den 0.27):

Du sier du åpnet deg denne gangen, men om hva? For du sa ikke til fyren at du var interessert/likte han? 

Hvis du ikke er villig til å inngå risikoen det er å uttrykke at du liker noen/er interessert, så kommer du ikke videre før du møter noen som er ekstra frempå. Hvem vet når det kommer til å skje og om den personen er noe for deg når du selv virker være såpass distansert.  Det er mulig dere har delt personlige ting med hverandre og stolt på hverandre til en viss grad, men det høres mer ut som starten av et vennskap, om ikke flørt og denne risikoviljen er involvert. Mulig han droppet deg fordi han var ute etter romanse og ikke et vennskap.

Er du en ung person, så finner du nok ut av det med tiden. Om du ikke er ung så bør du kanskje jobbe litt med relasjonskompetanse. 

Jeg er voksen men ikke middelaldrende. 
Nå fikk jeg også for en ukes tid siden plutselig en melding der han spør «hva gjør du i kveld?» og når jeg svarer så leser han meldingen og svarer ikke. Hva er dette slags oppførsel? Man tar ikke kontakt for så å bare la være å svare når man er voksen! Han er i slutten av 30 årene og jeg er i starten av de. 
Jeg forstår ikke hva det er med meg! Har hele livet hatt en fobi mot alt som har med å vise følelser å gjøre så jeg har valgt å lide i hemmelighet. Men nå følte jeg at jeg hadde møtt en bra mann men til og med da skal det stoppe! Jeg tenker jo hvor hyggelig det kunne vært om vi nå kunne brukt tid sammen og kanskje vært i gang med noe men nei.. det er ekstremt vanskelig for han å følge opp nå. Ja han fikk meg til å føle meg klar, klar for dating og intimt etter hvert men så viser det seg at han bare er en udugelig treig fyr:( 

Anonymkode: 873f4...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...