Gå til innhold

Enhet for psykose (resp)


Glitter

Anbefalte innlegg

Noen som har vært på enhet for psykose for utredning og evt. Behandling? 

Vil du fortelle litt hvordan det var? 

Har lest på Nordlandssykehuset at innleggelsen er fra noen uker til 3-6 måneder. Da jeg var innlagt på akutt sa de det bruker være 4-6 uker. Så det er det jeg har skrevet i annonse om hundepass og jeg hsr fått mange henvendelser. Den ene er er par i 50-årene som har en gård med hund og dyr. Jeg velger nok dem. 

Men på grunn av hunden vil jeg ikke være innlagt mer enn max 6 uker. De som er 3-6 måneder er vel av de sykeste? 

Hvor lang tid bruker de på selve utredningen? Når utredning er over kan jeg ikke overføres til psykoseteamet som er poliklinisk? Dersom det faktisk er slik at jeg har psykoselidelse og ikke bare hadde en akutt psykose. 

Har så mange spørsmål og tanker rundt dette.

Har blitt mye bedre av Zyprexa. Nå skjønner jeg at jeg har vært i en tåke. Har fortsatt symptomer da. 30 min etter hunden skulle ha fått mat var det en reklame om hunden er underernært. Først tok jeg det som en beskjed, men klarte å forstå at det ikke var det. For en uke siden hadde jeg tatt det helt seriøst. Spesielt fordi det rett etterpå kom en reklame om dyrevelferd. Men legen sa at så lenge jeg tar medisiner så blir jeg bare bedre og bedre. Ble skrevet ut da jeg hadde roet veldig ned. Men har ikke blitt kvitt alt av den grunn. Men jeg er ikke til fare for noen. 

Ble litt mye, men lurer bare på hva jeg kan forvente. Har aldri blitt redd av å skulle legges inn. Men det er jeg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har ingen erfaring med dette dessverre. Men som du spør om må det være de sykeste som er der fra 3-6 måneder, ja.

Anonymkode: c7774...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (25 minutter siden):

Noen som har vært på enhet for psykose for utredning og evt. Behandling? 

Vil du fortelle litt hvordan det var? 

Har lest på Nordlandssykehuset at innleggelsen er fra noen uker til 3-6 måneder. Da jeg var innlagt på akutt sa de det bruker være 4-6 uker. Så det er det jeg har skrevet i annonse om hundepass og jeg hsr fått mange henvendelser. Den ene er er par i 50-årene som har en gård med hund og dyr. Jeg velger nok dem. 

Men på grunn av hunden vil jeg ikke være innlagt mer enn max 6 uker. De som er 3-6 måneder er vel av de sykeste? 

Hvor lang tid bruker de på selve utredningen? Når utredning er over kan jeg ikke overføres til psykoseteamet som er poliklinisk? Dersom det faktisk er slik at jeg har psykoselidelse og ikke bare hadde en akutt psykose. 

Har så mange spørsmål og tanker rundt dette.

Har blitt mye bedre av Zyprexa. Nå skjønner jeg at jeg har vært i en tåke. Har fortsatt symptomer da. 30 min etter hunden skulle ha fått mat var det en reklame om hunden er underernært. Først tok jeg det som en beskjed, men klarte å forstå at det ikke var det. For en uke siden hadde jeg tatt det helt seriøst. Spesielt fordi det rett etterpå kom en reklame om dyrevelferd. Men legen sa at så lenge jeg tar medisiner så blir jeg bare bedre og bedre. Ble skrevet ut da jeg hadde roet veldig ned. Men har ikke blitt kvitt alt av den grunn. Men jeg er ikke til fare for noen. 

Ble litt mye, men lurer bare på hva jeg kan forvente. Har aldri blitt redd av å skulle legges inn. Men det er jeg nå. 

Glad for at du skal få hjelp/utredning og at pass til hunden ordner seg.

Anonymkode: c7774...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skal du legges inn igjen??

Anonymkode: 64c75...4e5

Har du et problem med det om det er tilfellet? 

Anonymkode: f5e1f...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har du et problem med det om det er tilfellet? 

Anonymkode: f5e1f...25a

Står ikke noe sted at vedkommende har et problem. Det er din fordom i så tilfelle. Vedkommende spør, så kan ts velge å svare eller la være 

Anonymkode: 7bb60...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Skal du legges inn igjen??

Anonymkode: 64c75...4e5

Alt tyder vel på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie

Vet ikke helt om dette er til hjelp... Men tenker at det er fint at du får hjelp. På avdelingen vil de deg kun godt. De ønsker å hjelpe deg slik at du får det bedre og får mindre symptomer. Jeg håper du klarer å gå på innleggelsen med et åpent sinn og gjøre det beste ut av det.

 

Det er forresten koselig at du har fått deg hund. Det er det beste for både deg og hunden at du får hjelp til å stabilisert hverdagen. Slik tenkte jeg da jeg ble innlagt og hadde hund. Du ffår ta den tiden som trengs, og tenke på at det er en investering for fremtiden. Hva heter forresten hunden og hvilken hunderase er det? (Beklager litt off topic...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Eva Sofie skrev (1 time siden):

Vet ikke helt om dette er til hjelp... Men tenker at det er fint at du får hjelp. På avdelingen vil de deg kun godt. De ønsker å hjelpe deg slik at du får det bedre og får mindre symptomer. Jeg håper du klarer å gå på innleggelsen med et åpent sinn og gjøre det beste ut av det.

 

Det er forresten koselig at du har fått deg hund. Det er det beste for både deg og hunden at du får hjelp til å stabilisert hverdagen. Slik tenkte jeg da jeg ble innlagt og hadde hund. Du ffår ta den tiden som trengs, og tenke på at det er en investering for fremtiden. Hva heter forresten hunden og hvilken hunderase er det? (Beklager litt off topic...).

Hun heter Mia og er blanding mellom cocker spaniel og puddel. 

Skal prøve å ha et åpent sinn.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Skal du legges inn igjen??

Anonymkode: 64c75...4e5

Ja jeg skal innlegges for utredning av psykose. 

Og ja, i perioder trenger jeg innleggelser. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...