Gå til innhold

Selvforstyrrelse/depersonalisering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan dette være en del av en depresjon?

Er ikke psykotisk. Men leser at forstyrrelse i selvopplevelsen kan føre til psykose..? Vil det da hjelpe med lave doser Antipsykotika?

Anonymkode: ea2ad...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan merker du at du har det? 

Anonymkode: 2c827...a27

At jeg ikke har tilgang på tanker og følelser- føler meg ikke som meg, føler meg helt tett i hodet- ingen tankevirksomhet liksom. Føler meg frakoblet meg og det som var meg- et slags vakum av ekstremt ubehag. Alt er litt fragmentert  på et vis

Anonymkode: ea2ad...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

At jeg ikke har tilgang på tanker og følelser- føler meg ikke som meg, føler meg helt tett i hodet- ingen tankevirksomhet liksom. Føler meg frakoblet meg og det som var meg- et slags vakum av ekstremt ubehag. Alt er litt fragmentert  på et vis

Anonymkode: ea2ad...ddb

Hva slags diagnoser har du da? Har du mye traumer, ptsd? 

Anonymkode: 2c827...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva slags diagnoser har du da? Har du mye traumer, ptsd? 

Anonymkode: 2c827...a27

Ingen diagnoser. Men det har kommet nå- i forb med angst/deperesjon muligens noe traumesktig 

Anonymkode: ea2ad...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ingen diagnoser. Men det har kommet nå- i forb med angst/deperesjon muligens noe traumesktig 

Anonymkode: ea2ad...ddb

Trodde det bare var vanlig ved traumelidelser. Men om du ikke har noe større traumer som plager deg med flashbacks osv så er det vel ikke det. 

Jeg tror det beste er å ikke bruke så mye tid på å tenke på det. Men medisin for angst og depresjon er jo antidepressiva. 

Anonymkode: 2c827...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosemarin
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Trodde det bare var vanlig ved traumelidelser. Men om du ikke har noe større traumer som plager deg med flashbacks osv så er det vel ikke det. 

Jeg tror det beste er å ikke bruke så mye tid på å tenke på det. Men medisin for angst og depresjon er jo antidepressiva. 

Anonymkode: 2c827...a27

Trodde depersonalisering også forekommer ved angst eller depresjon

Endret av Rosemarin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Trodde det bare var vanlig ved traumelidelser. Men om du ikke har noe større traumer som plager deg med flashbacks osv så er det vel ikke det. 

Jeg tror det beste er å ikke bruke så mye tid på å tenke på det. Men medisin for angst og depresjon er jo antidepressiva. 

Anonymkode: 2c827...a27

Som sagt er det muligens traumerelatert.

Men kan det ikke forekomme ved feks deperesjon også ? Er jo ikke sikkert det er selvforstyrrelse jeg Har men at det opplevels sånn pga deperesjon og frykt? Og fordi veldig sliten?
 

Kan ikke antipsykotika hjelpe om det ee selvforstyrrelse?

Anonymkode: ea2ad...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...