Gå til innhold

Zyprexa og økt matlyst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.
Jeg har begynt på zyprexa for ikke så lenge siden og jeg føler den hjelper meg. Samtidig blir jeg så veldig sulten. Jeg tenker på mat hele tiden og har skikkelig søtsug. Jeg har lyst på sjokolade hele tiden. Det høres kanskje ut som et lite problem, men jeg har også akkurat sluttet med saxenda som hjalp meg med å regulere matlysten litt. 
Er det noen som går på denne medisinen og opplever det samme? Hva gjør dere eventuelt for å stagge matlysten? Jeg har bare lyst til å stappe i meg masse usunt. 

Anonymkode: 8f0ed...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Everybody

Det er det som er ulempen med disse medisinene. Du må gå ned på dose eller bytte medisin. Eller bare stå i det og ikke spise godteri mer enn 1 gang i uka. Det er de to valgene man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei.
Jeg har begynt på zyprexa for ikke så lenge siden og jeg føler den hjelper meg. Samtidig blir jeg så veldig sulten. Jeg tenker på mat hele tiden og har skikkelig søtsug. Jeg har lyst på sjokolade hele tiden. Det høres kanskje ut som et lite problem, men jeg har også akkurat sluttet med saxenda som hjalp meg med å regulere matlysten litt. 
Er det noen som går på denne medisinen og opplever det samme? Hva gjør dere eventuelt for å stagge matlysten? Jeg har bare lyst til å stappe i meg masse usunt. 

Anonymkode: 8f0ed...d84

Jeg gikk opp 40 kg på den medisinen. Bytt til Abilify?

Anonymkode: fd033...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat begynt å ta zyprexa, dvs i går. Kun ved behov. Er det sånn at man merker denne sulten med en gang eller tar det tid før det kommer? Tok zyprexa to ganger i går, men merket ikke så mye til det med sult. Men så er jeg ganske så sulten fra før da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 timer siden):

Jeg har akkurat begynt å ta zyprexa, dvs i går. Kun ved behov. Er det sånn at man merker denne sulten med en gang eller tar det tid før det kommer? Tok zyprexa to ganger i går, men merket ikke så mye til det med sult. Men så er jeg ganske så sulten fra før da. 

I mitt tilfelle merket jeg det raskt etter 1.tablett. Jeg fikk ulvehunger og kunne "spist en hest".

Anonymkode: fd033...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

I mitt tilfelle merket jeg det raskt etter 1.tablett. Jeg fikk ulvehunger og kunne "spist en hest".

Anonymkode: fd033...721

Okei. Kan jeg spørre hvilken dose du bruker? Jeg vet ikke hva jeg bruker. Men ikke en høy dose. Så tenkte kanskje det er derfor. De ser jo helt like ut på bilde på Felleskatalogen så vet ikke. Men tipper 5 eller 10. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg merket det fort og nyttet pga det, men på de fleste ap har jeg fått ulvehunger bortsett fra zeldox og abilify. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (3 timer siden):

Okei. Kan jeg spørre hvilken dose du bruker? Jeg vet ikke hva jeg bruker. Men ikke en høy dose. Så tenkte kanskje det er derfor. De ser jo helt like ut på bilde på Felleskatalogen så vet ikke. Men tipper 5 eller 10. 

Jeg vet dessverre ikke hva jeg brukte, men jeg kan tenke meg til 5 eller 10 mg.

Anonymkode: fd033...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet dessverre ikke hva jeg brukte, men jeg kan tenke meg til 5 eller 10 mg.

Anonymkode: fd033...721

Ok. Jeg skal finne ut av hva jeg går på. Bruker zyprexa også nå, men kun ved behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 timer siden):

Ok. Jeg skal finne ut av hva jeg går på. Bruker zyprexa også nå, men kun ved behov. 

Gjør der. Jeg brukte en tablett per dag i ett år.

Anonymkode: fd033...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått på Zyprexa over flere måneder gpga blandet bipolar episode. Opplevde ikke økt vekt eller matlyst

Anonymkode: f41ec...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte for noen dager siden. 20 mg i døgnet. Kanskje litt tidlig å si da, men jeg er like glupsk som før. Hehe. 

Edit: Uff jeg er så forvirret og surrete om dagen at jeg hadde svart allerede i tråden. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...