Gå til innhold

Fungerer "the pink stuff miracle cleaning paste" så bra som på reklamen eller er det bare juks? For å rengjøre steikepanne (se vedlagt bilde og video)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fungerer "the pink stuff miracle cleaning paste" så bra som på reklamen? Jeg skal rengjøre en steikepanne der det er svidd fast på undersiden (se vedlagt bilde av min stekepanne lenger nede). Grunnen til at jeg spør er at jeg fikk opp en reklame på tiktok fra Clas Ohlson der de brukte "the pink stuff" sammen med en skrubb på en stekepanne der der var svidd fast og ALT forsvant. Er "the pink stuff" ett så bra rengjøringsmiddel eller er det juks denne reklamen? Noen som har erfaring? Her er lin til "the pink stuff" som de selger på Clas Ohlson: https://www.clasohlson.com/no/The-Pink-Stuff-Miracle-Cleaning-Paste,-universalpasta-850-g/p/44-5100-1

Her ser dere videoen nevnt over: 


PXL_20240318_180635097.thumb.jpg.ea7802f9613986ec4aec8e420d4c8f05.jpg

Anonymkode: cfea1...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fungerer "the pink stuff miracle cleaning paste" så bra som på reklamen? Jeg skal rengjøre en steikepanne der det er svidd fast på undersiden (se vedlagt bilde av min stekepanne lenger nede). Grunnen til at jeg spør er at jeg fikk opp en reklame på tiktok fra Clas Ohlson der de brukte "the pink stuff" sammen med en skrubb på en stekepanne der der var svidd fast og ALT forsvant. Er "the pink stuff" ett så bra rengjøringsmiddel eller er det juks denne reklamen? Noen som har erfaring? Her er lin til "the pink stuff" som de selger på Clas Ohlson: https://www.clasohlson.com/no/The-Pink-Stuff-Miracle-Cleaning-Paste,-universalpasta-850-g/p/44-5100-1

Her ser dere videoen nevnt over: 


PXL_20240318_180635097.thumb.jpg.ea7802f9613986ec4aec8e420d4c8f05.jpg

Anonymkode: cfea1...8d9

Har du prøvd helt vanlig stålull med såpe? Eller å gni inn undersiden på stekepanna med en grøt av bakepulver og vann og latt det virke en stund? Eller løs opp en oppvaskmaskinpulver-tablett i litt kokende vann og gni på og la virke en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt råd hvis du har stygge flekker inne i panna er å lage en sørpe av salt og vann og koke det i panna.  Da løsner alt fett og alle uhumskheter inne i den.  Men hvis det var under så hadde jeg prøvd Lillemus’ råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (45 minutter siden):

Har du prøvd helt vanlig stålull med såpe? Eller å gni inn undersiden på stekepanna med en grøt av bakepulver og vann og latt det virke en stund? Eller løs opp en oppvaskmaskinpulver-tablett i litt kokende vann og gni på og la virke en stund?

Nei, jeg har ikke prøvd noe av de tingene som du nevner, så det kan jeg jo forsøke før jeg går til innkjøp av noe nytt middel. Er jo veldig greit dersom noe jeg alt har faktisk funker da, hvilken av fremgangsmåtene du har nevnt tror du er best å forsøke først?

Anonymkode: cfea1...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dorthe skrev (1 minutt siden):

Et godt råd hvis du har stygge flekker inne i panna er å lage en sørpe av salt og vann og koke det i panna.  Da løsner alt fett og alle uhumskheter inne i den.  Men hvis det var under så hadde jeg prøvd Lillemus’ råd

Inne i panna er sånn non stick eller hva det heter, så den er helt ren. Er bare utsiden/undersiden som er problemet.

Anonymkode: cfea1...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, jeg har ikke prøvd noe av de tingene som du nevner, så det kan jeg jo forsøke før jeg går til innkjøp av noe nytt middel. Er jo veldig greit dersom noe jeg alt har faktisk funker da, hvilken av fremgangsmåtene du har nevnt tror du er best å forsøke først?

Anonymkode: cfea1...8d9

Jeg ville begynt med bakepulver tror jeg, det er i alle fall uten kjemikalier. :) Bland ut i varmt vann fra kranen og smør på undersiden av panna og la den ligge en halvtimes-time og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (2 timer siden):

Jeg ville begynt med bakepulver tror jeg, det er i alle fall uten kjemikalier. :)

Altså – bakepulver ER jo kjemikalier! 😅 Riktignok kjemikalier ment for spising, men fortsatt kjemikalier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
morsan skrev (6 timer siden):

Altså – bakepulver ER jo kjemikalier! 😅 Riktignok kjemikalier ment for spising, men fortsatt kjemikalier. 

😂 Joda, men de er jo ufarlige å få i seg, tenkte jeg! Men du har jo rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...