Gå til innhold

Føler meg ikke bra.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Det er lenge nå jeg ikke har følt meg bra, det er vanskelig å forklare det men har fått det for meg at det har noe med dampen å gjøre. Vurderer å begynne å røyke igjen. Og hvordan vite om det er psykisk eller fysisk? Føler meg utmattet og dårlig både fysisk og psykisk. Er det bare sånn jeg er? Må jeg leve med det? 

Skal til lege 2 april ang overgangsalder, blir man dårlig da? Må jo si at jeg ikke føler meg bra og vondt både her og der, det forflytter seg. Hva tror dere? 

Har også tanker om at det kan være kreft en plass i kroppen. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Huffda. Leit å høre. Har du behandler?

Anonymkode: 3daea...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange opplever psykiske og fysiske plager i forbindelse med overgangsalder. Snakk med legen din om det.

Anonymkode: 8fe77...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Vurderer å begynne å røyke igjen.

stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Har også tanker om at det kan være kreft en plass i kroppen. 

Det er få ting som øker kreftrisikoen like mye som å røyke. Så det vil jeg fraråde.

Men smerter er ikke noe typisk tegn på kreft, i den grad det finnes generelle kreftsymptomer. Ikke bruk krefter på å tro det verste før legen din blir bekymret. 

stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Skal til lege 2 april ang overgangsalder, blir man dårlig da?

Det er som ved andre vanlige plager som har bakgrunn i hormonforandringer, f.eks. PMS/menssmerter og svangerskap: Mange får noen plager, noen få er uheldige og får mange, mens andre slipper unna de fleste. NB: Jeg påstår ikke at de som f.eks. hadde tunge svangerskap med mye plager, også vil få en vanskelig overgangsalder. Jeg viser bare til andre plager i gruppen "vanlige reaksjoner på hormonendringer". Blir man skikkelig dårlig, finnes det østrogenpreparater man kan teste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
laban skrev (20 minutter siden):

Det er få ting som øker kreftrisikoen like mye som å røyke. Så det vil jeg fraråde.

Men smerter er ikke noe typisk tegn på kreft, i den grad det finnes generelle kreftsymptomer. Ikke bruk krefter på å tro det verste før legen din blir bekymret. 

Det er som ved andre vanlige plager som har bakgrunn i hormonforandringer, f.eks. PMS/menssmerter og svangerskap: Mange får noen plager, noen få er uheldige og får mange, mens andre slipper unna de fleste. NB: Jeg påstår ikke at de som f.eks. hadde tunge svangerskap med mye plager, også vil få en vanskelig overgangsalder. Jeg viser bare til andre plager i gruppen "vanlige reaksjoner på hormonendringer". Blir man skikkelig dårlig, finnes det østrogenpreparater man kan teste. 

Men damp er vel ikke bra det heller? Føler det forgifter kroppen, vet ikke om jeg følte det samme med røyk. 

Ok. Hvordan kan legen finne ut mer? Blodprøver? 

Ok. Vet ikke om plagene skyldes overgangsalder. får høre hva legen sier da og de tar vel blodprøve. Min mor sier hun hadde ikke så mange plager men husker nå at hun hadde hetetokter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Huffda. Leit å høre. Har du behandler?

Anonymkode: 3daea...cc0

Ja har en sykepleier, tenkte å høre med han hva han mener i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Mange opplever psykiske og fysiske plager i forbindelse med overgangsalder. Snakk med legen din om det.

Anonymkode: 8fe77...042

Skal gjøre det. De tar vel blodprøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Men damp er vel ikke bra det heller? Føler det forgifter kroppen, vet ikke om jeg følte det samme med røyk. 

Jeg har ikke greie på damp, men det er vel uten eller med mindre nikotin enn i røyk? Jeg ville ikke stolt på følelsene mine angående risikoen ved bruk av tobakk og nikotin, der er statistikken helt klar. 

stjernestøv skrev (14 minutter siden):

Hvordan kan legen finne ut mer? Blodprøver? 

Det finner nok legen ut av, hvis du er ærlig om symptomene dine. Husk å oppgi hva du tar av medisiner.

Jeg tror det finnes prøver som kan vise hvor langt "overgangsprosessen" har kommet, men jeg har ikke vært hos lege for sånt selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
laban skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke greie på damp, men det er vel uten eller med mindre nikotin enn i røyk? Jeg ville ikke stolt på følelsene mine angående risikoen ved bruk av tobakk og nikotin, der er statistikken helt klar. 

Det finner nok legen ut av, hvis du er ærlig om symptomene dine. Husk å oppgi hva du tar av medisiner.

Jeg tror det finnes prøver som kan vise hvor langt "overgangsprosessen" har kommet, men jeg har ikke vært hos lege for sånt selv. 

Ok. Ja det er jo mindre nikotin i damp og ikke de farlige stoffene som i røyk sies det, men jeg lurer nå på det. 

Ja det skal jeg være, tror han vet hva jeg tar av medisiner. 

Ok det høres jo greit ut, håper jeg får tatt en sånn prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...