Gå til innhold

Dårlige minner/triggere etter angstpreget depresjon


kaNor

Anbefalte innlegg

Hei

Er det andre enn meg som sliter med dårlige minner/triggere etter å ha vært/er i en depresjon/angstperiode?

F.eks. at man før likte traktorer, men nå virker de skremmende, eller at fuglelyder er irriterende og ikke forbundet med god vårstemning lengre?

Går det bort av seg selv når depresjonen/angsten letter, eller sliter andre med at de blir 'dårlige minner' som vekker vonde følelser i femtiden?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjenner meg igjen i at «alt» ses gjennom er filter nå og skaper angst og ubehag 😵‍💫

Anonymkode: 9d2bf...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner meg igjen i at «alt» ses gjennom er filter nå og skaper angst og ubehag 😵‍💫

Anonymkode: 9d2bf...31f

Akkurat, og du står midt i en dårlig periode, men har erfart at det blir bedre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kaNor skrev (5 minutter siden):

Akkurat, og du står midt i en dårlig periode, men har erfart at det blir bedre?

 

Nei er dessverre midt i dårlig periode 

Så kjente meg igjen i det du skrev 

Anonymkode: 9d2bf...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kaNor skrev (2 timer siden):

Hei

Er det andre enn meg som sliter med dårlige minner/triggere etter å ha vært/er i en depresjon/angstperiode?

F.eks. at man før likte traktorer, men nå virker de skremmende, eller at fuglelyder er irriterende og ikke forbundet med god vårstemning lengre?

Går det bort av seg selv når depresjonen/angsten letter, eller sliter andre med at de blir 'dårlige minner' som vekker vonde følelser i femtiden?

 

 

Dette er helt normalt. Det kan sitte igjen en god stund etter på og slikt er også helt normalt med tanke på den påkjenningen det er å ha vært syk. Det slipper taket, mildner og roer seg med tid.

Anonymkode: a4fc8...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dette er helt normalt. Det kan sitte igjen en god stund etter på og slikt er også helt normalt med tanke på den påkjenningen det er å ha vært syk. Det slipper taket, mildner og roer seg med tid.

Anonymkode: a4fc8...921

Det innebærer at man blir frisk da😖

Anonymkode: 9d2bf...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det innebærer at man blir frisk da😖

Anonymkode: 9d2bf...31f

Nei, noen blir aldri frisk. Noen ganger må man leve med den bagasjen man har.

Anonymkode: a4fc8...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Nei, noen blir aldri frisk. Noen ganger må man leve med den bagasjen man har.

Anonymkode: a4fc8...921

Da blir det kanskje mer å betrakte som ett traume?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kaNor skrev (Akkurat nå):

Da blir det kanskje mer å betrakte som ett traume?

 

Nei, alt vondt i livet er ikke et traume. Å tenke slik gjør en jo enda sykere. 

Anonymkode: a4fc8...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er helt normalt. Det kan sitte igjen en god stund etter på og slikt er også helt normalt med tanke på den påkjenningen det er å ha vært syk. Det slipper taket, mildner og roer seg med tid.

Anonymkode: a4fc8...921

Har hatt flere angstfulle deprisive perioder tidligere, og har vel erfart det samme at det meste forsvinner ut av bevistheten etterhvert, men denne gangen synes jeg er verre og mer omfattende og  mye av gamle minner fra tidligere episoder kommer tilbake igjen. Noen med gode råd for å minke at disse trekker en lenger ned i depresjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kaNor skrev (Akkurat nå):

Har hatt flere angstfulle deprisive perioder tidligere, og har vel erfart det samme at det meste forsvinner ut av bevistheten etterhvert, men denne gangen synes jeg er verre og mer omfattende og  mye av gamle minner fra tidligere episoder kommer tilbake igjen. Noen med gode råd for å minke at disse trekker en lenger ned i depresjonen?

Du kan begynne å korrigere tankene dine og ikke la deg "dras med/ned". Du er på et annet sted nå enn da du var syk første gang. Få hjelp av behandler til teknikker. Kognitiv terapi kan benyttes.

Anonymkode: a4fc8...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...