Gå til innhold

Drikker du alkohol når du går på AD?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Krøll47

Ja. Det har blitt en del alkohol nå i sosiale settinger de siste 2-3 månedene som rett og slett har med å gjøre at AD til dels har virket og jeg har blitt mer sosial. Dette har ført til at jeg igjen har et  for voksne ganske normalt og gjennomsnittlig forbruk av alkohol. 

Tar ikke med medisinbruk i regnskapet egentlig. Lever livet etter beste evne og avhengig av formen i gitt periode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det er ikke lurt drikke alkohol når man går på AD. best å følge anbefalingene

Endret av Roseme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke på AD nå, men jeg har aldri brydd meg om restriksjoner angående alkohol når det gjelder medisiner. Det har nå gått bra for meg. Men noen kan reagere veldig på det så en bør prøve seg fram. 

Det jeg kan si er at da jeg i fjor drakk store mengder hver dag så tror jeg alkoholen blokkerte virkningen av Litium. Jeg hade litt virkning, men da jeg sluttet å drikke så mye så fikk medisinene virke bedre og det merket jeg tydelig.

Alt i alt er det jo anbefalt å være avholds evt drikke en begrenset mengde. 

Så ikke gjør som meg da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste tåler å drikke litt alkohol når man bruker AD, men ikke alle, og toleransen er utrolig ulik.

Man må være forsiktig, og uansett unngå «fylla». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg drikker. Hele poenget med AD er at man skal klare å leve normalt og ha et sosialt liv og for meg inkluderer det sosiale livet alkohol innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (1 time siden):

Ja, jeg drikker. Hele poenget med AD er at man skal klare å leve normalt og ha et sosialt liv og for meg inkluderer det sosiale livet alkohol innimellom. 

Jeg gjør det samme, men kjenner at jeg vegrer meg for å blande alkohol inn i dansen nå når jeg er ganske dårlig.

Anonymkode: c9fc7...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321

Drikker veldig sjeldent og da bare litt. Stort sett litt når jeg er på ferie, ellers liker jeg å være kjørbar. Alkohol er heller ikke spesielt lurt for meg da jeg har en bipolar diagnose og dessuten så sover jeg ekstremt dårlig når jeg har drukket. Nå er ikke fravær av alkohol noe problem for meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...