Gå til innhold

Idag får vi «dommen» om det vi har jobbet hardt for i mange år


Emoji

Anbefalte innlegg

Jeg/vi har i 7 år jobbet hardt mot et mål: boliglån. Vi har jobbet oss ut av et økonomisk mareritt med 1,3 mill i gjeld. Halve gjelda ble  innfridd med arv, resten har vi betalt ned med egen inntekt, og vi har «bare» 1,5 inntekt - så det har vært hardt hvor vi både bodde trangt og måtte veie hver krone vi brukte (jeg jobber fullt, min mann er ufør).  

Vi flyttet for 7 år siden til et helt nytt sted hvor vi startet på nytt. Jeg begynte som sommervikar. Det var et meget tøft miljø å komme inn i for en med soslal angst og unnvikende pf. Jeg led meg gjennom hele sommeren og følte jeg hoppet i ilden hver gang jeg gjkk inn døra til mine kolleger. Det knøt seh skikkelig i meg. «Ingen» snakket med meg og jeg satt alene og skammet meg over at jeg satt alene og ikke turte å si noe. 

Jeg led meg også gjennom det neste året, måtte virkelig stålsette meg, men hvor det sakte men sikkert ble lettere. Jeg var etter det året heldig og kom tll en avd med mindre miljø, men jeg måtte jobbe hardt der også. Først nå det siste året har jeg klart å finne min plass l gruppa og bli så trygg at jeg ikke har høye skuldre og greier å snakke uten angst for å snakke. I tlllegg er jobben hard, så jeg måtte bygge meg opp mht den fysiske formen også, og det var tøft når jeg veide 120 kg - det var veldog tungt, og jeg gjorde det uten fravær. 

Vi søkte for to år siden startlån i kommunen i samråd med vår gjeldsrådgiver (vi får ikke lån siden vi kkke har egenkapital og har brukt alt overskudd på gjeld). Vi fikk avslag på Digipost, de verken snakket med oss på tlf eller innkalte oss til møte. Vi søkte for en mnd siden på nytt, og det har vært en nervepirrende måned.

I går fikk vi telefon fra kommuen hvor de stilte spørsmål og sa de ville møte oss. Så nå er vi skikkelig spente. Jeg var så urolig at jeg sov dårlig i natt. Vi føler vi får dommen idag. Svar på det jeg/vi har jobbet så hardt for. For å eie egen bolig er det som betyr «alt» for oss. Jeg vantrives i leid bolig og mlstet interessen for hjemmet for mange år siden, jeg resignerte og alt som må gjøres hjemme er et tiltak. Heldigvis er min mann flink i hjemmet, ellers hadde jeg ikkr klart å jobbe fullt. I tlllegg er det stressende med tanke på bekymringen som henger over oss: når må vi flytte igjen? Og det er slitsomt. 

Det er endellg håp ❤️ 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emoji skrev (22 minutter siden):

Det er endellg håp ❤️ 

Lykke til - håper du skriver her om hvordan det gikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321

Dere har vært så flinke. Håper inderlig at dere får lånet. Lykke til.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laban skrev (6 timer siden):

Lykke til - håper du skriver her om hvordan det gikk!

Hun kunne ikke ta avgjørelsen alene da de er to som må ta den. Men vi får trolig lån. Får svar etter påske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
laban skrev (På 20.3.2024 den 8.25):

Lykke til - håper du skriver her om hvordan det gikk!

Det ordnet seg - vi har fått innvilget finansieringsbevis 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80
Emoji skrev (9 minutter siden):

Det ordnet seg - vi har fått innvilget finansieringsbevis 🥰 

Gratulerer! 👏👏👏

Endret av Trinity80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Emoji skrev (14 minutter siden):

Det ordnet seg - vi har fått innvilget finansieringsbevis 🥰 

Wow. Det var veldig fint å se! 😊 GRATULERER 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Emoji skrev (1 time siden):

Det ordnet seg - vi har fått innvilget finansieringsbevis 🥰 

Ååååå! Så godt ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
Emoji skrev (16 timer siden):

Det ordnet seg - vi har fått innvilget finansieringsbevis 🥰 

Gratulerer! Dere er et levende bevis på at den som aldri gir seg, vinner til sist, selv om veien kan være litt krunglete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...