Gå til innhold

Er det vanlig å ha parafilier? Regnet som sykdom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en diagnose som gjør at jeg periodevis blir hyperseksuell. I disse periodene blir fokuset mitt veldig seksuelt og jeg merker også at visse parafilier økes. F.eks dette med å se på andre.

Er det "vanlig" å ha parafili, enten pga diagnose eller ikke?

Flere her som kjenner seg igjen i dette? Og hva er forskjellen på parafili og fetisj egentlig?

Anonymkode: 9a2ef...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir-

Det er beskrevet som uvanlige seksuelle tenningsmønstre, og de mest kjente er : ekshibisjonisme, fetisjme, kikking, masochisme, pedofili og sadisme.

Jeg antar at noe av det er mer vanlig enn annet ( åpenbart og heldigvis ) men det er vel ikke så mange som åpent står fram om dette akkurat, så hvor vanlig hver enkelt avvik er, må være vanskelig å si tenker jeg.

Og så er ikke tenningsmønster nødvendigvis et problem, men at det avgjørende er hvordan man forvalter det.

Hva som er akseotabelt handler om moral og at andre ikke blir krenket/ skadet av ditt tenningsmønster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...