Gå til innhold

Hvorfor opplever jeg ingen endring/ bedring med Zoloft?


Seroxat

Anbefalte innlegg

Jeg starta med 25 mg Zoloft for 4 uker siden på tirsdag. 4 uker til tirsdag på 50 mg. Merker overhodet ingen endring/ bedring og forstår ikke det. Burde jeg ikke merke noe nå? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Seroxat endret tittelen til Hvorfor opplever jeg ingen endring/ bedring med Zoloft?

Fortsetter under...

AnonymBruker
Seroxat skrev (7 minutter siden):

Jeg starta med 25 mg Zoloft for 4 uker siden på tirsdag. 4 uker til tirsdag på 50 mg. Merker overhodet ingen endring/ bedring og forstår ikke det. Burde jeg ikke merke noe nå? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️

Hva tar du det for? Angst eller depresjon?

føler med deg da jeg heller ikke får noe bedring av det jeg har prøvd 

Anonymkode: c461a...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva tar du det for? Angst eller depresjon?

føler med deg da jeg heller ikke får noe bedring av det jeg har prøvd 

Anonymkode: c461a...be1

Depresjon. Takk for omtanken❤️ Vurderer og seponere da jeg ikke føler noen endring/ bedring. Føler med deg også❤️

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det tar nok lengre tid, og sikkert høyere dose.

Anonymkode: 873b6...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har noen erfaringer i forhold til dette? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat skrev (8 minutter siden):

Noen andre som har noen erfaringer i forhold til dette? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️

Jeg har brukt Zoloft i mange år med godt resultat. Men det tar tid før det virker, og du må kanskje enda høyere i dose. Jag har vært på 250mg. Veldig forskjellig hvordan kroppen metaboliserer medisinen, så be legen om å få tatt en blodprøve og serumkonsentrasjon slik at du kan finne ut om du ligger innenfor referanseområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
kaNor skrev (18 minutter siden):

Jeg har brukt Zoloft i mange år med godt resultat. Men det tar tid før det virker, og du må kanskje enda høyere i dose. Jag har vært på 250mg. Veldig forskjellig hvordan kroppen metaboliserer medisinen, så be legen om å få tatt en blodprøve og serumkonsentrasjon slik at du kan finne ut om du ligger innenfor referanseområdet.

Gjelder det andre antidepressiva og? Hvor lang tid snakker vi før bedring?

Anonymkode: c461a...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
kaNor skrev (28 minutter siden):

Jeg har brukt Zoloft i mange år med godt resultat. Men det tar tid før det virker, og du må kanskje enda høyere i dose. Jag har vært på 250mg. Veldig forskjellig hvordan kroppen metaboliserer medisinen, så be legen om å få tatt en blodprøve og serumkonsentrasjon slik at du kan finne ut om du ligger innenfor referanseområdet.

Jeg forstår. Takk for tips❤️ Hvor lang tid tok det før medisinen virka på deg? Blir du trøtt av Zoloft? Jeg opplever og bli veldig trøtt av den og ikke helt med. Opplever du nattesvette og mareritt med Zoloft? Jeg har opplevd nattesvette de fire siste nettene nå. Og ikke bare litt svetting, men så det rant i strie strømmer. I tillegg har jeg ofte hatt marerit den siste tiden, noe jeg ikke har vært plaga med før jeg begynte på Zoloft. 

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det tar nok lengre tid, og sikkert høyere dose.

Anonymkode: 873b6...91b

Jeg forstår. Når jeg forsøkte og øke dosen til 75 mg fikk jeg ett illebefinnende. Kroppen min rista og svetten hagla. Ble helt gjennomvåt av svette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat skrev (3 minutter siden):

Jeg forstår. Når jeg forsøkte og øke dosen til 75 mg fikk jeg ett illebefinnende. Kroppen min rista og svetten hagla. Ble helt gjennomvåt av svette. Takk for tilbakemelding ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det tar nok lengre tid, og sikkert høyere dose.

Anonymkode: 873b6...91b

Jeg begynner og bli utålmodig i forhold til å merke en bedring/endring på Zoloft, fordi jeg har slitt lenge med depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Seroxat skrev (3 timer siden):

Noen andre som har noen erfaringer i forhold til dette? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️

Jeg vet ikke om dette har å gjøre med grad av depresjon. Jeg merket bedring allerede første uken. Men jeg VET ikke om det skyldes medisin eller at livet ble mer normalt igjen med bosted og jobb. 

Det kom tilbake en del tunge tanker til tross for at jeg hadde stått på det en liten stund, men etter et par mnd kanskje så har det vært fraværende på rekordtid. Men igjen.. dette kan skyldes livssituasjon og at jeg har blitt eldre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror du bør smøre deg med litt mer tålmodighet :)

Anonymkode: e98f2...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
Everybody skrev (1 time siden):

Bytt medisin.

Jeg leste først; «bytt bensin» 😵

Endret av UtakknemligDiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
UtakknemligDiva skrev (31 minutter siden):

Jeg leste først; «bytt bensin» 😵

Du må gå til specsavers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Everybody skrev (1 minutt siden):

Du må gå til specsavers.

Det var nok heller underbevistheten eller hva det enn er som gjør at man leser feil, som køddet. Ingen problemer med å se hva som står. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det tar nok lengre tid, og sikkert høyere dose.

Anonymkode: 873b6...91b

Jeg forstår. Takk for tilbakemelding ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (På 17.3.2024 den 19.07):

Jeg vet ikke om dette har å gjøre med grad av depresjon. Jeg merket bedring allerede første uken. Men jeg VET ikke om det skyldes medisin eller at livet ble mer normalt igjen med bosted og jobb. 

Det kom tilbake en del tunge tanker til tross for at jeg hadde stått på det en liten stund, men etter et par mnd kanskje så har det vært fraværende på rekordtid. Men igjen.. dette kan skyldes livssituasjon og at jeg har blitt eldre også.

Så bra at du merka bedring allerede etter første uka❤️ Det kan absolutt ha noe med grad av depresjon å gjøre.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2024 den 20.08):

Tror du bør smøre deg med litt mer tålmodighet :)

Anonymkode: e98f2...9be

Jeg forstår. Jeg får jo bare gjøre det. Jeg har slitt lenge med  depresjon så er litt utålmodig nå i forhold til en bedring. Takk for tilbakemelding ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...