Gå til innhold

Er det fortsatt mangel på egg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det fortsatt mangel på egg? Jeg har brukt å kjøpe 18 pakk egg fra first price på Kiwi, men sist jeg var og handlet der så hadde de mangel på egg, dvs var der ingen egg fra first price bare noen dyre små pakninger med lokale egg. Nå er det sånn 2 uker siden jeg var og handlet sist så jeg bare lurte på om der fortsatt er mangel? Kan det lønne seg og dra i en annen butikk og se der så fall? Og så fall hvilken butikk?

Anonymkode: a0d95...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

ja, det er mangel på egg.

men hvordan skal noen på et internettforum vite hvilken butikk nær deg det kan lønne seg å gå i? 

 

 

Anonymkode: 7f3c1...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det fortsatt mangel på egg? Jeg har brukt å kjøpe 18 pakk egg fra first price på Kiwi, men sist jeg var og handlet der så hadde de mangel på egg, dvs var der ingen egg fra first price bare noen dyre små pakninger med lokale egg. Nå er det sånn 2 uker siden jeg var og handlet sist så jeg bare lurte på om der fortsatt er mangel? Kan det lønne seg og dra i en annen butikk og se der så fall? Og så fall hvilken butikk?

Anonymkode: a0d95...5b0

Min Kiwi var så å si tomme for egg sist jeg var innom, men vi kjøper direkte fra eggebonden og de hadde i haugevis. :) Om du har en såkalt innvandrerbutikk i nærheten har de gjerne hele brett med egg til en rimeligere penge enn i vanlig butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mangel på egg her i Syden også.  Så det er ikke bare i Norge.  Bare slik at ingen tror at det er norske myndigheter sin skyld 🤪.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg var i butikken for å handle egg til påske i går og da var det nesten helt tomt, men fikk akkurat kjøpt det jeg trengte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dorthe skrev (5 minutter siden):

Den første svigermora mi hadde en hane på verandaen, i en blokk midt i en millionby 😉. Det kunne jo funket med ei høne også 🤣

Det var jo en løsning for mange mente han, så har en verandaen er det jo null problem 😄

Hane ville jeg jo absolutt ikke hatt, skulle jeg hatt noe på verandaen min, det er jo bare mas, høna gir iallefall egg, ikke bare gaul. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dorthe skrev (3 timer siden):

Det er mangel på egg her i Syden også.  Så det er ikke bare i Norge.  Bare slik at ingen tror at det er norske myndigheter sin skyld 🤪.

Hvor varmt er det i syden nå? 

Anonymkode: 8d93f...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk lar være å hamstre egg, er det nok til alle. Bare kjøp det du pleier å kjøpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvor varmt er det i syden nå? 

Anonymkode: 8d93f...eea

22-24grader om dagen, men det detter ned til 12-14 on natta.  Men luftfuktigheten var 90% i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe merkelig greier. Vi var på et gårdsutsalg i dag og kjøpt egg. De produserer voldsomt med egg og har 7400 egg hver dag. De leverer egg til sine mottagere, men kunne ha levert mye mer, så hvorfor det holdes igjen er ei gåte, når det sies at det er mangel på egg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus
mrxx skrev (10 timer siden):

Dette er noe merkelig greier. Vi var på et gårdsutsalg i dag og kjøpt egg. De produserer voldsomt med egg og har 7400 egg hver dag. De leverer egg til sine mottagere, men kunne ha levert mye mer, så hvorfor det holdes igjen er ei gåte, når det sies at det er mangel på egg. 

Eggebonden får nok en del mer for eggene sine når h*n selger dem direkte til forbruker fremfor å gå via fjørten ledd før de er ute i butikkene. Vi kjøper også stort sett direkte fra eggebonde, de fineste egg! Vi betaler 80,- for 30 store, flotte egg, altså 2,66 pr. egg, aner ikke hva bonden får når han leverer jeg, men det er neppe i nærheten av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Lillemus said:

Eggebonden får nok en del mer for eggene sine når h*n selger dem direkte til forbruker fremfor å gå via fjørten ledd før de er ute i butikkene. Vi kjøper også stort sett direkte fra eggebonde, de fineste egg! Vi betaler 80,- for 30 store, flotte egg, altså 2,66 pr. egg, aner ikke hva bonden får når han leverer jeg, men det er neppe i nærheten av det.

Det er så at de får mer, men de brenner inne med egg og vil gjerne levere mye mer, men de tar ikke i mot. Jeg snakket med hun som driver gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
mrxx skrev (42 minutter siden):

Det er så at de får mer, men de brenner inne med egg og vil gjerne levere mye mer, men de tar ikke i mot. Jeg snakket med hun som driver gården.

Det henger ikke på greip nei. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mrxx skrev (53 minutter siden):

Det er så at de får mer, men de brenner inne med egg og vil gjerne levere mye mer, men de tar ikke i mot. Jeg snakket med hun som driver gården.

Hæ? Så utrolig rart, hvorfor er det sånn?

Anonymkode: a0d95...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hæ? Så utrolig rart, hvorfor er det sånn?

Anonymkode: a0d95...5b0

Landbrukspolitikken.

Anonymkode: ff4cb...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...